10 surse sanatoase de carbohidrati, pe care sa le incluzi in dieta

Daca ii alegi pe cei buni, carbohidratii te pot ajuta sa iti mentii silueta si pot avea o serie de alte beneficii. Iata 10 surse bogate de carbohidrati sanatosi, care nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia ta!

Carbohidratii sunt macronutrienti, la fel ca si proteinele si grasimile. Asta inseamna ca organismul ii poate transforma in energie.

Iata 10 surse sanatoase de carbohidrati, care nu ar trebui sa lipseasca din dieta ta:

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

1. Quinoa – incadrata in clasa cerealelor integrale, quinoa contine o multime de proteine, fier, dar si fibre. Antioxidantii care se regasesc in semintele de quinoa pot combate stresul oxidativ, amanand astfel aparitia semnelor imbatranirii.

O portie de 170 de grame de quinoa contine 109 grame de carbohidrati, adica peste 30% din doza zilnica recomandata.

2. Ovazul – una dintre cele mai sanatoase cereale integrale, ovazul este alcatuit in proportie de 65% din carbohidrati. O portie de 156 de grame de fulgi de ovaz vine la pachet cu 103 grame de carbohidrati. Intrucat contine o concentratie mare de beta-glucan, ovazul reduce colesterolul si poate totodata sa stimuleze procesul de eliminare a kilogramelor in plus.

3. Cartoful – pe langa continutul mare de potasiu, dar si de vitamina C, cartoful este si o sursa importanta de carbohidrati. Consumati fierti sau in amestec cu legume proaspete, cartofii sunt benefici si nu pun sanatatea ori silueta in pericol.

4. Cartoful dulce – peste 20% din continutul unui asemenea cartof este alcatuit din carbohidrati, fie sub forma de zaharuri, fie sub forma de fibre sau amidonoase. In cartoful dulce se mai regasesc si antioxidanti, vitamina A, vitamina C si potasiu.

5. Banana – banana este o sursa notabila de carbohidrati, insa totodata acest fruct contine si vitamina C, potasiu ori vitamina B6.

6. Portocala – si portocala este o sursa bogata in carbohidrati, dar si de fibre. Consumul regulat de portocale imbunatateste sanatatea inimii si previne formarea pietrelor la rinichi.

7. Nautul – o portie de 164 grame de naut contne 45 de grame de carbohidrati, adica pana la 15% din doza zilnica recomandata. Un alt atuu al boabelor de naut consta in continutul mare de acid folic si mangan.

8. Nucile – atat nucile clasice, cat si migdalele, nucile caju or cele pecan contin cantitati importante de carbohidrati. In medie, 144 grame de nuci vin cu un aport de carbohidrati de pana la 32 de grame.

9. Orezul brun – o cantitate de 185 de grame de orez brun contine peste 145 de grame de carbohidrati, adica aproape jumatate din doza zilnica recomandata. Orezul brun este considerat un aliat de pret al siluetei, fiind adesea consumat in curele de slabire.

10. Lintea – sursa bogata de proteine, lintea contine si carbohidrati, dar si acid folic si potasiu. Se recomanda consumul acesteia in supe, salate sau sub forma de garnitura pentru un fel principal.

Consumul de carbohidrati asigura organismului energia necesara pentru desfasurarea activitatilor zilnice. Carbohidratii si-au capatat o reputatie proasta, insa este important de mentionat ca cei simpli pot afecta silueta si pot favoriza problemele de sanatate. Zaharurile simple si glucidele rafinate fac parte din categoria carbohidratilor simpli, care nu sunt recomandati mai ales daca se doreste scaderea in greutate.

Pe de alta parte, carbohidratii complecsi, adica glucidele/ zaharurile cu eliberare lenta, sunt chiar recomandati in curele de slabire, intrucat acestia sunt absorbiti mai lent de organism, ceea ce inseamna ca ofera energie in mod constant, pe tot parcursul zilei. Cerealele integrale si leguminoasele fac parte din aceasta categorie de carbohidrati.

O dieta sanatoasa si echilibrata te va ajuta sa iti mentii silueta, dar si sanatatea. O asemenea dieta contine si carbohidrati.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0