Cele mai sanatoase alimente de vara pe care sa le incluzi in dieta

Din punctul de vedere al nutritionistilor, vara este acea perioada din an in care putem profita de abundenta de fructe si legume proaspete, bogate in substante nutritive. Asa ca ai de unde alege! In plus, multe dintre fructele si legumele verii scot la iveala numeroase beneficii pentru sanatate.

Porumbul

Stiai ca doi antioxidanti din porumbul dulce si proaspat - luteina si zeaxantina - pot actiona precum niste ochelari de soare naturali? Specialistii spun ca acesti antioxidanti ajuta la formarea pigmentilor maculari care filtreaza o parte din razele daunatoare al soarelui. Tot acesti antioxidanti ajuta la reducerea riscului de degenerescenta maculara legata de varsta, principala cauza a orbirii la persoanele de peste 60 de ani.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Rosiile

Nu incape indoiala ca lotiunile si cremele cu factor de protectie solara ar trebui sa fie prima linie de aparare impotriva razelor soarelui, indeosebi pe perioada verii. Insa putina lume stie ca, mancand rosii, avem parte de o protectie in plus. Consumand mai mult licopen, un carotenoid care da culoare rosiilor, ne poate proteja pielea de arsurile solare. Un studiu a aratat ca participantii care au fost expusi la razele ultraviolete au avut o suprafata inrosita a pielii cu 50% mai redusa dupa ce au mancat 2 linguri si jumatate de pasta de tomate (sau au baut aproape 2 cani de suc de morcovi zilnic), pe langa dieta lor obisnuita, timp de 10 pana la 12 saptamani. Cu toate acestea, suplimentele alimentare sintetice nu au fost la fel de eficiente precum produsele obtinute din legume proaspete.

Pepenele verde

Atunci cand iti mentii corpul hidratat, iti mentii si memoria in perfecta stare, cat si dispozitia stabila. De asemenea, pepenele verde te ajuta sa iti racoresti corpul (prin transpiratie) in lunile de vara. Vestea buna este ca apa de care ai nevoie nu e doar in forma lichida: o poti si manca. Pe langa faptul ca aduce un plus de licopen care iti protejeaza pielea, pepenele verde este alcatuit in proportie de 92% din apa. Un alt bonus: cercetarile arata ca atunci cand consumam alimente care au un continut ridicat de apa, acesta ne ajuta sa ne simtim mai plini, cu mai putine calorii.

Zmeura

Micile fructe sunt o sursa excelenta de fibre - dintre care unele sunt solubile, sub forma de pectina, care ajuta la scaderea colesterolului. O cana de zmeura are 8 grame de fibre, iar un studiu publicat in "Journal of Nutrition" sugereaza ca, mancand mai multe fibre alimentare, acestea previn acumularea de kilograme si chiar incurajeaza scaderea in greutate.

Afinele

Afinele proaspete, culese direct cu mana ta sau cumparate de la producatorii locali reprezinta un rasfat special. Antioxidantii din afine te ajuta sa tii la distanta oboseala musculara, prin faptul ca reusesc sa "curete" radicalii liberi pe care muschii nostri ii produc in timpul exercitiilor fizice, potrivit unor cercetari recente din Noua Zeelanda.

 

Dovleceii

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Cunoscuti in unele zone si sub denumirea de "zucchini", acesti dovlecei contin o fibra alimentara numita pectina, care este legata de mentinerea sanatatii inimii si de scaderea colesterolului din sange.

Telina si feniculul

Ti s-a intamplat sa simti ca esti balonat, ca anumite zone ale corpului sunt mai umflate decat in mod normal? Medicii nutritionisti recomanda telina si feniculul, care actioneaza ca substante diuretice, ajutandu-te sa elimini excesul de apa, fara sa provoace deshidratarea. Explicatia este simpla: ingredientele din aceste doua legume stimuleaza rinichii, determinandu-i sa elimine "deseurile" si excesul de lichide din corp, care creeaza acea senzatie de balonare, de abdomen umflat.

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0