De ce e sănătos să mănânci castraveți

Castraveții sunt bogați în substanțe nutritive, însă cel mai mare merit al lor este că hidratează organismul, datorită conținutului mare de apă. Sunt săraci din punct de vedere caloric, însă reprezintă o sursă de vitamina A, vitamina C, vitamine B, acid folic, calciu, magneziu, fier, potasiu, zinc și siliciu. 

Castraveții conțin și antioxidanți, fibre și enzime care stabilizează și îmbunătățesc procesul digestiv. Deși majoritatea dintre noi elimină coaja, castravetele trebuie consumat cu tot cu coajă, fiindcă aceasta conține multe dintre aceste substanțe nutritive. Atenție însă la spălarea fructelor și legumelor, care sunt stropite cu diferite substanțe înainte și după ce sunt culese. În general, orice legumă sau fruct trebuie să stea cel puțin 1 minut sub un jet puternic de apă și să frecăm ușor coaja pentru a încuraja eliminarea acestor substanțe.

Beneficiile castraveților pentru uz intern

Conținutul de apă din castraveți are rol antioxidant, diuretic și hidratant. Dacă mănânci un castravele mediu, e ca și cum ai bea jumătate de pahar cu apă. Iar tot acest lichid îți va curăța rinichii și vezica urinară, va preveni formarea pietrelor la rinichi și apariția infecțiilor urinare.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Castraveții trebuie consumați în special vara, atunci când organismul nostru are nevoie de mai multă hidratare. Îi poți adăuga în salate, în sucuri și smoothie-uri, dar îi poți mânca și pe post de gustare, sub formă de bastonașe peste care adaugi 2-3 picături de lămâie.

Bogat în fibre, castravetele reglează digestia și te poate scăpa de arsurile la stomac. Substanțele din compoziția sa pot alcaliniza mediul din stomac, făcându-l mai puțin acid și reducând simptomele gastritei sau ulcerului gastric. În plus, castraveții pot trata și constipația, dacă sunt consumați regulat cruzi sau sub formă de suc.

Castraveții echilibrează nivelul glicemiei și simulează producția de insulină. Au un efect moderat și asupra tensiunii arteriale, pe care o pot menține în limite normale. Nu în ultimul rând, castravetele are și efect antiseptic, în special pentru cavitatea bucală și tractul digestiv, unde elimină bacteriile dăunătoare. Dacă ați mâncat ceapă sau usturoi, puteți ronțăi un castravete, fiindcă va elimina parțial mirosul neplăcut.

O veste care s-ar putea să vă bucure este că un consum regulat de castraveți vă poate ajuta să slăbiți. Cruzi, murați sau sub formă de suc, vă vor tăia pofta de mâncare, vă vor hidrata și vor încuraja activitatea metabolică de ardere a grăsimilor.

Beneficiile castraveților pentru uz extern

Castraveții cruzi au beneficii multiple și pentru piele, păr și unghii. Multe produse cosmetice conțin extract de castravete datorită antioxidanților și efectului de împrospătare a tenului.

Sucul de castravete poate matifia tenul gras, poate echilibra tenul acneic, calma roșeața și eczemele. Clătește-te o dată pe săptămână pe față cu sucul de la 2-3 castraveți, ținut 5 minute în frigider. Lasă-l să acționeze 10-15 minute, apoi clătește-te cu apă călduță. Poți calma și ochii umflați, pungile de sub ochi sau cearcănele, cu felii reci de castraveți sau comprese cu suc concentrat. 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Pentru unghii, pune într-un bol suc de castravete și de lâmăie în părți egale, apoi stai cu unghiile în acest amestec timp de 20 de minute. Dacă repeți procedeul o dată pe săptămână, de fiecare dată când îți faci manichiura, unghiile tale vor fi mai curate, vei scăpa de petele galbene, se vor întări și vor crește mai rapid. După uscare, aplică puțin ulei de măsline pe unghii timp de 10 minute.

Pentru păr, sucul de castravete poate fi folosit pentru clătire. Îți va lăsa părul strălucitor, va elimina grăsimea și aspectul de păr uscat, ars sau neîngrijit.

Magneziul, potasiul siliciul, vitamina K, fierul și calciul fac și ele minuni pentru fermitatea, elasticitatea și puterea de regenerare a pielii.
 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0