Nutrienți pentru un păr frumos

Rădăcina părului este compusă dintr-un element numit folicul. Acesta, la fel ca altă parte a corpului, se hrănește cu minerale și vitamine, precum calciul, zincul, magneziul, Omega-3, pe care le obținem din alimente. Dacă nici în urma tratamentelor și a măștilor nu ai obținut părul strălucitor pe care ți-l doreai, poate că soluția stă în altceva: într-o alimentație echilibrată.

Cum afectează o dietă nefavorabilă părul?

Pentru început, observăm că majoritatea bolilor scalpului sunt relaționate cu alimentația. Căderea părului, lipsa de strălucire sau mătreața sunt doar câteva dintre ele.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Rădăcina părului este compusă dintr-un element numit folicul. Acesta, la fel ca altă parte a corpului, se hrănește cu minerale și vitamine, precum calciul, zincul, magneziul, omega3, pe care le obținem din alimente.

Când acești nutrienți sunt într-o cantitate redusă, scalpul este slăbit.

Care sunt nutrienții necesari pentru un scalp sănătos?

Vitamina C

Ea ajută absorbţia de fier, astfel încât alimentele bogate în vitamina C sunt perfecte pentru a fi mâncate în combinaţie cu alimentele bogate în fier. În plus, această vitamină este un antioxidant, aşa că este folosită de corp pentru beneficiile ei. Cele mai bune surse de vitamina C sunt: coacăzele negre, afinele, broccoli, guava, fructele kiwi, portocalele, papaya, capşunile şi cartofii dulci. Vitamina C ajută în producţia de colagen, care întăreşte capilarele care alimentează firele de păr. Vitaminele sunt esențiale pentru creșterea părului. Surse bune de vitamine sunt citricele, peștele, cerealele, spanacul și bananele.

Fier

Fierul este un mineral deosebit de important pentru părul tău, iar o deficienţă de fier este o cauză majoră a căderii părului. Foliculul de păr şi rădăcina firului sunt hrănite cu ajutorul circulaţiei sângelui, care este bogată în nutrienţi. Când nivelul fierului scade sub o anumită valoare, te poţi confrunta cu anemia. Aceasta întrerupe alimentarea cu nutrienţi a foliculilor, afectând ciclul de creştere a părului, iar rezultatul este că începi să vezi, practic, cum îţi cad firele. Produsele de origine animală, cum este carnea roşie, carnea de pui şi carnea de peşte îi oferă organismului tău fierul de care are nevoie. Fierul îi dă părului vitalitate și rezistență. Se găsește în toate tipurile de carne, legume, verdețuri, cereale și legume.

Proteine

Părul este făcut din proteine, aşa că trebuie să te asiguri că ai suficiente proteine în alimentaţia ta, pentru că ele sunt cruciale şi îţi vor face podoaba capilară puternică şi sănătoasă. Dacă nu consumi suficiente proteine, părul tău se va usca, va deveni casant şi fragil. Alege carnea de pui, de curcan, de peşte, produsele lactate şi ouăle, pentru că acestea sunt surse excelente de proteine, alături de surse vegetale de proteine, precum leguminoasele şi nucile. Proteinele oferă strălucire și rezistență părului tău. Ele se găsesc în carne, lapte și cereale.

Omega-3

Aceşti acizi graşi esenţiali sunt grăsimi importante, pe care corpul nostru nu le poate produce şi, prin urmare, trebuie să le obţinem din alimentaţie. Acizii graşi Omega-3 se găsesc în celulele care acoperă scalpul şi, totodată, asigură uleiurile care ne menţin scalpul şi părul hidratate. Alege peştele gras, cum ar fi somonul, heringul, sardinele, păstrăvul şi macroul şi încearcă pe cât posibil să mănânci carne de peşte de două ori pe săptămână. Pe de altă parte, poţi obţine Omega-3 şi din surse vegetale, cum ar fi avocado, seminţele de dovleac şi nucile româneşti.

Biotină

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Biotina este o vitamină solubilă în apă. Prea puţină biotină în organism poate să însemne un păr casant, fragil, sau poate duce la căderea părului. Include alimente bogate în biotină în dieta ta, cum ar fi cerealele integrale, ficatul, gălbenuşul, făina de soia şi drojdia.

Vitamina E

Soarele ne poate deteriora părul, la fel cum ne deteriorează pielea, aşa că asigură-te că mănânci mai multe alimente bogate în vitamina E, pentru că aceasta oferă protecţie părului tău. Nucile sunt adevărate "uzine" pline de vitamine, îţi oferă zinc şi seliniu, precum şi vitamina E, aşa că încearcă să le consumi în mod regulat, ca parte dintr-o dietă echilibrată.

Să nu uităm de calciu, care oferă rezistență părului și care se găsește în produsele lactate, fructele uscate și legume.

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0