Fructe, legume si alimente care scad hipertensiunea arteriala

Hipertensiunea sau tensiunea arteriala mare poate fi tinuta sub control si cu ajutorul unei diete echilibrate si sanatoase, care sa contina cat mai multe fructe si legume, precum cele din lista de mai jos.

Hipertensiunea (sau tensiunea mare) se refera la presiunea sangelui exercitata pe peretii arterelor tale. In timp, tensiunea mare poate deteriora peretii vaselor de sange, lucru care duce la aparitia unor boli de inima (cardiopatia ischemica), boli renale, accident vascular cerebral si alte probleme.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Exista multe fructe si legume care te ajuta sa scazi tensiunea arteriala intr-un mod natural, putem spune.

1. Legumele frunzoase

Potasiul este cel care iti ajuta rinichii sa elimine cat mai mult sodiu prin urina. Acest lucru, in schimb, iti scade tensiunea arteriala. Legumele frunzoase, care sunt bogate in potasiu, sunt:

  • salata verde (de tip romaine)
  • rucola
  • kale
  • frunzele de nap, care se pot manca
  • legumele din familia verzei
  • spanacul
  • frunzele de sfecla
  • mangoldul sau sfecla elvetiana

2. Fructele de padure

Fructele mici de padure, in special afinele, sunt bogate in compusi naturali precum flavonoizii. Un studiu a aratat ca, daca consumam acesti compusi, am putea sa prevenim hipertensiunea si ca flavonoizii ne-ar putea ajuta sa reducem tensiunea arteriala. Afinele, zmeura si capsunele sunt usor de inclus in dieta ta. Le poti adauga in cerealele tale preferate sau in granola, dimineata la micul dejun, sau poti pastra fructele de padure congelate la indemana, pentru a prepara un desert rapid si sanatos.

3. Sfecla rosie

Sfecla este bogata in oxid nitric, care poate ajuta la largirea vaselor de sange si la scaderea tensiunii arteriale. Oamenii de stiinta au descoperit ca nitratii din sucul de sfecla rosie au reusit sa scada tensiunea arteriala a participantilor din cadrul studiului intr-un interval de doar 24 de ore.

4. Laptele degresat si iaurtul degresat

Laptele degresat este o sursa excelenta de calciu si este sarac in grasimi. Acestea sunt elemente importante intr-o dieta menita sa reduca tensiunea arteriala, mai ales daca suferi de hipertensiune. Daca nu iti place laptele, poti opta pentru iaurt. Potrivit specialistilor, femeile care au mancat 5 sau mai multe portii de iaurt pe saptamana au inregistrat o reducere cu 20 de procente a riscului de a dezvolta hipertensiune arteriala.

5. Fulgii de ovaz

Fulgii de ovaz lasati la inmuiat peste noapte sunt o optiune foarte populara la micul dejun. Sa nu uitam ca fulgii de ovaz sunt plini de fibre, sunt saraci in grasimi si au un continut scazut de sodiu, asa ca sunt perfecti pentru atunci cand vrei sa reduci tensiunea arteriala.

6. Bananele

Consumand alimente bogate in potasiu, vei descoperi o modalitate mai buna decat sa iei suplimente alimentare. Feliaza o banana si adaug-o in fulgii de ovaz sau in cerealele preferate, pentru un plus de potasiu si de savoare.

7. Pestele bogat in Omega-3

Carnea de peste este o sursa excelenta de proteine, iar pestele gras (macroul si somonul) este bogat in acizi grasi Omega-3, care pot sa scada tensiunea arteriala mare, reduce inflamatia si scade nivelul trigliceridelor. Pe langa aceste surse de peste, pastravul contine vitamina D, asa ca il poti incerca, deoarece vitamina D are proprietati benefice, care pot sa scada tensiunea arteriala.

8. Semintele

Micutele seminte (daca optezi pentru cele nesarate din comert) au un continut ridicat de potasiu, magneziu si de alte minerale cunoscute pentru faptul ca scad tensiunea arteriala. Bucura-te, asadar, de o portie mica de seminte de floarea-soarelui, seminte de dovleac sau altele, ca gustare intre mese.

9. Rodiile

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Rodia este un fruct sanatos, de care te poti bucura atat in stare cruda, cat si sub forma unui suc proaspat si delicios. Un studiu a concluzionat ca daca bei o cana de suc de rodie o data pe zi, vreme de 4 saptamani, acest suc te ajuta sa scazi tensiunea arteriala pe termen scurt, scrie healthline.com.

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0