Tehnici de relaxare in trafic: cum sa ajungi la destinatie mai putin stresat

Fie ca mergi cu masina personala, fie ca mergi cu autobuzul sau tramvaiul, ambuteiajele de la orele de varf te pot face sa te stresezi, ba chiar sa ai parte de atacuri de anxietate. Iata cum te poti relaxa in trafic, astfel incat sa ajungi dimineata la birou relaxat, iar seara acasa cu o dispozitie de zile mari!

Practica exercitii de respiratie – invatate la cursul de yoga, la sedinta de psihoterapie sau de pe internet, exercitiile de respiratie reprezinta cea mai la indemana, dar si rapida unealta atunci cand ne dorim sa ne relaxam mintea, dar si trupul.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Respiratia abdominala, denumita si respiratie profunda sau yoghina, te va ajuta sa detensionezi corpul si sa iti controlezi mai usor gandurile. Pentru a practica aceasta respiratie, trebuie sa inspiri adanc si treptat, iar tot aerul sa il impingi in cavitatea abdominala. Scoate apoi aerul afara lin, incercand sa expiri mai lent decat ai inspirat. Daca repeti acest tip de respiratie suficient de mult, vei incepe sa respiri asa, iar astfel vei fi mai relaxat si mai concentrat in permanenta.

Respira abdominal de fiecare data cand esti prins in trafic si vei observa ca situatia e mult mai usor de suportat.

Foloseste aromaterapiadaca esti genul care se streseaza din cauza traficului aglomerat, pregateste-ti masina pentru o sesiune de aromaterapie. Foloseste un difuzor pentru aromaterapie de masina, cu ulei de lavanda sau de grepfrut, despre care se stie ca au proprietati relaxante. Daca nu mergi cu masina personala prin oras, pune-ti cateva picaturi de ulei esential pe interiorul incheieturii mainii si, cand simti ca traficul si aglomeratia din autobuz te coplesesc, miroase-ti mana. Uleiul esential va avea aceleasi efecte relaxante asupra mintii si corpului tau.

Achizitioneaza-ti audiobook-uri pe teme de interes – petrece-ti timpul in trafic intr-un mod cat mai intelept. In loc sa pierzi timpul enervandu-te din cauza aglomeratiei, mai bine asculta un audiobook pe o tema care chiar te intereseaza. Poti face asta si in masina persoanala, dar si in mijloacele de transport in comun – atat timp cat ai la tine o pereche de casti.

Fa-ti un playlist de suflet – cu ce poti combate o stare proasta, de iritare si nerabdare? Cu o stare buna, indusa de o melodie preferata, care naste o serie de amintiri intr-o secunda. Asadar, fa un playlist cu melodiile preferate si da-i play de fiecare data cand pleci de acasa si esti nevoit sa infrunti traficul haotic.

Schimba-ti perspectiva asupra lucrurilor – cu cat te concentrezi mai mult asupra aspectelor negative, cu atat mai frustrat vei fi de situatia in care te afli. Incearca sa privesti lucrurile din alta perspectiva, mai relaxata, si iti va fi mai usor sa faci fata traficului. Gandeste-te ca esti privilegiat ca stai intr-un oras mare, cu nenumarate oportunitati, iar traficul este doar pretul pe care trebuie sa il platesti.

Pleaca intotdeauna mai devreme cu 15-20 de minute decat ar trebui – graba este cea care accentueaza stresul provocat de traficul aglomerat. Atunci cand esti in intarziere, esti mai nervos decat ai fi daca timpul nu ar reprezenta o problema. Fa-ti un obicei din a pleca mai devreme de acasa, astfel incat un ambuteiaj sa nu te dea complet peste cap.

Nu da curs micilor conflicte din trafic – daca esti la volan si un alt participant la trafic incearca sa te provoace, detaseaza-te si nu ii acorda atentia pe care o cauta. Fii relaxat, zambeste larg si te vei simti mai bine decat daca i-ai satisface nevoia de conflict.

Tine la indemana niste gustari sanatoase – foamea face intotdeauna lucrurile sa para mai grave decat sunt. Cand esti infometat, esti irascibil si traficul te-ar putea enerva mai mult decat in mod normal. Tine in geanta o punguta cu migdale, un mar sau o banana si asigura-te ca nu lasi foamea sa puna stapanire pe emotiile tale. 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0