Secretele oamenilor care NU se imbolnavesc niciodata

 

Nu trebuie sa fii gelos pe colegii de serviciu care nu si-au luat niciodata o zi libera, pe motiv ca ar fi bolnavi. Ca sa fii mereu sanatos si intr-o forma de zile mari, trebuie sa respecti cateva recomandari importante. In acest sens, imunitatea ta este cea care trebuie pusa pe primul plan, pentru ca te ajuta sa lupti contra bolilor.

1. Ia suplimente cu vitamina C

Desi dovezile stiintifice care arata ca vitamina C imbunatateste imunitatea au fost insuficiente, sunt persoane care se bazeaza pe aceasta vitamina. De exemplu, ori de cate ori simt ca se apropie o perioada de imbolnavire, aceste persoane iau 2000 de unitati de vitamina C, chiar si de 4 ori pe zi, iar aceste suplimente alunga boala. Si poti apela la acest truc oricand intalnesti o persoana care este bolnava si nu vrei sa iei raceala de la ea.

2. Un somn bun, pentru un sistem imunitar puternic

Unii oameni marturisesc ca daca dorm intre 8 si 10 ore pe noapte, in acest mod reusesc sa isi mentina corpul sanatos. Expertii sunt de acord ca, daca ai parte de suficiente ore de somn, aceasta este cheia succesului pentru un sistem imunitar puternic. De fapt, cercetarile arata ca oamenii care dorm doar 5-6 ore pe noapte au un risc cu 30% ai mare de a raci atunci cand sunt expusi la virusul responsabil de raceala; iar acele persoane care dorm mai mult de 7 ore si-au redus riscul acesta cu pana la 17%.

RECOMANDĂRILE EXPERȚILOR DOC

3. Intareste-ti puterea mintii

Un alt secret ca sa nu te imbolnavesti are legatura cu puterea mintii tale. Atunci cand oamenii din jurul tau se plang de cat de repede se imbolnavesc in anumite perioade ale anului, poti sa le spui ca tu te imbolnavesti rareori. Si trucul poate sa functioneze, in sensul ca intr-adevar nu te imbolnavesti. Este vorba de puterea de a crede pe deplin in aceasta afirmatie. Iar mintea (prin puterea autosugestiei) te va ajuta sa nu te imbolnavesti.

4. Nu lasa stresul sa te acapareze

S-a dovedit ca stresul slabeste sistemul imunitar, insa cu toate acestea este imposibil sa evitam situatiile stresante. Asadar, obiectivul tau ar trebui sa fie sa iti manageriezi stresul intr-un mod sanatos. Unii oameni apeleaza la trucuri simple. De exemplu, ei incearca sa isi controleze raspunsurile la anumiti factori de stres, prin dans, meditatie zilnica si afirmatii repetate legate de stres, invatand astfel sa nu se lase controlati de stresul din viata lor. Incearca si tu sa practivi yoga, meditatie, anumite tehnici de respiratie, etc.

5. Mentine-ti mainile curate

Este esential sa iti speli mainile tot timpul si, ori de cate ori este posibil, sa deschizi usile si sa atingi butoanele de la lift cu un servetel curat. Un alt exemplu care te ajuta sa mentii lucrurile curate: cand te intorci la birou, foloseste imediat servetele antibacteriene cu care sa iti stergi mainile. Alt sfat util: ia suplimente cu zinc la primul semn care iti arata ca o raceala este pe cale sa te acapareze, de obicei, daca simti o senzatie neplacuta in gat.

6. Mergi la sala de sport cu regularitate

Exercitiile fizice facute cu regularitate iti intaresc sistemul imunitar si iti vor reduce riscul de a face infectii respiratorii ale tractului superior, potrivit unui studiu din "Journal of Sport and Health Science". De exemplu, ia-ti partenerul (iubitul sau sotul) si antrenati-va la sala de cel putin 3 ori pe saptamana. Mai mult, puteti lucra impreuna cu un antrenor personal, in mai multe feluri, pentru ca el va poate ajuta sa alegeti cele mai bune exercitii pentru stilul vostru de viata. Asa vei vedea ca nu te imbolnavesti la fel de des ca restul lumii de la birou.

7. Apeleaza periodic la suplimente cu acizi grasi omega 3 

Acizii grasi omega-3 sunt nutrienți pe care îi obțineți din alimente (sau suplimente) care ajută la construirea și menținerea unui organism sănătos. Ele sunt cheia structurii fiecărui perete celular pe care îl aveți. Sunt, de asemenea, o sursă de energie și vă ajută să vă mențineți inima, plămânii, vasele de sânge și sistemul imunitar să funcționeze așa cum ar trebui.

Acizii grași EPA și DHA contribuie la menținerea în parametri optimi a funcțiilor cardiovasculare si cerebrale, susțin sistemul imunitar și funcționarea normală a sistemul nervos. Suplimentele cu omega-3 pot ajuta la prevenirea și tratarea depresiei și anxietatii. EPA pare să fie cel mai eficient în lupta contra starilor de depresie. Pe de alta parte, acizii grasi  DHA reprezinta o componentă structurală a retinei ochilor. Administrarea unui nivel optim de acizi grasi omega 3 poate ajuta la prevenirea degenerarii maculare, care poate provoca tulburări de vedere și orbire.

RECOMANDĂRILE EXPERȚILOR DOC

Niveluri mai ridicate de acizi omega-3 în sânge măresc speranța de viață cu aproape cinci ani: o creștere cu 1% a acestei substanțe în sânge este asociată cu o modificare a riscului de mortalitate similară cu cea a renunțării la fumat. Omega-3 pot avea numeroase beneficii pentru oamenii cu sindrom metabolic. Ele pot reduce rezistența la insulină, pot lupta împotriva inflamației  și ameliorează mai mulți factori de risc pentru bolile de inimă.

Ca și în cazul majorității nutrienților, există o limită superioară pentru cât omega 3 ar trebui să luați zilnic din alimente si suplimente. Potrivit Food and Drug Administration (FDA), administrarea a până la 2.000 mg de EPA și DHA combinate pe zi din suplimente este sigură. În doze mari, acizii grasi omega-3 au efecte de subțiere a sângelui.

 

Sistemul imunitar puternic, un alt secret al oamenilor care nu se imbolnavesc niciodata

Cel mai bun aliat al tau, mai ales in sezonul rece, este sistemul imunitar. Din fericire, acesta are multi aliati pe care ii poti include mai des in alimentatia ta, pentru a fi ferit de boli.

Fructele citrice - Alege sa mananci grepfrut, portocale, mandarine, clementine, lamai, limete etc. Se crede ca vitamina C ar creste productia de globule albe din sange (leucocite), iar acestea, asa cum stii deja, sunt cheia care te ajuta sa lupti contra infectiilor.

Ardeiul gras rosu - Aceasta leguma contine aproape de doua ori mai multa vitamina C decat citricele. In plus, ardeiul este bogat in betacaroten. Pe langa faptul ca iti fortifica sistemul imunitar, vitamina C poate sa ajute si la mentinerea sanatatii pielii.

Broccoli - este bogat in vitamine si minerale, precum vitaminele A, C si E, antioxidanti si fibre. Incearca sa il prepari cat mai putin termic sau sa il consumi crud.

Ghimbirul - E un aliat la care poti apela dupa ce te imbolnavesti. Ghimbirul poate sa reduca inflamatia, iar in acest mod poate reduce neplacerile, cum ar fi durerile in gat. In plus, este un remediu excelent pentru greata.

Spanacul - nu doar ca este bogat in vitamina C, insa contine multi antioxidanti si betacaroten, ceea ce poate spori capacitatea sistemului nostru imunitar de a lupta contra infectiilor.

Iaurtul - poate fi o sursa excelenta de vitamina D (daca alegi sortimente imbogatite cu vitamina D), care ajuta la reglarea sistemului imunitar si care sporeste sistemul natural de aparare al corpului nostru.

Papaya - un alt fruct bogat in vitamina C, papaya contine o enzima digestiva care are efecte antiinflamatoare. In plus, fructul contine cantitati bune de potasiu, vitaminele B si acid folic, iar toate acestea sunt benefice pentru starea generala de sanatate.

Peste - ghidurile alimentare recomandă oamenilor să mănânce pește de două ori pe săptămână. „Pentru majoritatea indivizilor este bine să mănânci pește chiar în fiecare zi”, spune Eric Rimm, profesor de epidemiologie și nutriție, într-un articol in  Today.com, adăugând că „cu siguranță este mai bine să mănânci pește în fiecare zi decât să mănânci carne de vită în fiecare zi. În timp ce consumul de pește are beneficii nutriționale, are și riscuri potențiale. Peștii pot absorbi substanțe chimice nocive din apă și din alimentele pe care le consumă. Substanțele chimice precum mercurul și microparticulele de plastic se pot acumula în corpul lor în timp, care  pot dăuna creierului și sistemului nervos. Asa ca de doua ori pe saptamna reprezinta o recomandare mai potrivita.

Regulile secrete ale oamenilor care nu se imbolnavesc:

  • Nu fuma.
  • Alege o dieta care este bogata in fructe si legume, precum cele de mai sus.
  • Fa miscare in mod regulat si alege exercitii fizice de intensitate moderata.
  • Mentine-ti o greutate normala.
  • Bea alcool cu moderatie sau deloc
  • Dormi suficient.
  • Respecta normele de igiena pentru a evita o infectie, cum ar fi sa iti speli mainile frecvent si sa prepari alimentele (carnea si legumele) fierbandu-le suficient.
  • Incearca sa reduci stresul din viata personala si profesionala.

Nu uita!  Oamenii care fac miscare si sport zilnic trăiesc în medie mai mult decât cei care nu fac. Activitatea fizică regulată reduce șansele de a face boli de inimă, accident vascular cerebral, diabet, unele forme de cancer, depresie si poate chiar să te ajute să rămâi intr-o forma mentala cat mai buna  până la bătrânețe.

 

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie:

  • WebMD - https://www.webmd.com/a-to-z-guides/features/how-use-your-immune-system-stay-healthy#2
  • Harvard Medical School -
  • https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/how-to-boost-your-immune-system
  • WebMD - https://www.webmd.com/healthy-aging/healthy-habits-16/healthy-steps-take-right-now

 

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0