De ce e sportul benefic in lupus si 3 exercitii recomandate

Lupusul este o afectiune autoimuna care provoaca o serie de simptome ce afecteaza calitatea vietii pacientului, incepand de la dureri articulare si pana la eruptii cutanate. Aceasta boala apare pe fondul hiperactivitatii de cauza necunoscuta a sistemului imunitar, care incepe sa atace tesuturile sanatoase ale organismului.

Inflamatia este raspunzatoare pentru simptomele neplacute ale lupusului, asta pentru ca procesul inflamator declanseaza manifestarile acestei boli. Pe langa tratamentul medicamentos, specialistii recomanda ca pacientul cu lupus eritematos sistemic sa adopte un stil de viata sanatos, astfel incat sa elimine sau macar sa reduca factorii ce ar putea declansa un puseu de activitate a bolii.

Sportul, se stie deja, trebuie sa faca parte din stilul de viata sanatos. Miscarea este extrem de importanta in general, insa e importanta si pentru pacientul diagnosticat cu lupus eritematos sistemic sau alte afectiuni autoimune/ cronice.

Miscarea trebuie, insa, facuta cu masura, pentru ca un efort fizic prea mare poate declansa un puseu de activitate a lupusului. Daca pacientul cu lupus practica zilnic sport de intensitate moderata, acesta se va simti mai bine, isi va mentine articulatiile flexibile, indicele de masa corporala in limitele sanatoase, dar totodata va fortifica sistemul osos si va imbunatati calitatea somnului.

Un alt beneficiu major al practicarii sportului la pacientul cu lupus consta in energia pe care o capata acesta dupa o repriza de exercitii. Sportul stimuleaza si energizeaza corpul, combatand astfel oboseala cronica specifica acestei afectiuni autoimune.

Nu e de neglijat nici faptul ca sportul stimuleaza eliberarea de serotonina si de endorfine in creier, substante cunoscute ca fiind “hormoni ai fericirii”, intrucat induc o stare de bine.

Ce exercitii sa practici daca suferi de lupus eritematos sistemic

Exercitiile de stretching – activitatile precum yoga sau pilates, care se bazeaza pe intinderi ale oaselor, muschilor si articulatiilor, sunt recomandate pacientului care a primit diagnosticul de lupus. Stretchingul mentine flexibilitatea corpului, insa mai ales a articulatiilor, care din cauza lupusului pot deveni rigide si dureroase.

Aerobicul – exercitiile aerobice (cardio) sunt acele exercitii de rezistenta, care lucreaza cu o gama larga de grupe de muschi, mentinand ridicat pulsul. Mersul pe bicicleta, dansul si inotul sunt activitati ce fac parte din aceasta categorie si pe care pacientul cu lupus ar trebui sa le practice in mod regulat.

Antrenamentele cu greutati – si exercitiile de forta, cu greutati, sunt benefice pentru cei care sufera de lupus. Acestea fortifica musculatura, asigurand astfel o mai buna sustinere articulatiilor.

Indiferent de activitatile sportive alese, e bine sa iti asculti corpul si sa nu il fortezi in nicio directe. Daca intr-o zi te simti rau, ia o pauza si renunta la sport pana a doua zi.

 

 

Cum sa ameliorezi febra musculara dupa ce faci sport

E posibil sa faci febra musculara in primele zile in care practici sport, asta din cauza ca musculatura nu este obisnuita cu un asemenea efort. Nu trebuie, insa, sa te chinui si sa astepti sa iti treaca de la sine, ci poti face cateva lucruri care vor ameliora febra musculara si iti vor reda mobilitatea.

Un dus cald va calma febra musculara si va reda mobilitatea intregului corp. Poti folosi, pe anumite zone, si comprese cu gheata daca apar dureri – compresele reci blocheaza procesul inflamator si calmeaza totodata durerile.

De asemenea, pentru o recuperare rapida este important sa faci din nou miscare, cat mai curand. Miscarea stimuleaza circulatia sanguina la nivel muscular, iar astfel febra musculara este combatuta mai repede.

Este foarte important sa nu incepi cu exercitii foarte intense, care iti suprasolicita corpul. E recomandat sa incepi cu cateva exercitii usoare, apoi sa maresti intensitatea efortului, precum si durata antrenamentului, treptat. Daca exagerezi din primele zile, e posibil sa apara durerile articulare si chiar si un puseu de activitate a lupusului, iar tu iti doresti exact contrariul.

Discuta cu medicul tau reumatolog pe tema miscarii si roaga-l sa iti ofere cateva recomandari cu privire la sporturile cele mai potrivite tie. Respecta intocmai sfaturile primite de la medic, intrucat acesta stie cel mai bine ce este benefic pentru tine.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0