Conopida și efectele ei pentru sănătate

Înrudită cu broccoli, varza și ridichea este și conopida, o legumă pe care o consumăm în special în mâncăruri gătite și în salate. Este delicioasă și sub formă de piure, supă cremă sau smoothie, și este tolerată inclusiv de copii și bătrâni.

Ce nutrienți conține conopida?

Poate nu știai, dar conopida este unul dintre cele mai sănătoase alimente pe care le poți avea în frigider. Conține o combinație unică de substanțe active, care îi conferă puteri vindecătoare pentru multe afecțiuni.

Conopida conține, printre altele, vitaminele B1, B2, B3, B6 și B9, Omega 3, vitamina K, vitamina C, fosfor, potasiu și mangan, dar și mulți fitonutrienți. Este cunoscută și ca un puternic antioxidant.

Ce beneficii are consumul de conopidă?

Detoxifică și combate cancerul

Conopida este ca o baghetă magică atunci când vine vorba despre menținerea celulelor sănătoase din organism. Ne ajută să eliminăm toxinele, să combatem radicalii liberi, curățând toate sistemele și toate organele de efectele nocive ale mediului, alimentației sau moștenirii genetice.

Detoxifierea cu ajutorul conopidei este benefică pentru sistemul digestiv, în special pentru colon și rinichi. Eliminând factorii nocivi care pot deregla digestia, conopida te scapă de constipație, diaree, indigestie sau arsuri gastrice. Are și capacitatea de a distruge multe dintre bacteriile care cauzează probleme digestive.

Cât despre cancer, conopida acționează împotriva acestui tip de afecțiuni cu ajutorul sulforafanului. Această substanță a fost supusă multor studii, în urma cărora s-a descoperit că poate încetini dezvoltarea tumorilor prin oprirea înmulțirea celulelor canceroase.

Are proprietăți antiinflamatorii

Aceste efecte benefice ale conopidei se observă în special în cazul bolilor cardiovasculare. Substanțele active mențin sănătatea arterelor, împiedicând îngroșarea sau rigidizarea acestora. Datorită proprietăților antiinflamatorii, conopida împiedică formarea cheagurilor de sânge, susține circulația sanguină către creier și celelalte organe din corp, însă are și capacitatea de a regla tensiunea arterială și nivelul colesterolului.

În plus, conopida conține alicină, o substanță care aparent scade riscul de accident vascular cerebral și de agravare a unor afecțiuni cardiovasculare cronice.

Bogată în fibre, proteine și colină

O cană de conopidă îți asigură aproximativ 30% din necesarul de fibre și proteine pentru o zi întreagă. Poți adăuga această cantitate ca garnitură, alături de 100 de grame de pește la cuptor sau o poți combina cu piept de pui și sos de muștar pentru o salată răcoritoare. Un astfel de meniu este ideal pentru masa de prânz sau după un antrenament la sală.

Colina, una dintre vitaminele din complexul B, este importantă pentru dezvoltarea neuronală și pentru menținerea sănătății creierului. Aportul de colină este important pe tot parcursul vieții, fiindcă susține oxigenarea creierului, buna funcționare a atenției și memoriei. La vârste inaintate, colina împiedică dezvoltarea unor afecțiuni neurologice degenerative și acționează ca un tonic pentru activitatea cerebrală.

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0