Durerea lombara cauzata de statul in sezut – de ce apare & remedii

Ai observat ca dupa ce stai mult timp in sezut, fie ca faci asta pe scaun, fie ca esti in masina ori la sesiunea de yoga, durerea lombara apare? Iata de ce apare aceasta durere, dar si cum o poti combate!

Atunci cand stai in sezut, mai ales daca nu ai sustinere lombara (un spatar, o perna pusa in zona mijlocului), musculatura lombara, dar si cea abdominala, se incordeaza sa mentina postura spatelui, curbura naturala a coloanei, precum si pozitia in care stai. Astfel, muschii devin foarte tensionati, se contracta si apar durerile de spate.

Cea mai solicitanta postura pentru zona lombara este cea in sezut, insa pe o suprafara plana, cum ar fi podeaua. Lipsa sustinerii lombare necesita un efort sporit din partea muschilor tai, care cu greu reusesc sa mentina postura dreapta. Asadar, dupa o sesiune de yoga, in timpul careia ai meditat stand nemiscata in sezut, nu ar trebui sa te mire daca apar durerile de spate.

Pentru a reduce riscul de dorsalgie joasa atunci cand stam in sezut, trebuie sa ne asiguram ca mentinem curbura naturala a coloanei vertebrale. In acest sens, trebuie sa ne urmarim linia coloanei si sa corectam acolo unde e necesar.

Daca doresti sa reduci presiunea pusa pe zona lombara, trebuie sa modifici modul in care stai in sezut. Daca stai pe un scaun, ruleaza un prosop si pune-l in curbura coloanei vertebrale, astfel incat sa oferi sustienere vertebrelor din aceasta zona. Este de asemenea important sa nu iti incrucisezi picioarele sau sa nu stai picior peste picior, ci cu genunchii lipiti sau paraleli si cu mainile sprijinite pe bratele scaunului sau pe birou.

Daca te afli la volan, e important, de asemenea, sa ai sustinere lombara, iar in acest sens exista o serie de perne speciale in comert. Pentru ca spatele sa stea intr-o postura confortabila, e recomandat sa se apropie scaunul de volan, astfel incat genunchii sa fie indoiti pentru a se ajunge la pedale.

Daca stii ca urmeaza sa stai pe jos la sesiunea de yoga la care participi, alege-ti un loc langa perete, astfel incat sa te poti rezema daca simti ca spatele este tensionat.

Recomandari cu privire la statul in sezut:

  • Limiteaza timpul de stat in sezut cat de mult poti – ideal ar fi sa nu stai asa mai mult de 10-15 minute din cand in cand, insa daca nu ai de ales si trebuie sa stai, asigura-te macar ca te vei ridica din ora in ora pentru a merge pe jos 5-10 minute.
  • Foloseste sprijin pentru spate, fie ca vorbim despre un suport special, fie ca vorbim despre o perna ori de un prosop rulat.
  • Foloseste un suport de picioare daca stai pe scaun, astfel incat talpile sa nu fie lipite de podea, ci sa fie mai sus.


Daca limitezi timpul petrecut in sezut si inveti totodata si care e postura corecta in care sa iti mentii coloana cand stai jos, in mod cert vei reusi sa ameliorezi durerile lombare, dar si sa le previi.

In timpul unei crize acute de dureri lombare, fa cat de multa miscare poti. Plimba-te, fa exercitii usoare de stretching si nu sta in pat pentru mult timp. Fa-ti masaj cu unguente antiinflamatoare, ia relaxante musculare daca simti ca e cazul, foloseste compresele calde si reci si, daca durerile nu dispar in cateva zile, mergi la medic.

Pe viitor, pentru ca durerile lombare sa fie tot mai rare, e important sa iti fortifici musculatura din zona lombara. Cu cat muschii din aceasta zona sunt mai puternici si mai rezistenti, cu atat mai mare va fi sustinerea pe care acestia o vor oferi coloanei vertebrale si structurilor acesteia. Iar asta inseamna un risc mai mic de dureri lombare in urma statului in sezut.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0