Ce alimente ar trebui sa mananci cand esti obosit

Oboseala te ajunge pe la orele amiezii si nu reusesti sa o combati nici cu o cana mare de cafea? Poti inlatura oboseala cu ajutorul unei gustari sanatoase.

O serie de alimente ofera energie in momentele in care oboseala te coplesteste, trebuie doar sa stii despre ce alimente este vorba si in ce cantitati sa le consumi.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Un bol de fulgi de ovaz – un bol de dimensiuni reduse, plin cu fulgi de ovaz, fie consumati ca atare, fie inmuiati in apa, iti va oferi energia de care ai nevoie. Fulgii de ovaz contin vitamina B1, despre care se stie ca este eficienta in lupta cu oboseala.

O mana de nuci – nucile contin acizi grasi Omega-3, care combat starea de apatie. Consuma deci nuci pe post de gustare in a doua parte a zilei, pentru a face fata oboselii.

O portocala – vitamina C revigoreaza mintea, dar si trupul, reducand nivelul de cortizol (n.r. hormonul stresului) din organism. Asadar, consuma o portocala sau bea un suc de portocale pentru o doza de energie de care ai nevoie atunci cand oboseala te rapune.

Un iaurt grecesc – bacteriile probiotice din iaurtul grecesc iti vor oferi energie din belsug asa ca poti miza pe un asemenea iaurt atunci cand simti ca ti se face somn.

Migdale – migdalele sunt bogate in continutul de magneziu, care ajuta la transformarea zaharului in energie. Totodata, proteinele si fibrele din migdale ofera energie.

Coacaze – antioxidantii care se regasesc din belsug in coacaze lupta cu radicalii liberi care ataca celulele si determina instalarea oboselii.

Banana – datorita continutului ridicat de carbohidrati, zahar natural, dar si de aminoacizi, bananele ofera instantaneu energie organismului. Banana contine si tirozina, aminoacid care ajuta organismul sa produca norepinefrina, care ajuta organismul sa fie alert.

Ouale – nu degeaba ouale se consuma in general dimineata. Un studiu publicat in Jurnalul International de Obezitate a scos la iveala faptul ca persoanele care mananca oua la micul dejun au mai multa energie comparativ cu persoanele care prefera o chifla la micul dejun.

 

 

Ciocolata neagra – la fel ca si cafeaua, si ciocolata neagra contine cofeina asa ca poti consuma 2 cuburi de ciocolata daca simti ca nu mai faci fata senzatiei de oboseala.

Somonul – cateva tartine cu somon te pot energiza in momentele in care somnul te rapune. Somonul este bogat in proteine si accelereaza metabolismul. De asemenea, acizii grasi din acest peste reduce inflamatia, o cauza comuna a oboselii.

Apa – poate suna ciudat insa si apa te ajuta sa te revigorezi atunci cand esti foarte obosit. Un studiu publicat in jurnalul de Nutritie dovedeste ca deshidratarea, chiar si intr-o faza blanda, poate cauza oboseala si senzatie de apatie. Asadar, ai grija sa te hidratezi corespunzator.

Avocado – avocado contine grasimi sanatoase care nu numai ca asigura senzatia de satietate, ci ofera si un  plus de energie. Cercetatorii americani au descoperit ca o dieta bogata in grasimi monosaturate asigura mai multa energie comparativ cu o dieta bogata in grasimi saturate.  

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Currycurcumina, substanta activa din turmeric, imbunatateste functionarea mecanismelor creierului si ofera energie organismului.

 

Sursă foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0