Secretele oamenilor care NU se imbolnavesc niciodata

Nu trebuie sa fii geloasa pe colegii de serviciu care nu si-au luat niciodata o zi libera, pe motiv ca ar fi bolnavi. Ca sa fii mereu sanatoasa si intr-o forma de zile mari, trebuie sa respecti cateva recomandari importante. In acest sens, imunitatea ta este cea care trebuie pusa pe primul plan, pentru ca te ajuta sa lupti contra bolilor.

1. Ia suplimente cu vitamina C

Desi dovezile stiintifice care arata ca vitamina C imbunatateste imunitatea au fost insuficiente, sunt persoane care se bazeaza pe aceasta vitamina. De exemplu, ori de cate ori simt ca se apropie o perioada de imbolnavire, aceste persoane iau 2000 de unitati de vitamina C, chiar si de 4 ori pe zi, iar aceste suplimente alunga boala. Si poti apela la acest truc oricand intalnesti o persoana care este bolnava si nu vrei sa iei raceala de la ea.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

2. Un somn bun, pentru un sistem imunitar puternic

Unii oameni marturisesc ca daca dorm intre 8 si 10 ore pe noapte, in acest mod reusesc sa isi mentina corpul sanatos. Expertii sunt de acord ca, daca ai parte de suficiente ore de somn, aceasta este cheia succesului pentru un sistem imunitar puternic. De fapt, cercetarile arata ca oamenii care dorm doar 5-6 ore pe noapte au un risc cu 30% ai mare de a raci atunci cand sunt expusi la virusul responsabil de raceala; iar acele persoane care dorm mai mult de 7 ore si-au redus riscul acesta cu pana la 17%.

3. Intareste-ti puterea mintii

Un alt secret ca sa nu te imbolnavesti are legatura cu puterea mintii tale. Atunci cand oamenii din jurul tau se plang de cat de repede se imbolnavesc in anumite perioade ale anului, poti sa le spui ca tu te imbolnavesti rareori. Si trucul poate sa functioneze, in sensul ca intr-adevar nu te imbolnavesti. Este vorba de puterea de a crede pe deplin in aceasta afirmatie. Iar mintea (prin puterea autosugestiei) te va ajuta sa nu te imbolnavesti.

4. Nu lasa stresul sa te acapareze

S-a dovedit ca stresul slabeste sistemul imunitar, insa cu toate acestea este imposibil sa evitam situatiile stresante. Asadar, obiectivul tau ar trebui sa fie sa iti manageriezi stresul intr-un mod sanatos. Unii oameni apeleaza la trucuri simple. De exemplu, ei incearca sa isi controleze raspunsurile la anumiti factori de stres, prin dans, meditatie zilnica si afirmatii repetate legate de stres, invatand astfel sa nu se lase controlati de stresul din viata lor. Incearca si tu sa practivi yoga, meditatie, anumite tehnici de respiratie, etc.

5. Mentine-ti mainile curate

Este esential sa iti speli mainile tot timpul si, ori de cate ori este posibil, sa deschizi usile si sa atingi butoanele de la lift cu un servetel curat. Un alt exemplu care te ajuta sa mentii lucrurile curate: cand te intorci la birou, foloseste imediat servetele antibacteriene cu care sa iti stergi mainile. Alt sfat util: ia suplimente cu zinc la primul semn care iti arata ca o raceala este pe cale sa te acapareze, de obicei, daca simti o senzatie neplacuta in gat.

6. Mergi la sala de sport cu regularitate

Exercitiile fizice facute cu regularitate iti intaresc sistemul imunitar si iti vor reduce riscul de a face infectii respiratorii ale tractului superior, potrivit unui studiu din "Journal of Sport and Health Science". De exemplu, ia-ti partenerul (iubitul sau sotul) si antrenati-va la sala de cel putin 3 ori pe saptamana. Mai mult, puteti lucra impreuna cu un antrenor personal, in mai multe feluri, pentru ca el va poate ajuta sa alegeti cele mai bune exercitii pentru stilul vostru de viata. Asa vei vedea ca nu te imbolnavesti la fel de des ca restul lumii de la birou.

Sistemul imunitar puternic, un alt secret al oamenilor care nu se imbolnavesc niciodata

Cel mai bun aliat al tau, mai ales in sezonul rece, este sistemul imunitar. Din fericire, acesta are multi aliati pe care ii poti include mai des in alimentatia ta, pentru a fi ferit de boli.

Fructele citrice - Alege sa mananci grepfrut, portocale, mandarine, clementine, lamai, limete etc. Se crede ca vitamina C ar creste productia de globule albe din sange (leucocite), iar acestea, asa cum stii deja, sunt cheia care te ajuta sa lupti contra infectiilor.

Ardeiul gras rosu - Aceasta leguma contine aproape de doua ori mai multa vitamina C decat citricele. In plus, ardeiul este bogat in betacaroten. Pe langa faptul ca iti fortifica sistemul imunitar, vitamina C poate sa ajute si la mentinerea sanatatii pielii.

Broccoli - este bogat in vitamine si minerale, precum vitaminele A, C si E, antioxidanti si fibre. Incearca sa il prepari cat mai putin termic sau sa il consumi crud.

Ghimbirul - E un aliat la care poti apela dupa ce te imbolnavesti. Ghimbirul poate sa reduca inflamatia, iar in acest mod poate reduce neplacerile, cum ar fi durerile in gat. In plus, este un remediu excelent pentru greata.

Spanacul - nu doar ca este bogat in vitamina C, insa contine multi antioxidanti si betacaroten, ceea ce poate spori capacitatea sistemului nostru imunitar de a lupta contra infectiilor.

Iaurtul - poate fi o sursa excelenta de vitamina D (daca alegi sortimente imbogatite cu vitamina D), care ajuta la reglarea sistemului imunitar si care sporeste sistemul natural de aparare al corpului nostru.

Papaya - un alt fruct bogat in vitamina C, papaya contine o enzima digestiva care are efecte antiinflamatoare. In plus, fructul contine cantitati bune de potasiu, vitaminele B si acid folic, iar toate acestea sunt benefice pentru starea generala de sanatate.

Regulile secrete ale oamenilor care nu se imbolnavesc:

  • Nu fuma.
  • Alege o dieta care este bogata in fructe si legume, precum cele de mai sus.
  • Fa miscare in mod regulat si alege exercitii fizice de intensitate moderata.
  • Mentine-ti o greutate normala.
  • Bea alcool cu moderatie.
  • Dormi suficient.
  • Respecta normele de igiena pentru a evita o infectie, cum ar fi sa iti speli mainile frecvent si sa prepari alimentele (carnea si legumele) firbandu-le suficient.
  • Incearca sa reduci stresul din viata personala si profesionala.

 

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie:

  • WebMD - https://www.webmd.com/a-to-z-guides/features/how-use-your-immune-system-stay-healthy#2
  • Harvard Medical School -
  • https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/how-to-boost-your-immune-system
  • WebMD - https://www.webmd.com/healthy-aging/healthy-habits-16/healthy-steps-take-right-now

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0