Trucuri noi pentru abandonarea fumatului

Nu esti prea sigur cum poti sa renunti la fumat? Incearca una sau mai multe dintre aceste noi modalitati de a renunta la tigari si astfel vei descoperi o cale pentru o viata mai sanatoasa.

1. Fa-ti o lista cinstita cu toate lucrurile care iti plac la acest obicei (desi e nociv) si cu toate lucrurile care isi displac. Gandeste-te la aceasta lista de-a lungul timpului si fa schimbarile necesare.

2. Apoi fa-ti o alta lista cu toate motivele pentru care stii ca nu iti este usor sa renunti la fumat. Fii sincer cu tine si fa o lista amanuntita, chiar daca ti se pare lunga si descurajanta.

3. Stabileste o data in calendar, in care vrei sa te lasi de fumat. Poti sa scrii un „contract de incetare“, care include semnatura ta si cea a unui martor care iti ofera sprijinul sau.

4. Scrie toate motivele pentru care renunti la fumat pe o serie de cartoane sau post-it-uri: te lasi de tigari pentru fiica ta, nepoata ta, sotul tau, sotia ta, etc. Tine cartoanele aproape de tine.

5. Pe masura ce esti pregatit sa renunti, nu mai cumpara cartuse de tigari. In loc de asta, cumpara cate un pachet si poarta cu tine doar 2-3 tigari o data.

6. Fa-ti o lista cu ocaziile in care ai fumat, cu o saptamana inainte sa te lasi. Scrie ce faceai in acele momente si cat de rea a fost pofta de tigara, ca sa vezi daca anumite ore din zi sau anumite activitati te fac sa iti doresti sa fumezi.

7. Pregateste-ti o lista cu lucrurile pe care vrei sa le faci atunci cand pofta de tigara te loveste. Sugestii: fa o plimbare, bea un pahar cu apa, saruta-ti partenerul sau copilul, arunca-i mingea cainelui, joaca un joc, spala masina, fa curat in dulapul din bucatarie sau in sifonier, fa sex, mesteca o guma, spala-te pe fata, spala-te pe dinti, bea un ceai, bea o cafea, respira profund, aprinde o lumanare.

8. Renunta cand esti binedispus. Studiile arata ca ai mai putine sanse de succes daca renunti la fumat atunci cand esti deprimat sau esti supus unui stres mare, potrivit rd.com.

9. Cand a sosit data din calendar la care renunti la acest obicei, arunca toate obiectele care iti amintesc de fumat. Tigari ramase, chibrituri, brichete, scrumiere, chiar si bricheta din masina.

10. Pune toti banii pe care ii economisesti (de cand ai renuntat la tigari) intr-un borcan mare de sticla. Vei vedea practic cat de multi bani cheltuiai inainte.

11. Bea cafea fara cofeina pana cand implinesti 2 luni de cand nu mai fumezi. Prea multa cofeina in organism, in timp ce vrei sa te lasi de fumat, iti poate provoca mai multe neplaceri, ba chiar vei fi mai nervos.

12. Gaseste o gustare sanatoasa pe care sa o poti lua cu tine oriunde. In loc de tigari, incearca semintele de floarea soarelui fara coaja, bomboanele fara zahar sau guma, chiar si „betisoare“ de morcovi sau telina in cazul in care esti ingrijorat ca ai putea sa te ingrasi.

13. Alege sa consumi o cana de ceai din plante atunci cand de obicei obisnuiai sa fumezi o tigara. Actul de a fierbe apa pentru a-ti prepara ceaiul si apoi actul de a-l sorbi incet, pe masura ce se raceste, vor actiona precum un burete care sterge stresul.

14. In locul pauzei de tigara la serviciu, joaca o partida de solitaire pe calculator sau alt joc pe telefon.

15. Imagineaza-ti ca joci tenis. Sau mergi sa joci tenis. Cercetatorii britanici au descoperit ca voluntarii care incercau sa se lase de fumat au fost mai capabili sa ignore nevoia de a fuma atunci cand li s-a spus sa vizualizeze un meci de tenis.

16. Creeaza o zona in care fumatul nu este permis. Nu permite fumatul in locuinta ta, in masina sau chiar cand cineva sta langa tine la restaurant.

17. Daca ai recidivat, incearca din nou. Nu te gandi ca ai esuat. Unii oameni sunt nevoiti sa renunte chiar si de 8 ori la fumat inainte de a avea succes pe termen lung.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0