9 alternative sănătoase la chipsurile din cartofi

Chipsurile din cartofi se numără, probabil, printre cele mai populare tipuri de gustare din lume. Aceștia vin cu o varietate de arome, pentru a fi pe placul tuturor. Cu toate acestea, produsele din comerț de acest fel conțin multă sare, zahăr și grăsimi, care nu corespund unei diete sănătoase.

În plus, chipsurile din cartofi sunt bogate în calorii, așa încât, dacă încerci să scapi de kilogramele în plus, e o idee foarte bună să renunți la sursele de calorii goale din rutina ta alimentară. 

Așadar, dacă te gândești să înlocuiești chipsurile din cartofi cu o gustare mai sănătoasă, ai la dispoziție, mai jos, de câteva opțiuni delicioase și sănătoase, pe care le poți prepara ușor și rapid acasă. 

1.    Chipsuri din mere

Mereu rămân câteva mere în prag să se strice, cu care nu știm ce să facem. Iată că acum ai opțiunea de a le transforma în chipsuri gustoase și sănătoase! Pentru această gustare, vei avea nevoie de un feliator de legume, pentru a tăia merele sub formă de rondele subțiri. Le poți tăia și cu un cuțit normal, în forma dorită, doar ai grijă să nu tai felii prea groase, pentru că va dura mai mult să se coacă și să prindă acea crustă crocantă, specifică chipsurilor. Tot ce trebuie să faci este să tai merele, să le lași 20 de minute la cuptor, la foc mediu, și să le presari, apoi, cu puțină scorțișoară. 

2.    Sărățele cu parmezan

Această rețetă delicioasă este un motiv bine întemeiat să renunți la chipsurile procesate din comerț și să creezi, cu mâinile tale, o alternativă mai sănătoasă. Sărățelele se pot face cu aluat din foietaj gata preparat, peste care poți presăra parmezan după gust, un praf de sare și, dacă îi preferi mai aromați, câteva frunze de busuioc. 

Poți lăsa sărățelele la cuptor circa 25 de minute, la foc mediu, și vei obține o gustare delicioasă, perfectă pentru petreceri sau picnicuri. Dacă vrei, poți face și un sos tip guacamole, din avocado, pentru a le transforma în snacksul perfect pentru o seară de film. 

3.    Chipsuri din dovlecei

Chipsurile din dovlecei sunt un snack delicios, sănătos și sărac în calorii. Mai precis, o ceașcă de chipsuri din dovlecei are numai 27 de calorii. În plus, dovleceii sunt bogați în nutrienți, proteine și fibre, precum și în betacaroten, pe care organismul îl folosește pentru a-l converti în vitamina A. Vitamina A este importantă pentru sănătatea ochilor, sistemului imunitar, dar și pentru o piele frumoasă și fermă.  Rețeta este simplă: dovleceii se taie în rondele mici, se lasă la cuptor 15-20 minute, la foc mediu, și se asezonează cu sare și piper.  

4.    Chipsuri din banane 

Chipsurile din banane sunt absolut delicioase. Bogate în potasiu și vitamina B6, bananele reprezintă un adevărat supliment alimentar, mai ales pentru cei care muncesc mult. În plus, sunt dulci și sățioase și pot servi drept o recompense binemeritată la finalul unei zile lungi. Chipsurile se fac la fel de ușor: se taie bananele în feliuțe subțiri, se lasă la cuptor timp de 25 de minute, după care se presară peste ele un praf de scorțișoară. Dacă vrei să duci gustarea la un alt nivel, poți crea un sos din ciocolată topită, sau din miere cu nuci măcinate. Este un desert minunat!

5.    Chipsuri din dovleac

Chipsurile din cartofi pot fi înlocuite cu succes și cu chipsurile din dovleac. Dovleacul este, de asemenea, un aliment sărac în grăsimi, dar bogat în vitamine, care oferă sațietate pe o perioadă îndelungată. Vitamina B6 și fibrele conținute de dovleac fac din acest aliment un aliat de nădejde pentru cei care depun efort intelectual susținut. Se prepară la fel ca chips-urile din dovlecei. 

6.    Chipsuri din ridichi

Cine ar fi crezut că chipsurile din ridichi există și că pot fi foarte gustoase? Dacă sunt acompaniate de un sos sărat sau dulce-acrișor, această alternativă sănătoasă a chipsurilor din cartofi pot fi vedeta oricărei petreceri. Se taie ridichile în rondele medii, nu subțiri, și se lasă la cuptor la foc mediu, timp de 15 minute. Ridichile sunt o sursă importantă de magneziu și oferă sațietate pe termen lung. Le poți asezona cu turmeric, paprika, curry și chiar și usturoi. 

7.    Popcorn

Popcornul, mai ales cel preparat acasă, este o gustare sănătoasă, bogată în nutrienți și săracă în calorii. În plus, nu ai nevoie de nimic altceva decât de boabe de porumb. Există numeroase rețete de popcorn condimentat sau dulce pe care le poți încerca, iar una dintre cele mai delicioase opțiuni este popcornul cu miere și scorțișoară, un deliciu binevenit, pe care-l poți savura în fața televizorului. 

8.    Rondele de morcovi copt

Morcovii sunt bogați în vitamine și au un conținut caloric scăzut. În plus, sunt dulci și crocanți, deci sunt cheia unei gustări delicioase. Pentru a înlocui chipsurile procesate din supermarket, poți alege să creezi un festin colorat la tine acasă. Tot ce trebuie să faci este să tai morcovii în rondele subțiri și să îi dai la cuptor pentru 30 de minute, la foc mediu. Odată deshidratați, morcovii devin mai dulci și mai crocanți și pot fi asezonați cu miere sau cu un sos sărat, cum ar fi un amestec de iaurt proaspăt și mărar sau iaurt cu usturoi. 

9.    Chipsuri nacho din spanac

Spanacul este un super aliment, bogat în nutrienți și cu un conținut scăzut de calorii. Vitamine, minerale și proteine, toate se găsesc în frunzele verzi de spanac. Așadar, o gustare delicioasă din spanac este oricând binevenită. Pentru această rețetă, în schimb, va trebui să folosești ulei, suficient cât să acoperi foile de spanac. În amestec adaugi sare, piper, condimentele preferate și un deget de drojdie fermentată. Amesteci totul într-un bol, cu grijă, pentru a nu rupe frunzele de spanac. Odată ce ai obținut un amestec omogen, îl presari pe o hârtie de copt și îl lași la cuptor aproximativ 10-12 minute. 
Poți servi chipsurile obținute cu un sos din brânză sau din iaurt proaspăt cu usturoi. Poftă bună!

 

Sursă foto: Shutterstock
Bibliografie:
Forkly - Best Homemade Snacking Alternatives To Potato Chips
https://www.forkly.com/food/15-best-homemade-snacking-alternatives-to-potato-chips/

 


Te-ar mai putea interesa și...


 

 

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0