Maca si alte pudre sanatoase pe care le poti adauga in smoothie

Daca vrei sa adopti o dieta echilibrata si sanatoasa, trebuie sa incerci si pudrele sanatoase, care ofera nutrienti de pret, precum si un gust bun smoothie-urilor tale. Afla mai multe despre maca si alte pudre similare!

Pudra maca

Maca, planta radacinoasa originara din Peru, care se aseamana mult cu ridichiile noastre, are o multime de proprietati benefice. Cunoscuta si sub denumirea de ginseng peruvian, maca poate fi gasita in magazine sub forma de pudra, pe care o poti adauga atat in smoothie-urile sanatoase cu care iti incepi ziua, cat si in unele deserturi raw vegane.

Pudra de maca contine aminoacizi, acizi grasi, vitamine si minerale importante si este renumita pentru ca regleaza organismul din punct de vedere hormonal, fiind benefica pentru hipotalamus si hipofiza. La fel ca si ginsengul, pudra maca are proprietati adaptogene, ceea ce inseamna ca ajuta organismul sa faca fata mai bine stresului, reducand astfel impactul negativ pe care acesta l-ar putea avea asupra sanatatii. Poti adauga maca in smoothie-urile proaspete pe care le consumi fie pe post de mic dejun, fie ca si gustare intre principalele mese ale zilei.

Pudra de cacao

Cacaua este mult mai utilizata in Romania decat pudra maca si este cel putin la fel de sanatoasa. Sursa importanta de fibre, dar totodata si de mangneziu, aceasta poate fi un aliat de pret al sanatatii tale. Adauga pudra de cacao in smoothie-uri, dar si in deserturi precum orezul cu lapte de cocos sau grisul cu lapte de migdale.

Pudra matcha

Aceasta pudra de ceai verde este bogata in antioxidanti de pret si are o multime de efecte benefice asupra organismului, incepand de la energizare si pana la combaterea stresului oxidativ. Prepara-ti dimineata un smoothie verde cu legume si verdeturi, pe care sa il completezi cu o lingurita de matcha si vei avea energie pana la orele amiezii.

Pudra de turmeric

Antiinflamator puternic, turmericul contine si minerale si vitamine importante, asa ca vei avea numai de castigat de pe urma acestuia. Poti adauga turmeric in orice bautura preparata, incepand de la smoothie pana la ceai.

Pudra de acai

Bogata in aminoacizi importanti pentru organism, pudra de acai este in mod deosebit benefica dupa antrenamentele de la sala de fitness, intrucat repara musculatura. Se recomanda asocierea pudrei de acai cu nuci sau alte alimente bogate in grasimi sanatoase, pentru potentarea efectelor benefice.

Polen de albine

Bogat in proteine, vitamine din complexul B si alti nutrienti importanti, polenul de albine accelereaza arderea grasimilor si fortifica totodata sistemul imunitar. Daca esti alergic la polen, evita aceasta pudra.

Spirulina

Obtinuta din alge, spirulina contine de 10 ori mai mult fier decat spanacul, dar si proteine si vitamina A in concentratii mari. Imbunatateste reteta smoothie-ului tau cu spirulina si vei avea numai de castigat.

Pudra de canepa

Cu un gust asemanator miejilor de seminte de floarea-soarelui, pudra de canepa contine proteine, fibre, Omega 3 si amionoacizi din belsug, fiind asadar un superaliment. Incorporeaza aceasta pudra in smoothie-uri, budinca de chia sau salate.

Pudra proteica din seminte de in

Semintele de in contin o cantitate mare de acizi grasi Omega 3, care sustin sanatatea inimii, dar si dezvoltarea si functionarea creierului. Aroma acestei pudre este similara gustului de nuca. Gustul pudrei de in se completeaza foarte bine cu cel de banana, asa ca poti combina aceste doua ingrediente intr-un smoothie.

Foloseste pudre sanatoase in smoothie-urile consumate zilnic si organismul tau va beneficia de o serie de nutrienti de pret. Citeste cu atentie eticheta pudrei achitizionate din comert, pentru a te asigura ca este cat se poate de naturala si sanatoasa. Evita pudrele care contin zaharuri sau alte ingrediente nesanatoase.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0