9 metode pentru a te concentra mai bine

Munca la birou e întotdeauna preferabilă celei de acasă. Mai puține lucruri care să te distragă, ambient de lucru. Însă ce te faci când până și la serviciu, în timpul programului de muncă, ești distras? Găsești soluții!

1. Dacă social media nu îți dă pace, blocheaz-o!

Dacă te găsești verificând non-stop aceste site-uri sau oricare altele, e cazul să ai puțin Self Control. Mai precis, Self Control este o aplicație gratuită, care te lasă să alegi cantitatea de timp în care alegi să te concentrezi și să blochezi anumite site-uri o perioadă de timp.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

2. O grămadă de telefoane

Care nu vă dau pace... dacă sunteți mai mulți colegi la serviciu cu aceeași problemă, e mai ușor să renunțați în grup. Strângeți pe o masă o grămadă de telefoane și stabiliți să nu vă atingeți de ele până nu terminați ce v-ați propus.

3. Dormi!

Dacă dimineața îți este greu să te trezești, la serviciu te surprinzi căscând, iar după program tot ce îți dorești este să mergi să dormi... poate chiar ar fi cazul să o faci. Ai mare grijă la orele de somn și respectă-le întocmai, în intervalul recomandat.

4. Fă sport!

S-a dovedit că practicarea aerobicului de câteva ori pe săptămână, timp de 30 de minute, crește funcțiile cognitive și concentrarea, crescând intensitatea circulației sângelui înspre creier.

 

 

5. Ai grijă ce mănânci!

Alimentația are un rol important în abilitatea de concentrare. Cerealele integrale, fructele și legumele, dar și hidratarea corectă te vor ajuta.

 

Nu pierde timp preţios şi nu te lăsa distrasă de disconfortul cauzat de mobilierul de la muncă. Alege un scaun cu adevărat bun, care îţi oferă o susţinere excelentă pentru zona spatelui, mai ales pentru zona lombară. De asemenea, asigură-te că biroul tău (sau masa de lucru) este bine structurat.

 

 

7. Fă o listă zilnică cu toate lucrurile pe care le ai de făcut şi ţine-o la îndemână

Este de ajutor atunci când ai lista ta de task-uri lângă calculatorul de la birou. Aşa că, pentru a nu fi distras(ă) de telefonul mobil sau de alte ferestre sau tab-uri neimportante pe care le verifici de pe calculator, pune lista cu sarcini de facut undeva unde o poti vedea intotdeauna şi bifează task-urile pe care le-ai îndeplinit.

8. Pune-ţi căştile

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

În majoritatea birourilor, exista surse diverse de sunete care îţi pot distrage atenţia, cum ar fi colegii care discută, telefoanele care sună şi alte zgomote făcute de obiectele care cad pe podea. Protejează-te cu ajutorul căştilor de la telefonul mobil, astfel încât să îţi poţi păstra puterea de concentrare la muncă. Dacă muzica te ajută să te concentrezi, poţi apela la melodiile preferate pentru a acoperi sunetele şi zgomotele de fundal din birou.

9. Fii indisponibil(ă), ocupat(ă) sau stai pe "invizibil"

Nu toate telefoanele pe care le primeşti sunt în legătură cu un posibil jaf al apartamentului tău, aşa că dacă îţi vei da telefonul pe "silenţios" în timpul programului de lucru este un mod bun de a te concentra, mai ales că în aceste ore ai nevoie de toată atenţia pentru a putea lucra.

De asemenea, poţi opta pentru activarea căsuţei vocale, care va prelua mesajele. Iar în ceea ce priveşte alte mijloace de mesagerie instant, setează statusul pentru a indica faptul că eşti "busy" (ocupat) sau stai pe "invizibil" atunci cand esti la muncă.

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0