Genuflexiunile - cum le executi corect & ce beneficii au

Sunt foarte multe mituri despre genuflexiuni: “sunt daunatoare articulatiei genunchiului”, “ma fac mai lent cand alerg” si asa mai departe. Executand genuflexiuni corect, vei imbunatati stabilitatea genunchiului, intarind tesutul din jurul acestuia. Mai mult decat atat, genuflexiunile sunt mult mai sigure decat oricare aparat din sala de fitness.

Iata cateva aspecte legate de genuflexiuni

Genuflexiunile sunt exercitii pe care le facem zilnic, chiar daca nu ne dam seama. Fie ca ne asezam pe scaun sau in masina, la volan - in acel moment executam miscarea de genuflexiune.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Genuflexiunile angreneaza mai multa masa musculara decat oricare alt exercitiu, de aceea ar trebui sa faca parte din rutina noastra zilnica.

Musculatura membrelor inferioare este foarte importanta. Odata cu inaintarea in varsta, musculatura picioarelor trebuie lucrata si mentinuta activa si mobila.

Daca iti doresti sa iti imbunatatesti postura corpului, genuflexiunile iti sunt de mare ajutor. Practicandu-le, musculatura spatelui si a picioarelor este fortificata, iar astfel intregul corp se va alinia perfect.

Beneficiile genuflexiunilor

Genuflexiunile contribuie la arderea grasimilor, tonifica picioarele, fortifica musculatura partii inferioare a corpului si, totodata, modeleaza posteriorul. Ceea ce este cu adevarat interesant la genuflexiuni este ca procesul de ardere a grasimilor nu se opreste imediat ce incetezi sa faci aceste exercitii, ci continua si dupa terminarea lor.

Practicarea zilnica a genuflexiunilor ajuta la sprint, alergat, sarit, postura, echilibru, flexibilitate.

In afara faptului ca te ajuta sa construiesti masa musculara, acestea accelereaza metabolismul.

Genuflexiunile cresc densitatea osoasa si previn osteoporoza. Totodata, determina eliberare de endorfine in organism. Astfel poti evita antiinflamatoarele in caz de dureri nedorite.

Insa genuflexiunile nu au efecte benefice numai asupra siluetei si a sistemului osos, ci sunt benefice si pentru sanatate, in general. De pilda, acestea stimuleaza circulatia sanguina si combat celulita, prin oxigenarea mai buna la nivelul tesuturilor.

Si digestia este imbunatatita de genuflexiuni, intrucat acestea stimuleaza tranzitul intestinal. Asadar, daca iti faci un obicei din a le practica zilnic, vei putea uita de constipatie.

E important de mentionat ca, spre deosebire de multe exercitii, genuflexiunile nu reprezinta niciun pericol pentru zona lombara. Asadar, persoanele care sufera de dureri de spate pot practica aceste exercitii fara sa se puna in pericol.

Cum sa faci genuflexiuni corect

Pentru a beneficia din plin de genuflexiuni, este esential sa le executi in mod corect. Respecta urmatoarele indicatii si nu vei da gres:

  • Inspira si trage-ti posteriorul catre spate.
  • Mentine-ti spatele drept si lasa-te usor in jos, fara insa sa ridici calcaiele de pe podea.
  • Lasa-te in jos pana in momentul in care posteriorul este mai jos decat genunchii.
  • Ridica-te apoi usor, mentinandu-ti spatele drept.

 

Pe masura ce corpul se obisnuieste cu genuflexiunile, ar fi bine sa incepi sa folosesti greutati. In acest fel, antrenamentul nu isi va pierde din intensitate. Poti incepe cu cate o greutate de 0,5 kilograme in fiecare mana – daca nu ai greutati, poti tine in fiecare mana cate o sticla de 0,5 litri plina cu apa.

Un alt avantaj al acestor exercitii consta in faptul ca ele pot fi practicate oriunde, chiar si acasa. Pentru a face lucrurile mai eficiente, dar si mai amuzante, poti combina sesiunile de jogging cu cele de genuflexiuni. Asta inseamna ca te poti intrerupe din cand in cand din alergat, pentru a face o serie de 20-30 de genuflexiuni, iar apoi poti continua cu alergatul.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Pentru ca toate grupele musculare sa fie lucrate in aceeasi masura, este important sa combini mai multe exercitii. Asta inseamna ca nu este suficient sa practici numai genuflexiuni, oricat de benefice sunt acestea. Combina-le cu abdomene, cu flotari, cu sesiuni de jogging sau cu orice alte exercitiu iti trece prin minte, pentru rezultate impresionante.

Este, de asemenea, important sa iti asculti intotdeauna corpul si sa nu il fortezi cu anumite miscari.

Spor la miscare!

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0