Soluții pentru a combate durerea de spate

Durerea de spate este una dintre cele mai frecvente cauze pentru care ajungi la medic, în căutarea unui tratament eficient și de durată. Postura incorectă la birou, timpul petrecut stând pe scaun, faptul că porți pe umăr o geantă mare și grea, faci exerciții fizice greșite, dormi pe o saltea foarte moale, treburile casnice - sunt doar câteva dintre cauzele care favorizează apariția, în timp, a durerilor de spate. 

Bineînțeles, dacă durerile de spate sunt greu de suportat sau recurente, este important să ajungi la un specialist pentru stabilirea unui diagnostic corect.  De cele mai multe ori, tratamentul se bazează pe antiinflamatoare și calmante. Pentru că știu cât de neplăcută este o durere de spate, m-am gândit să-ți vorbesc despre ce poți să faci atunci când ai o durere de spate, dar și cum poți preveni astfel de neplăceri. 

Prin prisma jobului, stai foarte mult pe scaun, la birou? Ca să previi o durere de spate, folosește un suport înclinat pentru picioare și ai grijă ca spatele să atingă spătarul scaunului. Ține cont și că antebraţele trebuie să fie sprijinite pe birou. Așa ai o poziție corectă de lucru la birou şi se reduce tensiunea musculară din picioare, spate şi gât. În plus, ia pauze dese, ridică-te la cel mult 30 de minute și fă câțiva pași, pentru 10 minute.

Când ridici greutăți, încearcă să nu te apleci din coloană, ci să flexezi membrele inferioare, menținând spatele drept. În fel acesta nu pui presiune pe coloană, ci din contra, o protejezi.

Fă mișcare de două sau de trei ori pe săptămână, timp de 20 până la 40 de minute. Mișcarea poate fi la fel de eficientă ca terapia fizică în ameliorarea durerii de spate, spun specialiștii, așa că te sfătuiesc să nu ignori beneficiile pe care le au exercițiile fizice regulate cu impact scăzut - adică acele exerciții care nu pun presiune pe coloană. Plimbările, înotul sunt alegeri bune. 

Încearcă să eviți activitățile care-ți suprasolicită spatele, pentru că acestea pun presiune pe zona lombară și pot cauza dureri intense. Nu ridica greutăți, mai ales dacă ești într-o criză de durere lombară, și încearcă să nu fac mișcări bruște și solicitante, cum sunt răsucirile repetate. 

Știai că și ridicatul din pat dimineața poate cauza dureri de spate? Trezirea bruscă afectează muşchii spatelui, care au fost inactivi toată noaptea. Când te ridici din pat, întoarce-te pe o parte, coboară picioarele, după care împinge-te în braţe. 

Încearcă să gestionezi stresul. Poate părea greu de crezut, dar din cauza stresului poți să te confrunți de multe ori cu dureri de spate, din cauza tensiunii generale a organismului. De altfel, numeroase studii arată că persoanele care au o viață foarte stresantă riscă să dezvolte afecțiuni ale spatelui și coloanei, foarte devreme, adică în jurul vârstei de 30 de ani. Poți combate stresul prin meditație, exerciții de respirație sau practicând yoga. 

Menține-ți greutatea. Kilogramele în plus suprasolicită mușchii spatelui, iar greutatea excesivă agravează durerile de spate, pentru că pun presiune la nivelul coloanei vertebrale. Reducerea aportului caloric, schimbarea obiceiurilor alimentare și efectuarea de exerciții fizice sunt măsuri prin care-ți poți menține greutatea și care previn și apariția durerilor de spate.

Nu uita că un stil de viață sănătos este esențial pentru prevenirea durerilor lombare, dar și pentru starea ta de bine. 
 

Sursă foto: Shutterstock

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0