Dimineți antistres: cum să-ți începi mai bine ziua

Pentru multe persoane, dimineața este un moment stresant, în care nu știu ce să facă mai repede. Iată câteva indicații antistres care te vor ajuta să ai dimineți mai liniștite!

Începutul unei noi zile poate fi tensionat: nu știi cu ce haine să te îmbraci, simți că ai o mie de lucruri de făcut și nu știi cu ce să începi, copilul nu vrea să mănânce micul dejun și câte și mai câte motive de stres pot să apară în fiecare dimineață. Ce e de făcut pentru a te bucura de o dimineață liniștită, care să-ți dea avânt pentru restul zilei?

Pregătește-te de seara

Secretul unei dimineți mai calme este pregătirea de cu seară: alegerea hainelor pe care le vei purta a doua zi, aranjarea ghiozdanului împreună cu copilul, prepararea pachețelelor pentru școală sau serviciu. În măsura în care se poate, n-ar strica să pregătești și micul dejun tot de seara (de exemplu, să fierbi ouă sau să pui într-un castron la frigider cereale cu fructe întregi - afine, căpșuni, boabe de struguri, iar a doua zi doar să torni lapte peste ele).

Lasă-ți bilețele

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

În această eră a avalanșei de informații și a zecilor de sarcini pe care le avem de îndeplinit de-a lungul zilei, cine să mai țină minte tot ce are de făcut? Ca să nu stai mereu stresat că parcă mai ai ceva de făcut, dar nu mai știi ce, e bine să-ți pui remindere pe telefon sau să-ți lași bilețele pe frigider. În acest fel, dacă ai ceva clar de făcut dimineața (citirea apometrelor, o programare la stomatolog etc.), le vei găsi pe toate pe listă.

Pune-ți o alarmă mai puțin... alarmantă

Mai ales dacă ești genul de persoană care doarme adânc, ai putea avea tendința să-ți pui o alarmă care să facă foarte mult zgomot dimineața. Însă alarmele prea zgomotoase te pot speria sau te pot face să te trezești cu o stare de iritare. Pentru o dimineață antistres, e bine să-ți alegi o melodie de trezire sau un sunet suficient de puternice pentru a te face să deschizi ochii, dar care să nu-ți dea o stare de agresivitate. Pune ceasul să sune suficient de devreme încât să ai timp destul pentru tot ce ai de făcut dimineața. Imediat ce sună alarma, oprește-o, întinde-ți bine mâinile și picioarele, apoi coboară imediat din pat pentru a nu fi tentat să lenevești și eventual să adormi la loc.

Fă-ți timp pentru micul dejun

E important să iei micul dejun nu doar pentru a te umple de energie pentru ziua respectivă, ci și pentru a te conecta cu persoanele dragi. Fie că iei micul dejun cu familia, cu un vecin sau cu un prieten ori că stai de vorbă cu cineva apropiat într-un apel video, atât procesul de a mânca, precum și socializarea cu persoanele dragi te vor ajuta să începi ziua cu seninătate. Alimente potrivite pentru masa de dimineață sunt cerealele cu fructe și lapte vegetal, dacă ești amator de dulce, sau proteinele slabe (de exemplu, omletă cu spanac), dacă preferi un mic dejun sărat.

Încearcă meditația sau sportul

Uneori, ne trezim purtând cu noi grijile zilei precedente sau o stare de angoasă creată de un vis urât. E important ca dimineața să fie văzută ca un început, în care să lăsăm în urmă trecutul. Încearcă să îți găsești măcar 15 minute în care să faci câteva exerciții fizice: mișcări cu greutățile, sărit coarda, pedalat pe bicicleta de interior sau o tură rapidă cu bicicleta de exterior ori o plimbare în pas alert prin parc, cu animalul de companie. Dacă nu te încântă sportul de dimineață și simți nevoia de meditație, încearcă să stai câteva minute în liniște și să îți golești mintea de probleme. Poți face și câteva exerciții de stretching, pentru a-ți dezmorți articulațiile. 

Fă-ți un playlist cu muzica preferată

Că e rock, pop sau simfonică, muzica este un bun remediu antistres pentru oricine. Așa că nu strică să îți pregătești o listă de melodii care te binedispun și să le asculți dimineața, fie la micul dejun, fie în timp ce îți faci exercițiile fizice. Sau, pornește postul de radio preferat ori ascultă muzică pe un post TV specializat. Dimineața îți va deveni brusc mai veselă și vei începe ziua cu alt avânt.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursă foto: Shutterstock
Bibliografie:
Web MD - Tips for a Healthy Morning Routine
https://www.webmd.com/balance/ss/morning-hacks-ease-stress
Lifehack - 10 Ways to Make Your Mornings Better
https://www.lifehack.org/469778/10-ways-to-make-your-mornings-better

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0