Remedii impotriva starilor de astenie specifice sezonului rece

Cand vremea de afara e foarte rece si neprietenoasa si suntem fortati sa stam mai mult timp inauntru, lipisiti de activitati in aer liber, avem tendinta de ne simti slabiti, ametiti, cu un tonus scazut. Specialistii sustin ca acest lucru poate dauna si activitatii intelectuale si calitatii vietii de zi cu zi, conducand chiar la stari depresive in cazul celor care se lasa prea mult timp prada acestor modificari de comportament si nu fac nimic sa le contracareze. Iata ce poti face pentru a te mentine pe linia de plutire chiar daca soarele nu te vede la fel de des ca in timpul verii.

1. Ia suplimente de Omega-3

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Pentru a mentine nivelul dopaminei si serotoninei, adica acele substante care reduc simptomele depresiei si cresc senzatia de fericire, poti lua suplimente de Omega-3. Daca nu vrei sa iei pastile, Omega-3 se gaseste mai ales in seminte de in, nuci, canepa si peste.

2. Ai grija sa beneficiezi de vitamina D

Daca nu vrei nici suplimente alimentare cu vitamina D, o poti prelua din alimente ca ficat, somon, sardine, ton, lactate, cereale, nuci si chiar din mere. Supra-numita si vitamina soarelui, ea aduce o multime de beneficii asupra starii tale de sanatate.

3. Cumpara o lampă cu raze ultraviolete

Intrucat in timpul iernii expunerea la lumina naturala a soarelui e mult redusa, o lampa cu raze ultraviolete, ce imita lumina soarelui, poate aduce o stare de bine.

4. Iesi cat mai mult in aer liber

Chiar daca afara e frig, incearca sa nu stai numai inauntru, fie ca vorbim despre casa, fie despre birou. Ia pauze scurte, de cate 10 minute si iesi sa respiri aer curat, mergi sa cumperi ceva, plimba-te putin, purtand haine adecvate temperaturii.

5. Cauta compania celor dragi

Rezista sentimentului ca nu ai nevoie de nimic si nu vrei sa vezi pe nimeni. Raspunde-le prietenilor la mesaje si intalneste-te cu ei, pastreaza o stare activa si nu te lasa sa zaci pur si simplu in agonie. Fa-ti cadou un weekend in alt oras, vizitand rude sau mergand in explorare cu prietenii. Iesi la dans sau macar la o sesiune de cumparaturi de mici nimicuri, doar pentru tine. Ingrijeste-te! Mergi la salonul de infrumusetare, schimba-ti lookul! Toate astea iti vor da o stare de bine si chef de activitati noi.

6. Nu face abuz de cafea

Pentru ca ai stari de ameteala, somnolenta, dureri de cap si lipsa de chef de actiune, vei dori sa bei multa cafea si sa mananci ciocolata. Incearca sa inlocuiesti pe cat posibil cafeaua bauta de pofta cu hrana  verde, sub forma de salate, smoothieuri si sucuri. Condimentele adaugate pentru gust vor da savoare si vor contribui la starea de bine, asa ca poti incerca sa pui in mancare sau bautura, unde e posibil, ghimbir sau scortisoara, vanilie sau anason stelat.

7. Dormi suficient

Sunt la moda maratoanele de filme si seriale, dar noptile pierdute ca in adolescenta au efect diferit asupra organismului dupa o anumita varsta. Chiar si dupa 25 de ani. Poate crezi ca rezisti, dar merita sa iti strici tenul, sa faci cearcane si sa dai semne de imbatranire prematura, precum si sa ai o zi cu stari de oboseala acuta si lipsa de concetrare dupa o noapte nedormita?

8. Nu abuza de fast-food

Cu cat mananci mai multa mancare nesanatoasa, cu atat esti mai predispus(a) sa ai stari depresive, si nu din cauza remuscarilor, ci pentru ca sunt grele si nu au substante nutritive, de care ai nevoie pentru intarirea sistemului imunitar.

9. Nu renunta la miscare

30 de minute de miscare pe zi mentin sanatatea la nivel optim.  Poti face aerobic, diverse tipuri de exercitii cardio, dans. Poti merge la sala de fitness, poate nu zilnic, dar o zi da, una nu sau mancar de trei ori pe saptamana. Miscarea scade starile de anxietate si stres.

10. Redu consumul de carbohidrati

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

In loc de carbohidrati, poti alege alimente bogate in fibre, cum sunt radacinoasele, orezul brun, diverse fructe. Carbohidratii sunt de de evitat pentru ca iti cresc nivelul zaharului din sange. Ai nevoie de ei in alimentatie, dar nu abuza de paste, orez alb si biscuiti, ci consuma-le cu moderatie.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0