Dieta în 2020: ce regimuri alimentare sunt mai indicate decât altele

Ce trebuie să mănânci ca să slăbești? Nutriționiștii spun că în 2020 e timpul să lăsăm în urmă dietele populare, precum cea keto, de exemplu, și să alegem un stil alimentar care să nu ne pună în pericol sănătatea.

Dacă ai încercat vreodată să ții regim alimentar, ai observat cu siguranță că majoritatea dietelor sunt restrictive, nu se bazează pe toate grupele alimentare și nu-ți furnizează toate nutrimentele de care ai nevoie. Indiferent de dieta pe care ai vrea să o adopți în acest an, specialiștii spun că, pentru a slăbi sănătos, trebuie să respecți următoarele reguli:

Să te hidratezi

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Aceasta este una dintre cele mai importante reguli pentru sănătatea generală, fie că ești la regim, fie că nu, pentru că apa este vitală pentru ca organismul să își îndeplinească funcțiile. O persoană trebuie să bea 6-8 pahare de apă pe zi sau chiar mai mult, dacă activitatea fizică este mai intensă ori dacă persoana stă în căldură mult timp. Când ești la regim, apa contează foarte mult deoarece contribuie la senzația de sațietate.

Să nu mai adaugi zahăr în mâncăruri și băuturi

Deși consumul de zahăr n-ar trebui să fie mai mare de 20 g pe zi pentru femei și aproximativ 35 g pentru bărbați, multe persoane nu țin cont de acest aspect. În plus, zahărul se ascunde în cantități mari în mâncăruri și băuturi din comerț, deci dacă mai și adăugăm în cafea sau în ceai, creștem nepermis consumul.

Să dublezi cantitatea de legume

Mulți dintre noi nu ne dă seama de cât de puține legume consumăm în realitate, așa că, dacă la masă ești tentat să îți umpli farfuria cu carne, lactate și și pâine, mai redu din acestea și adaugă, în schimb, mai multe legume, crude, fierte, preparate la abur sau la cuptor.

Fii atent la pofta de mâncare

În general, și cu atât mai mult când ești la regim, este foarte important să mănânci doar atunci când ți-e cu adevărat foame. Fii atent la semnalele pe care corpul ți le trimite, pentru că uneori te poți păcăli. Dacă ai impresia că ți-e foame, bea un pahar cu apă. Dacă și peste 20 de minute ai aceeași senzație, înseamnă că într-adevăr era vorba de foame și nu de o poftă și deci e indicat să mănânci. 

Respectă cele 30 de minute de sport pe zi

Chiar nu este important dacă faci gimnastică în casă, sapi în grădină, alergi prin parc sau dansezi: ceea ce contează este să faci măcar 5 zile pe săptămână o activitate fizică moderată. Dacă nu poți face nimic dintre toate acestea, și mersul pe jos timp de o oră pe zi este excelent.

Cele mai indicate diete în 2020: dieta mediteraneeană și cea volumetrică

Dacă te-ai tot întrebat ce trebuie să mănânci ca să slăbești, nutriționiștii recomandă dieta mediteraneeană ca fiind cea mai inspirată alegere când e vorba de regimuri alimentare. Bazată pe legume, leguminoase și pește, acest regim alimentar vine cu un aport mare de antioxidanți, vitamine și minerale, care contribuie la pierderea în greutate, scade riscul de boli cardiovasculare și îmbunătățește starea de sănătate.

Dacă decizi să adopți dieta mediteraneeană, alimentele de bază pe care le vei consuma vor fi următoarele:

-    Legume cât mai puțin procesate
-    Leguminoase
-    Fructe
-    Pâine integrală, paste integrale, orez brun, ovăz integral
-    Pește, mai ales somon
-    Pui, curcan
-    Ouă
-    Ierburi și condimente
De asemenea, vei putea consuma cu moderație:
-    Brânzeturi
-    Carne crudă afumată, precum prosciutto
-    Ulei de măsline.
Băuturile pe care le poți consuma în dieta mediteraneeană sunt:
-    Apă
-    Ceai sau cafea neîndulcite
-    Vin roșu (cel mult 1 pahar pe zi).

Exemplu de meniu pe o zi, bazat pe dieta mediteraneeană:

Micul dejun: iaurt grecesc cu ovăz integral și fructe proaspete
Prânz: humus cu castraveți murați, măsline și salată de roșii cu pătrunjel și usturoi
Cină: pește cu cartofi la cuptor și salată verde cu lămâie și ulei de măsline.

Un alt regim alimentar recomandat de specialiști este dieta volumetrică. Aceasta este indicată mai ales persoanelor care simt nevoia să vadă multă mâncare în farfurie, pentru că altfel au impresia că nu se satură. Practic, ai voie să mănânci și pâine (o felie pe zi), și carne și lactate, dar în cantități mici, în schimb poți consuma oricâte legume vrei. 

Cu alte cuvinte, poți pune pe farfurie o felie de pâine și una de brânză, iar restul farfuriei îl completezi cu crudități. Sau, dacă mânâci o mâncare gătită, aceasta trebuie să conțină doar puțină carne și în rest foarte multe legume. Poți consuma câtă supă de legume vrei și ai voie și cel mult 3 deserturi pe săptămână, cu cât mai puțin zahăr.

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursă foto: Shutterstock
Bibliografie:
Good Housekeeping - The Best (And Worst) Diets of 2020, According to a Registered Dietitian
https://www.goodhousekeeping.com/health/diet-nutrition/a31003763/best-diets-2020/
Healthline - Mediterranean Diet 101: A Meal Plan and Beginner's Guide
https://www.healthline.com/nutrition/mediterranean-diet-meal-plan

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0