Fără nervi și stres de Sărbători!

Sărbătorile sunt un prilej de de bucurie, de reîntâlnire cu familia, de mâncat preparate tradiționale și de dăruit, și primit, cadouri. Însă toate aceste activități implică un efort nespecific rutinei de zi cu zi și pot genera stres, nervi și anxietate.

Pentru a vă bucura din plin de perioada care urmează, este esențial să aveți în vedere câteva lucruri importante:

  • Sărbătorile sunt, în primul rând, despre bucuria împărtășirii unor momente frumoase alături de cei dragi.
  • Masa de Crăciun este specială deoarece o împărțiți cu familia, și nu un prilej de a mânca preparate de la care vă abțineți în restul anului sau în cantități mai mari ca de obicei.
  • Cadourile sunt gesturi frumoase, care pot fi făcute oricând, iar cadourile de Crăciun nu sunt condiționate de reducerile de sezon sau de goana după cadouri specifică acestei perioade.

Acestea fiind spuse, iată câteva metode prin care vă puteți desfășura rutina cât mai armonios în această perioadă, ținând cont și de activitățile specifice pregătirilor de Sărbători.

Evitați aglomerația făcând cumpărături online

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Deși cumpărăturile în magazine fizice, mai ales când vine vorba de cadouri, sunt cele mai inspirate, deoarece nu avem mereu în gând o idee clară asupra cadoului, perioada de dinainte de Sărbători vine la pachet cu un haos generalizat în magazine și supermarketuri. Acest lucru nu doar taie din apetitul de shopping, care merită făcut în tihnă, dar înseamnă și faptul că marfa nu este ordonată pe rafturi, spațiul de desfășurare în magazine este limitat din cauza aglomerației, cabinele de probă sunt mereu ocupate, iar cozile la casele de marcat sunt foarte mari, astfel încât riscați să pierdeți mult timp fără a găsi ceea ce căutați. Shoppingul online vă permite să explorați varietatea de produse din confortul casei, fără a aștepta la cozi și fără a pierde timp. În plus, există numeroase promoții de Sărbători exclusiv online, care vă ajută să obțineți cadouri la prețuri speciale.

Nu ignorați ritualurile zilnice

Fie că este vorba despre mersul la sală, meditație, citit sau orice altceva vă aduce plăcere, încercați, pe cât posibil, să nu faceți rabat de la aceste ritualuri, pentru a îndeplini diverse sarcini legate de pregătirile pentru Sărbători. Este important să mențineți o rutină sănătoasă, fără dezechilibre, pe parcursul întregii luni, astfel încât, în ianuarie, să nu resimțiți revenirea la rutină ca pe o corvoadă. Încercați, așadar, să vă mențineți obiceiurile în lista de priorități, alături de cumpărăturile pentru cadouri, gătit, etc. Inevitabil, perioada Sărbătorilor este una mai alertă, însă este important ca această stare sănătoasă de alertă să nu se transforme în haos.

Faceți un buget de cheltuieli

De multe ori, ne lăsăm purtați de val când vine vorba de cadourile celor dragi de Crăciun, de bunătățile pe care le punem pe masă sau de rezervările pentru petrecerea de Revelion. Ne dorim, de asemenea, ceva drăguț pentru noi, fie că este vorba de o manichiură/pedichiură, un palton nou sau orice altceva de răsfăț, pentru a ne recompensa pentru munca depusă în ultimul an. Atât de multe dorințe adesea nu încap în bugetul propus pentru Sărbători, deci este bine să vă faceți un buget de cheltuieli înainte de începerea pregătirilor pentru pentru această perioadă din an, pentru a evita stresul și anxietatea ulterioare cumpărăturilor. 

Bucurați-vă de odihnă

Anxietatea pregătirilor de Sărbători ne fură, adesea, somnul cel odihnitor de seară, dar și micile momente de relaxare de pe timpul zilei. Este important să aveți grijă de clipele de odihnă și, în mod special, de somnul de seară, pentru că de aici vă trageți energia necesară pentru a îndeplini toate îndatoririle din această perioadă atât de aglomerată. Există numeroase metode adjuvante, precum ceaiul de lavandă sau de tei, aromaterapia, meditația, soluții simple și la îndemână, care vă pot ajuta  să vă relaxați și să vă odihniți. De asemenea, sportul vă ajută să vă deconectați de la stresul cotidian și vă îmbunătățește calitatea somnului. 

Evitați excesele culinare

Iar aici vorbim chiar despre perioada dinaintea Sărbătorilor. Stresul generat de pregătirile pentru Crăciun și Anul Nou este, uneori, însoțit de pofta de dulce sau de carbohidrați. Este important să mențineți un echilibru alimentar și să vă luați energia din carbohidrați nerafinați, precum și să evitați excesul de zahăr. Zahărul stimulează procesele inflamatorii în corp care, la rândul lor, vă pot afecta pe plan mental, dând curs anxietății, nervilor și a stresului. Cu o dietă echilibrată, odihnă și răbdare, veți putea trece cu bine de angoasa pregătirilor și vă bucura din plin de Sărbători. 

 

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursă foto: Shutterstock
Bibliografie: 
https://www.thehealthy.com/mental-health/stress/holiday-stress/
https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/stress-management/in-depth/stress/art-20047544

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0