Ce sa mananci in post daca ai probleme cu greutatea

In timpul postului, crestinii renunta la consumul de carne, peste, produse lactate, dar si oua. Produsele de origine animala sunt interzise in post, de aceea teoretic ar trebui ca in aceasta perioada sa mai scapam de cateva kilograme in plus, in niciun caz sa ne ingrasam. Ei bine, in realitate lucrurile stau altfel.

Produsele de origine animala contin grasimi si colesterol, de aceea o dieta care nu le include ar trebui sa nu ne ingrase. Capcana in care multi dintre noi picam, insa, este cea a carbohidratilor simpli, adica a celor care ne ingrasa. Printre acesti carbohidrati simpli se numara zaharurile, painea alba, cartofii, pastele, orezul si dulciurile.

De multe ori, in timpul postului, din nevoia de a inlocui alimentele care contin proteina animala, foarte satioase si gustoase, avem tendinta de a exagera cu consumul de carbohidrati. Acestia nu sunt rai, daca sunt consumati in cantitati limitate. Insa daca atunci cand tinem post mancam dimineata paine cu zacusca, la pranz paste si seara cartofi prajiti sau orez, nu e de mirare ca acumulam kilograme in plus.

Un alt pericol pentru silueta in timpul postului il reprezinta inlocuitorii vegetali ai unor alimente care nu sunt de post. De pilda, pateul vegetal, cascavalul vegetal si orice inlocuitor de acest gen, consumate zilnic, in mod abuziv, nu numai ca te ingrasa, intrucat sunt bogate in grasimi si sodiu (sare), insa sunt si extrem de nesanatoase.

Multi crestini care tin post mananca pe post de gustare intre mese nuci sau halva – ambele au o densitate calorica foarte mare, cu toate ca sunt alimente sanatoase si recomandate. Asadar, trebuie sa ai grija la cantitatea consumata, astfel incat sa te asiguri ca nu iti sabotezi dieta cu un aport caloric foarte mare.

Prajelile reprezinta, de asemenea, un inamic al siluetei, atat in post, cat si in general. Dovleceii pane, cartofii prajiti si orice aliment prajit, fie el si de post, este nesanatos, ingrasa si are un impact negativ asupra colesterolului “rau” (LDL-colesterol) din sange.

Ce sa mananci in post daca ai probleme cu greutatea

Acum ca am stabilit ce e contraindicat sa mananci in timpul postului daca vrei sa nu te ingrasi, trebuie sa stii si ce poti manca pentru a face fata cu bine acestei perioade.

Alimente bogate in proteine – principalul motiv pentru care iti este foame in permanenta daca tii post este lipsa proteinelor. Multe persoane nu consuma aportul necesar de proteine in aceasta perioada, iar organismul are de suferit. Alimente bogate in proteine, care nu iti vor sabota silueta, sunt: lintea, fasolea, mazarea, quinoa ori migdalele. Poti folosi, de asemenea, si pudre proteice de origine vegetala, cu ajutorul carora iti poti face smoothie-ul mai hranitor si mai sanatos.

Ceareale – este adevarat, nu e indicat sa mananci la fiecare masa cereale, insa e recomandat  ca acestea sa faca parte dintr-una din mesele zilnice. Alege cerealele integrale, niciodata pe cele rafinate. Asadar, vei alege painea din faina integrala, nu pe cea alba, la fel si pastele integrale ori fulgii de ovaz in locul cerealelor pentru micul dejun vandute la cutie.

Legume si fructe – legumele contin fibre dietetice din belsug, asa ca vor mentine senzatia de satietate pentru mai mult timp. Consuma-le atat crude, cat si in preparatele gatite – tocane, supe, supe-crema sau ghiveci.

Pofta de dulce iti va da batai de cap in timpul postului si, in loc sa o inlocuiesti cu dulciuri de post cu indice glicemic foarte mare, mai degraba mananca fructe pentru a iti satisface pofta. Consuma fructele ca atare, pe post de gustare intre mese, nu sub forma de suc sau salata de fructe.

 

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0