Menopauza și călătoriile: sfaturi de vacanță pentru controlul simptomelor

Te gândești sau poate chiar te îngrijorezi gândindu-te cum îți vor afecta simptomele menopauzei vacanța? Iată de ce recomandări e bine să ții seama.

Dacă te afli la menopauză, când îți faci planuri de vacanță te gândești fără să vrei cum se vor împăca simptomele cu care te confrunți cu starea de bine și de libertate pe care ți-o dă vacanța. Te îngrijorezi că poate vei avea bufeuri în momente în care te vei afla în compania mai multor persoane sau că schimbările tale de dispoziție vor fi mai greu de îndurat de partener dacă vă aflați într-un loc străin de casă, cum ar fi o cameră în casa de la țară a unor rude pe care le vizitați sau o cameră de hotel.

Specialiștii sunt de părere însă, că, dacă te pregătești corespunzător, vacanța ta nu va avea de suferit din cauza simptomelor menopauzei. Iată la ce strategii poți apela pentru o vacanță cât mai liniștită la menopauză:

Stai departe de căldură

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Bufeurile sunt agravate și apar mai des atunci când aerul este foarte fierbinte, deci nu e indicat să mergi vara în locuri extrem de călduroase, cu temperaturi foarte ridicate. Dacă îți place să mergi la mare, e indicat să mergi mai spre toamnă, când temperaturile sunt mai mici sau, dacă totuși mergi vara, caută zone în care există mulți copaci care fac umbră. Sau, poți alege o modalitate de cazare unde există și piscină, pentru a te răcori de câte ori simți nevoia.

Ia-ți la tine haine de bumbac

Nu împacheta pentru vacanță haine sintetice, doar haine de bumbac subțiri și, eventual, unele puțin mai groase în funcție de zona în care mergi și de schimbările de temperatură care pot avea loc.

Pune în bajaj și suplimente alimentare naturale

Există pe piață multe suplimente alimentare destinate ușurării simptomelor menopauzei, pe care le poți lua de la orice farmacie. Încearcă preparate pe bază de cohoș negru (cimicifugă), valeriană, dong quai sau întreabă farmacistul ce alte suplimente ar putea să-ți recomande pentru a le lua cu tine în vacanță ca să ții în frâu deranjantele simptome.

Fii calmă și ia-ți un ventilator în geantă

Dacă mergi în vacanță, se presupune că vrei să te relaxezi. Lasă în urmă orice griji ai avea și străduiește-te să te destinzi și să te bucuri de timpul liber. Cu cât ești mai calmă, cu atât ai șanse mai mari să nu te confrunți cu bufeuri când ți-e lumea mai dragă. Totuși, pentru situațiile de urgență, e bine să ai în geantă un evantai sau un miniventilator, cu care să-ți răcorești fața când simți nevoia.

Nu te așeza pe scaune fierbinți

Multe femei care încep să transpire imediat ce se așază pe un scaun fierbinte se tem automat ca nu cumva să lase urme de umezeală pe scaun. Lăsând la o parte acest aspect, un scaun care s-a încins la soare nu e cel mai indicat atunci când ești la menopauză, așa că alege să te așezi pe scaune care nu se află în lumina directă a soarelui.

Evită factorii declanșatori pe care îi cunoști

Dacă știi deja că anumite alimente sau băuturi îți declanșează bufeurile, evită-le în perioada vacanței. Multe femei la menopauză au constatat că alcoolul, cafeaua și alimentele picante le declanșează aceste stări neplăcute, însă pentru fiecare e diferit, așa că tu știi cel mai bine ce anume îți declanșează transpirația excesivă și înroșirea feței. N-ar fi rău să ai mereu aproape un pahar cu apă rece, iar în ceea ce privește mâncarea, să consumi porții mai mici.

Răsfață-te

Plimbă-te și vizitează obiective turistice, mergi la un masaj de relaxare, citește în balcon - nimeni nu știe mai bine decât tine ce anume te relaxează și te calmează. Cu cât ești mai puțin stresată, cu atât ai un risc mai mic de a te confrunta cu bufeurile. Nu uita, însă, că și exrecițiile fizice reprezintă un antidot excepțional pentru aceste neplăceri: 30 de minute de înot sau de gimnastică în cameră te vor ajuta să ții sub control simptomele menopauzei. Nu uita nici de faptul că un somn bun este aliatul tău.

Folosește lubrifianți

Sexul la menopauză poate fi neplăcut din cauza uscăciunii vaginale care își face apariția în această perioadă, așa că e bine să-ți cumperi lubrifianți (nu ai nevoie de rețetă pentru ei). Ar fi păcat să nu te bucuri și de această parte a vacanței din pricina unui asemenea impediment!

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursă foto: Shutterstock
Bibliografie:
Everydayhealth - Vactioning with menopause
https://www.everydayhealth.com/menopause/vacationing-with-menopause.aspx
The North American Menopause Society - Nine Ways to Manage Holiday Stress and Hot Flashes
https://www.menopause.org/for-women/menopause-take-time-to-think-about-it/consumers/2016/12/19/nine-ways-to-manage-holiday-stress-and-hot-flashes

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0