Consumul de sare - semne ca organismul are nevoie de mai multa

Se vorbeste foarte mult in ultimul timp despre efectele negative ale excesului de sare, mai ales in cazul persoanelor hipertensive ori cu alte probleme cardiace.

Exista insa si situatii in care organismul primeste mai putina sare decat are nevoie si apar tot felul de dezechilibre – iata cum se manifesta nevoia organismului de sare!

Articole Nutritie primul spatiu de bannere

Organismul are nevoie de sare, insa cantitatea si calitatea acestuia conteaza. Specialistii de origine americana recomanda consumul zilnic de maximul 2.300 de mg de sodiu, insa aportul ideal ar fi de 1.500 mg, ceea ce inseamna 5,75 de grame, adica 1 lingurita si un sfert. Studiile facute in domeniu sugereaza insa ca persoanale sanatoase care vor sa evite afectiunile cardiace sau alte complicatii ar trebui sa limiteze consumul de sare la 8-15 grame zilnic, adica in jur de 1,5 – 3 lingurite, ceea ce inseamna pana la 6.000 mg de sodiu.

Specialistii in nutritie vorbesc, de asemenea, si despre tipul de sare consumat. Acestia sunt de parere ca sarea de masa este cea pe care trebuie sa o evitam cu orice pret intrucat contine atat cantitati mari de iod, cat si derivati de aluminiu sau poate chiar zahar procesat. Sarea de Himalaya este o alegere pe placul nutritionistilor.

Rolul pe care il are sarea in organism

Organismul are nevoie de sare din mai multe puncte de vedere, printre care si pentru controlul volumului de sange, buna functionare a sistemului nervos dar si pentru digestie, sarea avand abilitatea de a atrage si retine apa.

Sarea in exces insa este extrem de nesanatoasa iar riscul de a intrece masura cu cantitatea de sare consumata este destul de mare intrucat aceasta se regaseste in cantitati foarte mari intr-o serie de produse la care nu te astepti precum:

  • Carnea cruda
  • Supe
  • Paine
  • Snacksuri
  • Branza
  • Cereale din comert
  • Condimente si dressinguri de salate

Cum iti dai seama daca consumi suficienta sare

Atunci cand consumi sodiu in exces, sanatatea cardiovasculara se afla in pericol. Pe de alta parte, deficitul de sodiu se manifesta prin simptome precum: depresia, rezistenta la insulina si chiar si afectiuni cardiace, oricat de aberant ar suna. O cantitate insuficienta de sare poate sa scada tensiunea arteriala si sa creeze probleme cardiace, Deficitul de sodiu poate sa creasca si nivelul de colesterol si trigliceride din sange, creascand de asemenea riscul de afectiuni cardiace.

 

 

Simptome ale deficitului de sare

  • Transpiratie excesiva in timpul practicarii sportului ori in timpul expunerii la temperaturi usor crescute
  • Sete accentuata
  • Pofte de alimente sarate
  • Declin cognitiv (in special in cazul copiilor si al varstinicilor)
  • Colesterol si trigliceride marite
  • Ameteli (in special in cazul varstnicilor)

Surse sanatoase de sodiu

Daca iti doresti sa suplimentezi aportul de sodiu ori consideri ca e cazul sa inlocuiesti sursele nesanatoase de sare cu unele mai sanatoase, iata cateva recomandari:

  • Sarea roz de Himalaya – contine 2,3 g de sodiu/ lingurita
  • Muraturile – contin 1,9 g de sodiu/ portie
  • Supa de oase – contine 0.6 g de sodiu/ portie
  • Varza murata – contine 0,4 g de sodiu/ portie
Articole Nutritie al doilea spatiu de bannere

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0