Beneficiile consumului de muștar

Muștarul galben este unul dintre cele mai cunoscute și apreciate condimente, folosite de o lume întreagă, în numeroase tipuri de preparate. Planta este originară din regiunea Mediteraneană și este înrudită cu legume bogate în nutrienți, printre care broccoli, conopida și varza de Bruxelles. Atât semințele, cât și frunzele plantei sunt comestibile, ceea ce face din muștar un aliment deosebit de versatil în bucătărie.

Popularul sos se face din semințe de muștar alb, numite Brassica alba, oțet, sare, lămâie și, după gust, piper sau alte condimente aromatice. Există mai multe varietăți de muștar, obținute din alte tipuri de semințe ale acestei plante, printre care semințe de muștar maro (Brassica juncea) sau negru (Brassica nigra).

Beneficii pentru sănătate

Muștarul este, de obicei, consumat în cantități mici, motiv pentru care beneficiile sale pentru sănătate sunt mai puțin cunoscute. Într-adevăr, pentru a beneficia din plin de aportul de nutrienți și vitamine al muștarului, se recomandă un consum mai des sau mai mare. Pentru a consuma mai mult muștar, îl poți privi ca pe o alternativă săracă în calorii a maionezei. O linguriță de muștar clasic conține 0.2 g de grăsime, 0.2 g de proteine, 0.3 g de carbohidrați, 0.2 g fibre și numai 3.1 kcal. 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Semințele de muștar sunt folosite în diverse remedii naturiste, iar fiecare tip de semințe are beneficii specifice. De exemplu, unele persoane folosesc semințele de muștar alb în tratamentul gâtului răgușit, cu scop diuretic, pentru prevenirea infecțiilor sau pentru stimularea apetitului

Semințele de muștar negru sunt adesea folosite în tratamentul răcelii, pentru reducerea durerilor de articulații și mușchi și pentru atenuarea simptomelor de artrită. Unii consumatori folosesc semințele de muștar pentru un păr mai strălucitor și sănătos, alături de unghii și piele mai sănătoase. Cu toate acestea, nu există suficiente dovezi științifice care să susțină beneficiile cosmetice sau medicinale ale semințelor de muștar.

O linguriță de muștar conține numai 3 calorii, care provin din conținutul de carbohidrați, dar, pentru că numărul de calorii este atât de redus, acești carbohidrați nu vor face o diferență considerabilă în aportul tău caloric de zi cu zi, ceea ce va susține o siluetă armonioasă. 

Muștarul Dijon poate avea un aport caloric mai crescut, dar nu cu mult. Așadar, o linguriță de muștar Dijon poate avea până la 10 calorii. Cu toate acestea, chiar și cu o linguriță de muștar la o masă (cu condiția ca muștarul să fie consumat cât mai frecvent), are numeroase beneficii pentru sănătate, și anume:

  • Proprietăți antidepresive, datorită conținutului de triptofan, care este un aminoacid esențial pentru promovarea unei stări de bine și de relaxare.
  • Proprietăți antiinflamatorii, datorate conținutului de seleniu și magneziu – magneziul susține și echilibrul psihic, calmând stările de agitație și/sau anxietate. Seleniul, împreună cu magneziul, fac echipă bună împotriva astmului bronșic, al bronșitelor și al pneumoniei. Pentru efecte sporite se pot aplica o serie de cataplasme cu făină din muștar negru, pe torace, până la atenuarea simptomelor. 
  • Activează metabolismul (o linguriță pe zi crește rata metabolică cu aproximativ 25%).
  • Stimulează digestia, datorită conținutului ridicat de vitamină B. Persoanele care suferă de sindromul colonului iritabil trebuie să aibă grijă la consumul frecvent de muștar.
  • Stimulează sistemul imunitar datorită proprietăților antifungice și antibacteriene

Este important de reținut că muștarul nu trebuie ținut niciodată la congelator, iar dacă ai o cămară sau un spațiu de depozitare rece, fără accesul luminii naturale, muștarul, chiar și desigilat,se poate păstra foarte bine. În caz contrar, este bine de ținut la frigider, după desigilare. 

Posibile reacții adverse

Muștarul este considerat, în general, un aliment fără riscuri, dar trebuie de avut grijă în ceea ce privește uzul în scopuri cosmetice, pentru că poate avea efect puternic iritant. Astfel, aplicarea muștarului alb sau negru pe piele, pe perioade lungi de timp, poate duce la apariția pustulelor și a arsurilor.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Muștarul, ca aliment, poate avea potențial alergenic, de aceea persoanele care suferă de alergii trebuie să aibă grijă cu consumul de muștar și produse derivate, precum ulei din semințe de muștar, semințele ca atare sau preparatele pe bază de muștar. Simptomele alergiei la muștar pot fi moderate spre severe, precum senzație de mâncărime, usturime sau inflamație la nivelul gurii. În cazuri mai grave se pot resimți dificultăți în respirație.

 

Sursă foto : Shutterstock
Bibliografie:
Very Well Fit - The Health Benefits of Mustard
https://www.verywellfit.com/mustard-health-benefits-4584218
Healthline – Is Mustard Good for You?
https://www.healthline.com/nutrition/is-mustard-good-for-you

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0