Ardeiul gras, cea mai mare concentratie de vitamina C: Tu stii ce beneficii are?

Extrem de bogat in vitamina C, ardeiul gras este o sursa de sanatate pe care o avem mereu la indemana. In plus, este si extrem de gustos, aromat si usor de consumat in orice forma, in salate, in mancaruri si tocanite sau umplut cu o delicioasa branza cremoasa, combinata cu marar tocat.

Pe cat de putine calorii are, pe atat este de bogat in antioxidanti, vitamine si minerale. Asa ca astazi vorbim despre ardeiul gras, o vedeta a salatelor si mancarurilor noastre. Sa recunoastem, insa, ca il preferam in special datorita aromei lui, fiindca, din pacate, beneficiile pentru sanatatea noastra nu sunt suficient de mult promovate.

Va spunem noi: ardeiul gras, indiferent de culoarea lui, este o comoara in frigiderul vostru. Poate fi consumat crud, in sucuri sau supe, dar si gatit in nenumarate moduri si combinatii. Si va mai vindem un pont: cand urmati o dieta, puteti inlocui painea cu o feliuta de ardei rosu. Desi aromat, are un gust suficient de neutru, incat sa mearga cu aproape orice.

stop diabet

Care sunt beneficiile ardeiului gras?

Ardeiul gras are efecte antiinflamatoare, antiseptice, antitumorale, antifungice, antioxidante si tonice. Europenii il folosesc in bucatarie din anii 1400 si, nu de putine ori, a fost inclus in retetele diferitelor remedii naturale folosite de medici.

Antioxidantii, betacarotenul, vitamina C si vitamina A, toate prezente din belsug in ardeii grasi, ne sustin sistemul imunitar si ne ajuta in lupta cu radicalii liberi. O substanta de pret din ardeiul gras este si licopenul, care ne protejeaza impotriva tumorilor si cancerului.

Ardeiul gras este sanatos indiferent de varsta, gen sau stil de viata si ne ajuta sa prevenim anumite afectiuni ale sistemului digestiv, celui cardiovascular, celui nervos. Impiedica ingrosarea si deteriorarea vaselor de sange si aparitia cheagurilor de sange. Este recomandat si celor cu risc de diabet, boli hepatice, cu dureri articulare sau artrita.

 

 

Alte efecte asupra sanatatii

Complexul de vitamine B stimuleaza sistemul nervos central, imbunatateste circulatia cerebrala, elimina stresul si oboseala cronica si previne bolile neurologice degenerative. Studiile recente au demonstrat rolul substantelor din ardeiul rosu si pentru sanatatea ochilor. Consumul de ardei gras imbunatateste vederea si poate reduce riscul de cataracta.

Ardeiul rosu contine de trei ori mai mult betacaroten decat morcovul, si doar 50 de grame de ardei rosu iti asigura necesarul zilnic de vitamina C.

Contraindicatii

Pentru majoritatea persoanelor, ardeiul gras este sanatos si nu produce efecte adverse. Cu toate acestea, femeile insarcinate nu trebuie sa consume cantitati foarte mari, fiindca substantele active pot cauza contractii uterine. Atentie trebuie sa aiba si cei care sufera de anumite alergii si sa discute cu medicul lor daca ardeiul intra pe lista acestora.

Informatii nutritionale pentru ardeiul gras dulce, rosu, crud

100 de grame de ardei gras rosu contin:

•    31 calorii
•    92% apa
•    1 g proteine
•    6 g carbohidrati
•    4,2 g zahar
•    2,1 g fibre
•    0,3 g grasimi
•    0,03 g grasimi saturate
•    0 g grasimi mononesaturate
•    0,07 g grasimi polinesaturate
•    0,03 g Omega-3
•    0,05 g Omega-6

Vitamine si minerale de pret

Ardeii grasi sunt bogati in continutul de vitamine si minerale si sunt exceptionali de bogati in ceea ce priveste vitamina C.

•    Vitamina C: un ardei gras rosu de marime potrivita contine 169% din doza zilnica recomandata de vitamina C, potrivit healthline.com, iar asta il face una dintre cele mai bogate surse alimentare ale acestui nutrient.

•    Vitamina B6: piridoxina este cel mai intalnit tip de vitamina B6, care este o familie de nutrienti care sunt importanti pentru formarea globulelor rosii din sange.

•    Vitamina K1: o forma a vitaminei K, ce este cunoscuta si sub numele de filochinona. Ea este importanta pentru coagularea sangelui si pentru sanatatea oaselor noastre.

•    Potasiul: un mineral esential care poate imbunatati sanatatea inimii noastre, daca este consumat in cantitati adecvate.

•    Acidul folic: cunoscut si sub numele de vitamina B9, acidul folic are o varietate de functii in organismul uman. Aportul adecvat de acid folic e important in sarcina.

•    Vitamina E: un antioxidant puternic, esential pentru muschi si nervi sanatosi. Cele mai bune surse alimentare ale acestei vitamine solubile in grasimi sunt uleiurile, nucile, semintele si legumele.

•    Vitamina A: ardeii grasi rosii sunt bogati in provitamina A (betacaroten), care este transformata in vitamina A, in corpul nostru.

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0