Legatura dintre aportul excesiv de vitamina B si cancerul pulmonar

Oamenii de stiinta au reusit sa confirme legatura dintre dozele mari de vitamina B administrate pe perioade indelungate si riscul crescut de cancer pulmonar.

Vitamina B este unul dintre cele mai populare suplimente alimentare, fiind luata adesea fara prescriptie medicala. Un studiu facut recent insa scoate la iveala un fapt ingrijorator: consumul excesiv de vitamina B6 sau vitamina B12 creste in mod considerabil riscul de cancer pulmonar in randul barbatilor, mai ales daca acestia sunt fumatori.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Vitaminele B6 si B12 sunt promovate adesea ca fiind vitamine care redau energia persoanelor care se simt mereu obosite si lipiste de energie. De aceea, foarte multi oameni iau aceste suplimente fara sa se consulte cu un medic specialist, ba chiar au tendinta de a exagera in ceea ce priveste perioada de administrare a acestora, convinsi fiind de faptul ca sunt benefice pentru sanatate.

Riscul crescut se regaseste la barbatii fumatori care consuma o doza mai mare de 20 g de vitamina B6 sau mai mare de 66 micrograme de vitamina B12 zilnic, timp de 10 ani. Barbatii fumatori care iau aceasta doza de vitamina B6 zilnic au de trei ori mai multe sanse de a dezvolta cancer la plamani, comparativ cu fumatorii care nu iau asemenea suplimente dietetice. In ceea ce ii priveste pe barbatii care iau 66 micrograme de B12 zilnic, riscul este chiar de patru ori mai mare decat al unui barbat fumator care nu ia vitamine.

Ceea ce este si mai ingrijorator este faptul ca in trecut, aceste vitamine erau recomandate chiar pentru protejarea organismului impotriva cancerului.

Excesul de suplimente de vitamina B este asociat cu cancerul pulmonar, nu cauzeaza acest tip de cancer

Este foarte important sa se stie ca aceste suplimente nu cauzeaza cancer la plamani, ci pot doar sa contribuie la dezvoltarea acestuia, in asociere cu alti factori de risc.

Specialistii in nutritie, la fel ca si oncologii, ne recomanda sa adoptam o dieta sanatoasa si echilibrata, care sa ne ofere o gama larga de nutrienti. Astfel, nu vom avea nevoie de suplimente alimentare pentru a spori aportul de vitamine si minerale zilnic. Mai mult decat atat, vitaminele provenite din alimentatie nu pot avea efecte negative asupra noastra, indiferent de cantitatea in care le consumam.

Surse naturale de vitamina B6 sunt: carnea de pui, pestele, ficatul, carnea de porc, ouale, soia, cerealele integrale, alunele si nucile. Un consum ridicat de vitamina B6 din alimentatie poate chiar sa reduca riscul de cancer.

 

 

Vitamina B12, de asemenea, se regaseste in carne, oua, lapte sau branza. Persoanele vegane ar trebui sa foloseasca suplimente alimentare pe baza de vitamina B12, insa numai la recomandarea medicului.

Suplimentele de vitamina B12 mai sunt necesare si in caz de anemie. De pilda, in caz de anemie pernicioasa, denumita si anemie Addison-Biermer, pacientul va avea nevoie de vitamina B12 pe cale injectabila intrucat deficitul este extrem de sever.

Persoanele varstnice, in special cele care au probleme cu aciditatea stomacului, pot avea si ele nevoie de suplimente alimentare pe baza de vitamina B12.

Indiferent de suplimentul pe care iti doresti sa il iei, este recomandat sa te consulti in prealabil cu medicul tau, pentru a te asigura ca nu vei avea parte de neplaceri.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0