De ce e bine sa mananci nuci

Nucile ar trebui sa fie prezente cat mai des in dieta de zi cu zi, deoarece consumul lor aduce multe beneficii pentru sanatatea noastra. Acestea contin o multime de minerale utile si vitamine care ne ajuta sa fim sanatosi si activi.

Ce vitamine si minerale contin nucile?

Nucile ne ofera o cantitate semnificativa de antioxidanti ce ajuta la prevenirea bolilor neurodegenerative, precum si la prevenirea imbatranirii precoce. De asemenea, nucile sunt cunoscute ca fiind o sursa bogata de proteine, vitamine din complexul B, vitamina A, dar si de lecitina si Omega-3.

Acizii grasi polinesaturati care se gasesc in nuci ajuta la reducerea colesterolul "rau" si a trigliceridelor. Astfel, prin consumul de nuci, oferim organismului o serie de beneficii fara nici un fel de efort.

Beneficiile nucilor

Trebuie mentionat faptul ca nucile pot preveni boala Alzheimer. Cei predispusi la aceasta boala pot intarzia simptomele si instalarea acesteia prin consumul zilnic de nuci. Cantitatea mare de acizi grasi Omega-3 din nuci este cea care mentine sistemul nervos sanatos si imbunatateste memoria.

E bine de stiut faptul ca nucile sunt si o sursa naturala de calciu, si, astfel, ajuta la mentinerea oaselor sanatoase. Femeile care sunt la menopauza sunt predispuse la osteoporoza din cauza schimbarilor hormonale. Asa ca persoanele in varsta, dar in special femeile, ar trebui sa consume nuci, deoarece le ofera calciu de calitate.

Cantitatea mare de acizi grasi Omega-3 din nuci face din acestea un aliat de pret si pentru pacientii care sufera de afectiuni precum artrita, astmul sau eczema, care au la baza un proces inflamator.

Nucile contin melatonina, care este asociat cu somnul profund. De aceea, consumul de nuci e recomandat persoanelor care sufera de insomnii. Omega-3 din nuci mentin tensiunea arteriala redusa, combatand stresul si efectele acestuia asupra organismului.

Se recomanda nucile in meniul zilnic, insa nu trebuie sa abuzam de ele, deoarece au multe calorii. Un pumn de nuci pe zi este suficient. Acestea se pot consuma pe post de gustare intre mesele principale. Datorita continutului lor ridicat de fibre, se instaleaza foarte rapid senzatia de satietate astfel, incat pot fi de mare ajutor si atunci cand sunteti la dieta. Indiferent de cum decideti sa consumati nuci, pe post de gustare sau de lapte vegetal, important este sa le introduceti in dieta.

 

 

Reteta pentru lapte din nuci

Consumand nucile hidratate ajutam inclusiv digestia. Nucile se hidrateaza minimum 8 ore. Cel mai usor este sa le lasam la hidratat seara pentru a le putea consuma dimineata. Este foarte important sa clatim nucile hidratate, deoarece apa in care au stat la hidratat poate contine toxine.

Lapte vegetal din nuci este extrem de usor de preparat in casa si nu dureaza mai mult de 5 minute.

Pentru aceasta avem nevoie de 100-150 grame de nuci hidratate, 1 blender puternic, 1 litru de apa si un saculet de strecurat laptele. Se pun in cana blenderului toate ingredientele (nucile si apa) si se amesteca pana se transforma in lapte. Urmatorul pas este sa separam pulpa de lichid. Astfel, din 100 grame de nuci obtinem 1 litru de lapte.

Putem consuma laptele simplu, il putem indulci cu Stevia sau ii putem da o aroma speciala cu cacao, maca sau turmeric. Astfel, imbogatim laptele cu diverse superalimente (alimente cu inalte calitati nutritionale). Pulpa ramasa de la lapte nu se arunca niciodata. Putem prepara din ea bombonele raw vegane, branzica vegetala sau chiar un peeling pentru fata. Tenul va straluci cu siguranta dupa un asemenea rasfat.

Va doresc sa aveti o zi minunata si sa va bucurati de “Sanatate la Pahar” pregatita la voi acasa!

stop artroza

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0