Alegerile alimentare care te ajuta sa previi cancerul de san

Desi nu exista vreun aliment sau dieta care sa poata preveni sau care sa poata cauza cancerul mamar, alimentatia este o zona in care alegerile fiecareia dintre noi pot face cu adevarat diferenta.

Cancerul de san este o boala complexa, avand multi factori care contribuie la dezvoltarea ei. Unii dintre acesti factori, cum sunt varsta, istoricul familial, genetica si sexul nu pot fi controlati.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Cu toate acestea, exista factori pe care noi, ca indivizi, ii putem controla, iar acestia includ: fumatul, faptul ca nu facem exercitii fizice (inactivitatea), faptul ca suntem supraponderali si dieta.

Alimente pe care ai voie sa le mananci

Cancerul mamar poate sa ia nastere in locuri diferite, sa se dezvolte in moduri diferite si sa necesite diferite tipuri de tratament.

Urmatoarele alimente sunt considerate parte dintr-o dieta sanatoasa, in general, asa ca ele te-ar putea ajuta sa previi dezvoltarea sau progresia cancerului de san:

  • o varietate de fructe si legume cat mai colorate,
  • alimente bogate in fibre, cum sunt cerealele integrale, fasolea boabe si leguminoasele,
  • produsele lactate si laptele cu un continut scazut de grasimi
  • alimentele bogate in vitamina D
  • alimentele, in special condimentele, cu proprietati antiinflamatoare.


Un studiu realizat pe mai mult de 91.000 de femei a constatat ca prin respectarea unei diete alcatuite in principal din vegetale ar putea reduce riscul de a dezvolta cancer de san cu 15%. In plus, unii specialisti din domeniu recomanda intre 8 si 10 portii de fructe si legume pe zi.

Pe langa celelalte beneficii, fructele si legumele sunt bogate in flavonoide si in carotenoide, care sunt legate de multe beneficii in plan medical. Studiile au aratat ca urmatoarele fructe si legume sunt bune pentru prevenirea cancerului de san:

•    legumele "frunzoase", cele care au frunzele de un verde inchis la culoare
•    ardeii grasi
•    rosiile
•    vinetele
•    fructele citrice
•    morcovii
•    broccoli
•    kale
•    ceapa
•    merele
•    perele
•    piersicile
•    capsunele.
 

Fibrele

Desi cercetarile in privinta fibrelor dietetice si a efectelor lor asupra cancerului mamar sunt, in prezent, neconcludente, mai multe studii sugereaza ca ele te pot proteja impotriva acestei boli. Deoarece fibrele ajuta sistemul digestiv si sustin eliminarea regulata a "deseurilor", ele ajuta corpul sa scape de toxine si limiteaza daunele pe care aceste toxine le-ar putea face.

Cerealele integrale si leguminoasele contin, totodata, antioxidanti, care pot fi de ajutor in prevenirea multor boli. Consumul mai multor leguminoase bogate in fibre, cum este lintea, a fost, de asemenea, asociat cu un risc redus de cancer mamar, scrie medicalnewstoday.com.

Grasimile bune

Grasimile ar putea sa nu para un candidat bun pentru o lista ce contine alimentele bune, care sunt recomandate in prevenirea cancerului mamar, dar grasimile polinesaturate si cele mononesaturate au fost numite de specialisti "grasimi bune". Ele se gasesc in uleiul de masline, in avocado, in seminte si in nuci.

In plus, acizii grasi Omega-3 care se gasesc in pestele gras, de apa rece, cum sunt somonul si heringul, au fost corelati cu un risc redus de cancer de san. Multi experti recomanda o dieta in care aproximativ 20-30% din caloriile zilnice sa provina din grasimi.

Unele studii au constatat ca beneficiile pentru sanatate ale acizilor grasi Omega-3 care se gasesc in unele tipuri de peste gras s-ar putea datora abilitatii lor de a reduce inflamatia, un posibil factor care contribuie la dezvoltarea cancerului de san.

Ce alimente trebuie sa eviti

Alcoolul - Studiile au identificat o legatura intre consumul regulat de alcool si un risc crescut de cancer mamar.

Zaharul - Cercetatorii din Texas au descoperit ca atunci cand soarecii de laborator au avut o dieta bogata in zahar, animalele au fost mai predispuse sa dezvolte tumori ale glandelor mamare, similare cu cancerul de san la oameni.

Grasimi - Studiile ne arata ca nu toate grasimile sunt rele. Cele care provin din alimentele procesate sunt legate de un risc mai mare de cancer de san, pe cand grasimile din fructe si legume sunt asociate cu o scadere a acestui risc. Mai nou, grasimile trans au fost asociate cu un risc crescut de cancer mamar si ar trebui evitate cu orice pret.

Carnea rosie - Unele studii au gasit o relatie intre carnea rosie si o probabilitate mai mare de cancer de san, in special daca aceasta carne este "bine facuta". Numeroasele produse din carne procesata si mezelurile tind sa aiba un continut foarte mare de grasime, sare si conservanti, asa ca nu sunt alimente eficiente in prevenirea cancerului mamar.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: shutterstock.com

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0