Ce ii impiedica pe barbati sa faca sport si cum sa aiba mai multa energie

Toti barbatii isi doresc sa aiba un aspect cat mai musculos si privesc cu invidie corpurile bine lucrate ale atletilor, despre care stim cu totii ca se obtin prin munca asidua la sala de forta. Cand vine vorba sa inceapa un astfel de program sustinut, intervine lenea, insa stiintific ar trebui sa o traducem printr-o oboseala cronica si lipsa de energie.

Ca sa recapatati tonusul muscular trebuie sa mergeti la sala de cel putin 3 ori pe saptamana. Programul puteti sa vi-l instituiti singuri sau, mai usor, cu un antrenor in prima luna, fiindca inseamna un program de rezistenta combinat cu unul de forta. 

Exista la ora actuala cateva trucuri care va pot ajuta in acest demers, pe langa dieta in care sa predomine mai degraba proteinele si alte surse importante de aminoacizi.  

Daca nu suferi de tulburari metabolice, stai bine cu sistemul cardiovascular si medicul tau de familie iti da „unda verde”, iata care sunt suplimentele eficiente pe care le poti lua chiar din prima zi in care iti incepi noua viata sportiva. 

L-carnitina

L-carnitina sau levocarnitina este un aminoacid care cupleaza lanturile de acizi grasi liberi si le transforma in energie. L-carnitina are o reputatie binemeritata ca te ajuta sa transformi grasimea in masa musculara, o descriere improprie de altfel a fenomenului, mai degraba a rezultatului, prin faptul ca utilizeaza grasimea ca sursa de energie pentru efortul muscular. 

L-carnitina mai are si avantajul ca veti fi scutit de neplacerile febrei musculare, impiedicand formarea de acid lactic, ce rezulta mai degraba din arderea glucidelor ca forma de hrana musculara. In plus, L carnitina ajuta la scaderea trigliceridelor si acizilor grasi liberi si creste forta de contractie a fibrei musculare.  
Doza recomandata este de 2 grame pe zi si se poate administra sub forma de shake-uri sau comprimate pe care le gasim la farmacie sau chiar la unele sali de sport.   
Medicul sau antrenorul iti pot recomanda in plus si un antioxidant pentru neutralizarea peroxizilor lipidici rezultati in muschi prin arderea grasimilor, cel mai frecvent vitamina A, C, E, coenzima Q10 sau resveratrol.
 

Alte sfaturi

Alti aminoacizi importanti care te pot ajuta sa rezisti bine antrenamentului si sa iti cresti in timp forta si masa musculara sunt arginina, glutamine si creatina. 
Se recomanda un cocktail de 20g/zi inainte cu o jumatate de ora de antrenament la inceput, o saptamana, dupa care se scade aportul la doar 5g/zi in urmatoarele 6 saptamani. 

Dupa antrenament trebuie sa te hidratezi si daca transpiri mult sau obisnuiesti sa faci sauna, poti apela la saruri minerale specifice pentru sportivi. 
Dupa atat de mult efort este pacat sa te reintorci la o dieta bogata in fainoase, dulciuri, grasimi sau bere asa ca este bine sa incepi sa respecti o dieta sanatoasa, care sa te sature, insa sa nu iti accentueze vechea stare de oboseala. 

In aceasta dieta trebuie sa predomine fibrele, verdeturile, salatele, dar si proteinele de calitate: carne de curcan, vita, oua, lacatet degresate. Painea alba trebuie sa o inlocuiesti cu graham, paine din faina integrala cu tarate si seminte. 

Un muschi de vita la gratar ori peste la cuptor, cu cate o salata bogata, legume diverse, dovlecei, vinete, fasole pastai pot constitui un pranz sau cina satioase. In plus puteti adauga ca gustari surse naturale de arginina: nuci, seminte de floarea-soarelui, susan, orz brun, floricele de porumb facute in casa, cu minim de ulei. 
Ca desert optati pentru citrice, fructe de padure sau ciocolata cat mai neagra, in cantitati mici. 

 

Sursă foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0