7 lucruri pe care sa le schimbi in stilul tau de viata pentru a fi mai fericit si mai sanatos

Poate ca ti-ai propus mai demult sa fii mai fericit si mai sanatos. Nu este un lucru rau. Daca vrei sa faci o schimbare in viata ta, pentru a-ti fi mai bine pe toate planurile, exista cateva modalitati care te vor ajuta sa iti atingi obiectivele. Nu este deloc dificil, odata ce ai inteles ce schimbari sau ce alegeri trebuie sa faci in stilul tau de viata.

1. Ofera-te voluntar pentru a-i ajuta pe altii

Uneori se intampla sa uitam ca exista alti oameni care au nevoie de ajutorul nostru. Atunci cand ajungem sa le oferim altor persoane o mana de ajutor, acest aspect vine la pachet cu un sentiment de satisfactie care nu poate fi reprodus in alt mod. Gandeste-te la un moment in care ai fost alaturi de cineva si aminteste-ti cum te-ai simtit atunci, cand ai dat o mana de ajutor. Fa din aceasta notiune de a-i "servi" pe ceilalti o parte din rutina ta saptamanala.

2. Trezeste-te mai devreme

Specialistii spun ca daca te trezesti chiar si cu 30 de minute mai devreme decat in mod normal, acest lucru te poate ajuta sa te simti mai calm, sa simti ca detii mai bine controlul si sa fii, in general, mai fericit. Practica acest lucru in fiecare zi si, in cele din urma, vei fi mai fericit si mai sanatos, vei lua startul mai bine, nu vei mai grabi lucrurile si vei reduce stresul din viata ta. Nu degeaba se spune, conform proverbului, ca "Cine se trezeste de dimineata, departe ajunge".

3. Cheltuie banii pe experiente

Cercetatorii au descoperit ca faptul ca dam banii pe obiecte si lucruri nu ne face intr-adevar fericiti. Poate ca te vei simti bucuros sau incantat pe o perioada scurta de timp, insa ceea ce ne face cu adevarat fericiti este sa ne cheltuim banii pe experiente. Asa ca rezerva-ti chiar acum o excursie de o zi sau de doua zile, intr-un loc cu o priveliste minunata, si anuleaza comanda pe care ai facut-o pentru un laptop nou, de exemplu.

4. Nu uita sa razi, sa plangi, sa faci sex

Aici ti-am descris trei modalitati prin care se pot elibera endorfinele (hormonii care iti "dau" fericirea), aspect care iti va imbunatati starea de spirit in cel mai scurt timp. Cine ar fi crezut ca plansul te face sa te simti bine? Ei, bine, acest lucru are sens intr-un fel. Pentru ca stii si tu ca daca te abtii de la plans, acest lucru nu te face sa te simti foarte bine. Asa ca data viitoare cand simti nevoia sa plangi, nu te mai abtine!

Iar cand vine vorba de sex, stii deja ca este benefic pentru sanatatea ta si ca este un exercitiu fizic fantastic. Iar acum ca stii ca este o activitate buna si pentru starea ta de spirit, nu mai ai nicio scuza sa spui "pas" unei partide bune de sex.

5. Bea lapte de migdale

Laptele de migdale are multe beneficii fantastice, pe cand laptele integral de origine animala poate avea efecte neplacute asupra corpului uman. Stai departe de lactate (mai ales daca ai intoleranta la lactoza) si foloseste ca inlocuitor laptele de migdale. Sistemul tau cardiovascular si cel osos vor avea de castigat de pe urma acestui tip de lapte, iar tu vei avea o piele mai sanatoasa, mai frumoasa.

6. Zambeste!

Stii ca zambetul duce la eliberarea de endorfine in creier, adica acei hormoni care iti asigura o dispozitie mai buna. Daca pe fata ta pui un zambet pentru cateva minute, acest fenomen va rezolva rapid o situatie in care poate te simteai cu moralul scazut. O "unealta" buna pe care o poti folosi pentru a zambi mai mult este sa scoti din sertar un album foto vechi (care nu contine fotografii care te-ar necaji) si sa rasfoiesti paginile. Vei ajunge sa zambesti atat de mult, incat te vei simti fericit in cel mai scurt timp.

7. Respira corect

Se intampla uneori ca oamenii sa "uite" cum sa respire in mod corect. Ori de cate ori observi ca respiratia ta este accelerata si ca devine superficiala, opreste-te din ceea ce faci si inspira adanc. Tine aerul in plamani o secunda, apoi expira, lasa-l sa iasa treptat. Repeta de cateva ori exercitiul, pana cand respiratia ta se calmeaza si revine la ritmul normal. Te vei simti relaxat, de parca tocmai ai renascut, dupa acest exercitiu. Este o activitate benefica pentru plamanii tai, pentru digestia ta, pentru sistemul circulator si, desigur, pentru a tine stresul sub control.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0