Tratamente de toamnă pentru unghii sănătoase și puternice

Unghiile au nevoie de îngrijire adecvată în orice anotimp și cu atât mai mult toamna, la instalarea temperaturilor reci.

Unghiile sunt compuse din straturi laminate ale unei proteine numite keratină. Unghiile sănătoase sunt netede, cu o nuanță uniformă, fără pete și fără striații. Uneori, unghiile dezvoltă creste verticale inofensive care merg de la cuticule până la vârful unghiei. Crestele verticale tind să devină mai proeminente odată cu înaintarea în vârstă. Unghiile pot dezvolta, de asemenea, linii albe sau pete din cauza rănirii, dar acestea dispar în cele din urmă pe măsură ce unghia crește și este tăiată.

Dar nu orice aspect al unghiei este normal. Dacă observi modificări ale culorii, cum ar fi decolorarea întregii unghii sau o dungă întunecată sub unghie, modificări ale formei, subțierea sau îngroșarea, separarea unghiei de pielea din jur, sângerarea în jurul unghiilor, umflături sau durere, e indicat să ceri sfatul medicului de familie.

Îngrijirea unghiilor sănătoase trebuie să implice în primul rând curățarea lor și apoi hrănirea. Pe timpul verii, organismul are în general timp să colecteze și să păstreze suficiente minerale și vitamine, utile sănătății și frumuseții unghiilor. Totuși, acestea se pot usca vara, din cauza temperaturilor ridicate, așa că toamna și iarna e nevoie de îngrijire intensă. Ce poți face pentru a avea unghii sănătoase și frumoase?

Tratamente pentru unghii sănătoase și rezistente

O metodă de îngrijire a unghiilor în sezonul rece este baia cu sare. Poți folosi sare de mare, dar și sare obișnuită de gătit. O dată pe săptămână, amestecă 2 linguri de sare în 2 căni de apă și stai cu unghiile în acest amestec 10 minute. 

De asemenea, poți să pregătești o baie de ulei. Înainte de culcare, încălzește ușor pe aburi 100 de grame de ulei vegetal până când ajunge la temperatura camerei. Adaugă o lingură de sare, amestecă bine și stai cu unghiile în acest lichid timp de 5-10 minute. Apoi, pune-ți niște mănuși subțiri de bumbac și lasă-le până dimineața. 

Și o baie de gelatină poate contribui la obținerea unor unghii puternice și sănătoase. Se dizolvă 1 lingură de gelatină în 2 căni de apă clocotită, se lasă să se răcească până ajunge la temperatura camerei. Se pun mâinile înăuntru pentru 10-15 minute. Această procedură se poate utiliza de două ori pe săptămână. 

Ce alte sfaturi mai poți urma pentru a avea unghii rezistente?

Aplică un ulei pentru cuticule

Industria cosmetică are multe de oferit în ceea ce privește protecția și îngrijirea unghiilor. Gelurile și uleiurile pentru cuticule pot fi utile dacă sunt aplicate de cel puțin două ori pe săptămână. 

Folosește o cremă de mâini hidratantă

Dacă utilizezi zilnic o cremă de mâini hidratantă, mai ales dacă are în conținut și aloe vera, le faci un bine și unghiilor. Nu se recomandă să utilizezi în sezonul rece măști de mâini pe bază de legume, deoarece ar putea duce la și mai multă uscăciune.

Fă-ți o mască de mâini cu miere

Mierea conține toate ingredientele esențiale pentru susținerea sănătății părului, a pielii și a unghiilor. Aplicarea mierii pe unghii te poate ajuta să le păstrezi textura puternică, astfel încât să nu se rupă cu ușurință.

O dată pe săptămână, înainte de culcare, bate un ou, adăugă o linguriță de miere și 2 lingurițe de ulei încălzit foarte puțin pe baie de aburi. Întinde amestecul pe unghii și pe mâini, iar după 10 minute îndepărtează-l, aplicați o cremă de mâini hrănitoare și nu uitați să îți pui mănuși.

Ai grijă la alimentație

Contrar credințelor multor persoane, unghiile sănătoase și puternice au legătură nu numai cu îngrijirea de la exterior, ci cu cea de la interior. Una dintre cele mai corecte măsuri pentru sănătatea, rezistența și aspectul unghiilor este să mănânci sănătos. Pentru a-și întări unghiile, trebuie să ai în alimentație ingrediente care conțin vitamina A, cum ar fi morcovul, roșiile, verdeața proaspătă, untul și ficatul. Vitaminele din complexul B ajută la digerarea proteinelor și stimulează creșterea unghiilor. Poți consuma gălbenuș de ou, drojdie de bere și boabe de grâu germinate.

Calciul este unul dintre elementele majore de construcție a unghiilor, așa că nu evita lactatele, frunzoasele (spanac, kale, varză de Bruxelles etc.) și migdalele. Siliciul din legume face ca unghiile să arate sănătoase, sulful este esențial pentru formarea unghiei, prin urmare e bine să consumi varză, ceapă și castraveți. 

Ia un supliment alimentar

Suplimentele alimentare pentru unghii sunt formulate în așa fel încât, de obicei, același produs este indicat nu doar pentru sănătatea unghiilor, ci și a pielii și a părului. Poți încerca un supliment care să conține ingrediente precum ulei de măsline, zinc și vitaminele din complexul B.

Nu uita de manichiură

Și toamna, la fel ca în restul anotimpurilor, unghiile au nevoie de manichiură, curățare și igienizare. În primul rând, unghiile, fie că le porți scurte sau mai lungi, trebuie curățate de mai multe ori pe zi cu apă și săpun și cu ajutorul unei perii de unghii. Fie că îți faci manichiura acasă, fie că mergi la un salon, important este să îți tai unghiile regulat, să nu lași marginile să se exfolieze și să folosești pile de hârtie, nu de metal. 

Ce să NU faci pentru a avea unghii rezistente și sănătoase

  • Nu-ți roade unghiile și cuticulele deoarece poți deteriora patul unghial și poți favoriza apariția unor infecții. Chiar și o zgârietură minoră în jurul unghiei poate permite intrarea bacteriilor și a fungilor și provocarea unei infecții.
  • Evită produsele dure. Nu folosi lacuri de unghii care conțin multe substanțe nocive (caută, în schimb, oje pe care să scrie 7-freee sau 9-free) și nu folosi acetonă pentru îndepărtarea lacului, ci produse care să nu aibă acetonă în compoziție.
  • Nu-ți tăia unghiile foarte scurt. Chiar dacă porți unghiile scurte (ceea ce este benefic, deoarece sunt mai ușor de curățat), nu le tăia extrem de scurt, din carne, deoarece te poți răni, iar în rănile respective pot pătrunde germeni care să provoace infecții. Dacă mergi la salon, solicită manichiuristei să nu taie unghiile foarte scurt, iar eventualele pielițe să nu le taie cu forfecuța, ci să le îndepărteze cu o pilă specială.

 

 

Sursă foto: Shutterstock
Bibliografie:
Mayo Clinic - Fingernails: Do's and don'ts for healthy nails
https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/adult-health/in-depth/nails/art-20044954

 


Te-ar mai putea interesa și...


 

 

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0