De ce este sfecla sănătoasă pentru noi

Românii consumă deseori sfeclă roșie ca garnitură lângă preparate din carne sau ca ingredient pentru salate. Fie că este consumată crudă, gătită sau în combinație cu alte alimente, sfecla are multiple beneficii pentru sănătate, poate cele mai importante fiind efectele anticancerigene și de detoxifiere a ficatului.

Beneficiile sfeclei roșii 

Sfecla este unul dintre alimentele cu efecte de alcalinizare și calmare, benefice pentru sistemul digestiv. Sfecla poate calma gastrita, arsurile gastrice și disconfortul abdominal. Este bogată în fibre și poate acționa ca un laxativ, reglând tranzitul intestinal, reducând constipația și inflamațiile de la nivelul intestinelor.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Poate reduce simptomele și întârzia agravarea afecțiunilor hepatice și biliare, ajutând la detoxifierea ficatului. 

Cât despre sistemul cardiovascular, trebuie să știți că sfecla roșie conține cea mai mare cantitate de vitamina K disponibilă în legume, vitamină esențială pentru coagularea sângelui. De asemenea, consumul de sfeclă îmbunătățește circulația sângelui prin dilatarea arterelor, scade riscul de formare a chegurilor de sânge și împiedică depunerea colesterolului pe vasele de sânge,

Pe lângă vitamina K, în sfecla roșie găsim și o mulțime de antioxidanți, nitrați, vitamina A, Vitamina C, vitamina E, complexul de vitamine B, magneziu, fier, cupru și fosfor. Acest cocktail de substanțe nutritive îi conferă sfeclei proprietăți anticancerigene. Sfecla este utilă și fiindcă susține formarea globulelor roșii vitale pentru organism, dar și pentru că este un detoxifiant eficient.

5 moduri în care poți să consumi sfecla roșie

Cel mai comun mod de consum a sfeclei roșii este varianta în oțet, tăiată cuburi sau felii și comercializată în borcane. Majoritatea românilor aleg această variantă ca garnitură sau sub formă de salată, alături de preparate grase din carne. Dezavantajul acestor produse este că în compoziția lor își fac locul și multe substanțe dăunătoare. De aceea vă recomandăm să preparați singuri acest tip de sfeclă, dacă gustul vă este pe plac. 

Mai puteți consuma sfecla crudă, dată pe răzătoare sau tocată mărunt. O puteți adăuga în salate, alături de varză și mărar, pentru o combinație răcoritoare, sau în combinație cu rucola, pentru un mix de amărui cu dulce.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Sfecla roșie are un efect detoxifiant puternic în special atunci când este consumată sub formă de suc, pe stomacul gol. De 2-3 ori pe săptămână, prepară un fresh cu sfeclă, măr și puțină portocală. Va fi răcoritor și poate fi urmat de orice mic dejun sățion și sănătos.

A patra propunere este sfecla coaptă, o garnitură excelentă pentru friptura de vită sau de porc. taie bucați medii de sfeclă, pe care le adaugi într-o tavă acoperită cu folie de staniol. Las-o la cuptor până când se înmoaie puțin și servește-o cu un sos de hrean. Dacă preferi această textură a sfeclei în locul celie crude, o poți lăsa să se răcească și timp de 2-3 zile să o adaugi în salatele tale.

Ultima propunere s-ar putea să te surprindă puțin, fiindcă este vorba de o supă de sfeclă. Mai exact, o supă cremă din sfeclă, morcov, țelină și ceapă. O poți prepara la fel ca toate celelalte supe cremă din legume și o poți consuma atât caldă cât și rece. Are un gust plăcut, ușor dulce.

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0