Top trends în mindfulness în 2020

Mindfulness a devenit un curent în ultimul deceniu, conceptul fiind prezent pe coperțile revistelor și făcând valuri în cercurile de wellness și nu numai, transformând în același timp viețile celebrităților și ai liderilor de afaceri.

Ce este mindfulness?

Mindfulness este o practică care presupune trăirea în prezent, observarea emoţiilor noastre şi, cel mai important, conectarea în permanență cu propria persoană. Această stare poate fi practicată în diverse moduri, însă cea mai cunoscută metodă rămâne, de departe, meditaţia. Mindfulness presupune și practicarea unor tehnici de respirație, meditații ghidate și alte practici pentru relaxarea corpului și a minții. Toate acestea au ca scop reducerea stresului.

Să petreci prea mult timp planificând lucruri sau îngrijorându-te constant cu privire la ceea ce se poate întâmpla în viitor ori analizând prea mult trecutul poate fi epuizant. De asemenea este mult mai probabil să te confrunți cu stres, anxietate și depresie. Practicarea exercițiilor de mindfulness te poate ajuta să îți direcționezi atenția departe de acest tip de gândire și să fii în contact cu lumea din jurul tău.

Care sunt beneficiile practicii mindfulness?

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Mindfulness este o practică studiată în multe studii clinice, iar dovezile generale susțin eficacitatea meditației pentru diferite afecțiuni, inclusiv: stres, anxietate, durere, depresie, insomnie și hipertensiune arterială Cercetări preliminare indică faptul că meditația poate ajuta și persoanele care se confruntă cu astm.

Practicarea meditației induce o stare de liniște și de relaxare. De asemenea, meditația:

  • îmbunătățește atenția;
  • ameliorează simptomele sindromului burnout;
  • îmbunătățește somnul;
  • îmbunătățește controlul glicemic.

Top 3 trenduri în mindfulness în 2020

1. Meditaţia de tip mindfulness reprezintă o adaptare a practicilor tradiţionale. În timp ce medicina occidentală își are locul ei bine stabilit, mindfulness este esențial pentru abordarea cauzei care stă la baza afecțiunilor cronice, ajutând indivizii să facă mai bine față situațiilor cu care se confruntă.

2. Meditaţia de tip mindfulness va fi antidotul în cazul celor care utilizează necorespunzător opioidele. Utilizarea practicilor de mindfulness reduce durerile cronice și limitează nevoia de medicamente.

3. Meditaţia de tip mindfulness, recomandată celor care au locuri de muncă solicitante. Programele de mindfulness aplicate care pot fi integrate în viața de zi cu zi pentru a răspunde nevoilor celor care se au joburi foarte stresante.

Exerciții de mindfulness:

Există multe modalități simple prin care poți practica mindfulness. Câteva exemple includ:

  • Focusează-ți atenția. Este greu să încetinești și să observi toate lucrurile importante din jur, într-o lume atât de ocupată ca cea în care trăim. Încercă să îți faci timp pentru a experimenta mediul în care trăiești. De exemplu, atunci când mănânci un preparat preferat, fă-ți timp să-l miroși, să-l guști și să te bucuri cu adevărat de el.
  • Trăiește în prezent. Încercă să observi intenționat, fără a judeca tot ce se întâmplă în jurul tău și tot ceea ce faci. Găsește bucurie în plăcerile simple ale vieții.
  • Acceptă-te. Tratează-te, vobește cu tine așa cum ai trata și cum ai vorbi cu cel mai  bun prienen.
  • Concentrează-te asupra respirației. Atunci când ai gânduri negative, așază-te pe scaun sau pe canapea, respiră adânc și închide ochii. Concentrează-te asupra respirației. Să expiri și să inspiri un minut te poate ajuta să scapi de gândurile care te frământă.

Poți încerca, de asemenea, exerciții de mindfulness mai structurate, cum ar fi:

  • Scanarea corpului. Întinde-te pe spate, cu picioarele întinse și cu brațele în lateral, cu palmele orientate în sus. Concentrează-ți atenția și în mod deliberat pe fiecare parte a corpului, în ordine, de la vârful degetului mare până la cap. Fii conștient de toate senzațiile, emoțiile sau gândurile asociate cu fiecare parte a corpului.
  • Meditație în poziția șezut. Stai confortabil pe un scaun cu spatele drept, cu picioarele pe podea și cu mâinile în poală. Respiră pe nas, concentrează-te pe măsură ce inspiri și expiri. Dacă senzațiile sau gândurile fizice îți întrerup meditația, notează experiența și apoi concentrează-te din nou asupra respirației și inspirației.
  • Meditația în mers. Găsește un loc liniștit cu o lungime de la 3 până la 6 metri și mergi încet. Concentrează-te pe experiența mersului, fiind conștient de senzația de a sta în picioare și de mișcările subtile care îți mențin echilibrul. Când ajungi la capătul drumului, întoarce-te și contină să mergi, păstrând conștientizarea senzațiilor.

Aplicații de mindfulness

  • Aura - este o aplicație de mindfulness care oferă utilizatorului micro-meditații zilnice care durează doar trei minute. Aura îi ajută pe utilizatori să elimine stresul și anxietatea permițându-le acestora să-și păstreze un jurnal de recunoștință. În felul acesta, ei își pot  urmări stările de spirit pe tot parcursul zilei și pot asculta sunetele naturii. Aceasta poate fi aplicația potrivită pentru tine dacă ai timp limitat pe parcursul zilei pentru a medita. 
  • Insight Timer - este o aplicație care oferă peste 4.000 de meditații ghidate de la peste 1.000 de profesori, pe teme precum compasiunea de sine, natura și stresul, pe lângă discuții și podcasturi. Dacă preferi o meditație mai liniștită, poți întotdeauna să setezi un cronometru și să meditezi la sunetul clopotelor intermitente. În plus, Insight Timer este o aplicație gratuită.
  • Calm - această aplicație aduce bucurie, pace și un sentiment de claritate în viața ta de zi cu zi. Milioane de oameni sunt de acord că această aplicație este excelentă pentru meditație și că îți poate schimba viața într-un mod pozitiv. Calm oferă sunetul relaxant al ploii dar poți alege, de asemenea, să fii întâmpinat de zgomotul unui șemineu aprins sau de cântecul greierilor. Calm include și câteva meditații scurte pe care le poți face în timpul unei zile aglomerate. 
  • Headspace - oferă utilizatorului exerciții care sunt concepute pentru a fi utilizate timp de aproximativ 10 minute pe zi, începând cu un pachet de 10 sesiuni care vine gratuit cu descărcarea inițială. Include meditații scurte pentru persoanele care sunt în mișcare și chiar meditații SOS care sunt utile în perioadele de criză. Unul dintre cele mai bune lucruri în ceea ce privește această aplicație este că o poți încerca înainte de a o cumpăra.
  • Mindfulness Daily - aplicația oferă practici ghidate rapide și eficiente pentru a reduce stresul și anxietatea, dar și pentru îmbunătățirea performanței și pentru a a spori somnul.

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 


Bibliografie:
eMindful- Leading Provider of Mindfulness Solutions, Weighs in on What to Expect, Top 6 Mindfulness Trends for 2020
https://www.prnewswire.com/news-releases/top-6-mindfulness-trends-for-2020-300980644.html
Develop goods habits, 15 best mindfulness&meditation apps
https://www.developgoodhabits.com/best-mindfulness-apps/
Independent – 12 best mindfulness apps for meditation, keeping calm and help sleeping
https://www.independent.co.uk/extras/indybest/gadgets-tech/phones-accessories/best-mindfulness-apps-a8217931.html
Mayo Clinic, Mindfulness exercises
https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/consumer-health/in-depth/mindfulness-exercises/art-20046356

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0