Insarcinata in lunile de vara | Ponturi pentru femeile gravide

Sarcina este cea mai frumoasa perioada a vietii pentru cele mai multe dintre femei. Insa, ea vine de cele mai multe ori cu sacrificii. Mai ales in perioada verii, cand caldura devine insuportabila. Astfel, am pregatit mici sfaturi pentru tine, care sa te ajute in aceasta perioada.

In timpul sarcinii, in corp au loc mai multe schimbari. Una dintre ele este faptul ca progesteronul provoaca o crestere a temperaturii corpului si favorizeaza aparitia transpiratiei. Toate acestea contribuie la aparitia deshidratarii.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Setea este primul simptom al deshidratarii. Asadar, trebuie sa ne hidratam din timp, pentru a evita aparitia ei, mai ales ca deshidratarea provoaca ameteli, dureri de cap, carcei si chiar si contractii in ultimul trimestru al sarcinii.

Printre avantajele hidratarii corecte se numara buna functionare a tranzitului intestinal si diminuarea sanselor de aparitie a cistitei. Pentru a evita pe cat posibil deshidratarea si pentru ameliorarea bufeurilor, incearca sa respecti urmatorii pasi:

Consuma cat mai multe lichide

Bea cat mai multa apa, insa fara a face abuz. Intre doi si trei litri pe zi este suficient. Sunt recomandate si sucurile naturale, ceaiurile si infuziile. Alcoolul este interzis, pentru ca poate face rau fatului si deshidrateaza.

Dieta

Si alimentele contin apa, iar in timpul verii si dieta trebuie adaptata sezonului. Consuma mai multe fructe si legume proaspete, cum ar fi pepenele, un fruct cu un continut ridicat de apa. Apoi, alege supe si supe-creme reci, care sunt racoritoare si ajuta si la hidratare.

Iata cele mai bune alimente de vara pe care orice gravida ar trebui sa le manance:

•    microplantele (sunt gustoase si hranitoare, contin vitamina C si E);
•    pepenele rosu - este perfect pentru sezonul cald si extrem de hidratant, mai ales ca iti potoleste setea; este ideal pe post de gustare, mai ales cand iti este cald;

•    fructe de padure - sunt de sexon si sunt perfecte pentru a le include intr-un smoothie, intr-un bol cu cereale integrale ori intr-un bol mic cu iaurt; ai de unde alege: capsune, zmeura, afine si mure - toate sunt bogate in antioxidanti si fibre, care te ajuta sa combati constipatia in sarcina;
•    castravetele - este bogat in apa si ii ofera organismului un efect racoritor, mai ales daca aplici doua felii pe ochi, pentru a combate zonele umflate din jurul ochilor;
•    rosiile - sunt o leguma populara a lunilor de vara, sunt gustoase si hranitoare; le poti pregati sub forma de supa, le poti include in salate sau le poti manca simple, cu foarte putina sare si putin piper.

Aeriseste cat mai des locuinta

Temperatura din casa ar trebui sa fie una placuta. Deschide frecvent geamurile si nu abuza de aerul conditionat, ci mai degraba foloseste un evantai atunci cand iti este cald. Este recomandat ca aerisirea casei sa se faca la primele ore ale diminetii si seara, inainte de culcare.

Imbracamintea

Si imbracamintea joaca un rol important in timpul sarcinii. Alege materiale naturale, culori deschise si poarta tot timpul sapca sau o palarie.

Dusuri racoritoare

Dusul este o buna metoda de a ne racori. Apa trebuie sa fie potrivita, nici foarte calda, nici foarte rece.

Stai la umbra

Evita, pe cat posibil, razele soarelui si alege mai degraba locuri umbroase, racoroase. Daca mergi la mare, ia si o umbrela mare, sub care sa te adapostesti.

Alte ponturi de care femeile gravide pot tine cont vara

•    Evita sa stai in lumina directa a soarelui, in miezul-zilei ori la orele dupa-amiezei, deoarece specialistii spun ca femeile insarcinate sunt mai predispuse la arsuri solare, in comparatie cu femeile care nu sunt gravide.
•    Bea un pahar cu apa sau un alt lichid care sa restabileasca echilibrul electrolitic al organismului, pentru fiecare ora pe care o petreci afara, in zilele caniculare.
•    Evita activitatile solicitante in aer liber, mai ales in orele din zi cand temperaturile sunt extrem de ridicate.
•    Foloseste un produs cu SPF, adica cu factor de protectie solara. Daca ai pielea alba, foloseste o crema ori lotiune cu SPF 30 sau SPF 45. Productia sporita de melanina din timpul sarcinii poate duce la pete pe piele, asa ca este bine sa limitezi timpul petrecut in soare si sa nu iesi din casa fara sa aplici o lotiune cu SPF.
•    Intra in casa ori stai la racoare la primele semne de slabiciune, oboseala, ameteala, vertij sau sete accentuata. Stai intinsa pe bat sau pe un sezlong si bea apa rece sau un lichid pentru restabilirea echilibrului electrolitic. Daca nu te simti mai bine in scurt timp, suna-ti medicul ginecolog.

Ce faci daca ai picioarele si gleznele umflate?

Pentru a reduce edemul (umflarea picioarelor si a gleznelor) din sarcina, este important sa tii cont de cateva reguli. Astfel, pentru a reduce umflarea tesuturilor (retentia de apa), este important sa faci un mic efort si sa iti tii picioarele ridicate ori de cate ori poti, cand esti acasa si stai intinsa in pat sau pe canapea, ori cand esti la birou. Sunt utile si exercitiile simple pentru glezne si laba piciorului. Incearca, totodata, sa nu mai mananci sarat, pentru ca vei retine si mai multe lichide in tesuturi.

Daca edemul de la nivelul picioarelor si gleznelor persista, este bine sa ai gustari sau mese sanatoase care sa contina nasturel (macris de balta), telina, fructe citrice sau patrunjel, pentru ca acestea actioneaza ca niste diuretice naturale.

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Bibliografie:

WebMD - https://www.webmd.com/baby/features/summer-pregnancy#2

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0