Cum prepari acasa lapte vegetal

Tot mai multi pacienti sunt diagnosticati cu alergie, sensibilitate sau chiar intoleranta la lactoza, iar acest fapt nu face altceva decat sa sporeasca popularitatea laptelui vegetal.

La nivel mondial, s-a inregistrat o scadere a vanzarilor de lapte cu pana la 20% in ultimii 10 ani. Pe de alta parte, vanzarile de lapte vegetal din comert cresc treptat, de la an la an.

Cele mai frecvente cauze pentru care oamenii evita consumul de lapte:

  • Au adoptat o dieta vegana, care nu contine produse de origine animala.
  • Sufera de alergie la lapte – bebelusii si copiii mici pot avea reactii alergice in urma consumului de lapte.
  • Intoleranta la lactoza – specialistii estimeaza ca pana la 75% din populatia lumii sufera de intoleranta la lactoza.

In ultimii ani au aparut in magazine tot mai multe optiuni pe raftul de lapte vegetal. Daca vrei, insa, sa te bucuri de un lapte vegetal proaspat si fara adaosuri, iti poti prepara chiar tu, acasa, un asemenea lapte.

Laptele de migdale

Acest lapte este sarac in grasimi, insa, totodata, e bogat in continutul de fier, calciu, zinc, potasiu, magneziu si fosfor. De asemenea, contine si cantitati mari de vitamina C, vitamina B6, vitamina E, acid folic si niacina. Migdalele contin grasimi mononesaturate, care reduc riscul de afectiuni cardiovasculare si incetinesc evolutia bolii Alzheimer.

Acest lapte nu este recomandat celor care sufera de alergii la nuci.

Cum prepari laptele de migdale

Inmoaie o cana de migdale intr-un bol cu apa si lasa-le acolo peste noapte. Daca vrei sa obtii un lapte cu o textura fina, indeparteaza coaja de pe migdale dupa ce le rehidratezi.

Pune migdalele rehidratate in blender, alaturi de 3 cani de apa. Porneste blenderul si transforma-le intr-un lichid. Strecoara apoi laptele cu ajutorul unui tifon. Depoziteaza laptele obtinut intr-un recipient care se inchide ermetic si consuma-l in termen de 3-4 zile.

Laptele de orez

Acesta este ideal pentru persoanele alergice la nuci, care nu pot consuma lapte de migdale. Aroma sa este dulce si poate fi consumat atat ca atare, cat si in compozitia prajiturilor. Comparativ cu alte tipuri de lapte vegetal, acesta nu are o textura la fel de cremoasa, asa ca nu e indicat sa il folosesti in cafea, ceai sau supe. Laptele de orez nu are colesterol, fiind excelent atat pentru sanatatea inimii, cat si pentru sistemul digestiv.

Pe de alta parte, insa, acesta este bogat in carbohidrati, deci in calorii.

Cum prepari laptele de orez

Pune in blender o jumatate de cana de orez fiert, alaturi de 2 cani de apa. Porneste blenderul si asteapta pana cand obtii un amestec omogen. Opreste blenderul si strecoara laptele de orez obtinut. Pune-l intr-un recipient cu capac si tine-l la frigider cel mult 4 zile.

 

 

Laptele de cocos

Ideal pentru prepararea deserturilor, dar si a smoothie-urilor, laptele de cocos are o multime de efecte benefice pentru sanatate, incepand de la reducerea tensiunii arteriale si pana la scaderea colesterolului.

Spre deosebire de alte tipuri de lapte vegetal, laptele de cocos are o concentratie mare de grasimi saturate.

Cum prepari laptele de cocos

Pune in blender o cana de fulgi de cocos deshidratati si o cana si jumatate de apa. Porneste blenderul, iar dupa 2 minute opreste-l. Pune continutul blenderului intr-un recipient cu capac si tine-l la frigider pana la 4 zile.

Ponturi pentru laptele vegetal achizitionat din comert

Daca lipsa de timp sau circumstantele te fac sa cumperi lapte vegetal din comert, tine cont de cateva aspecte importante:

  • Citeste eticheta produsului cumparat si evita produsele care contin indulcitori, aditivi si agenti de ingrosare artificiali.
  • Agita recipientul de lapte inainte de consum – laptele se poate separa, pe fundul recipientului lasandu-se crema vegetala, iar deasupra ridicandu-se laptele. E recomandat, astfel, sa agiti bine sticla de lapte inainte de a o deschide.

stop colesterol

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0