Cum sa slabesti dupa nastere - 7 sfaturi utile si dieta de 3 zile

Pentru a pierde grasimea acumulata in exces in timpul sarcinii, alaptarea poate fi de mare folos, intrucat metabolismul bazal si arderile sunt mai intense in timpul alaptarii. Se stie ca daca alaptezi, slabesti mai usor dupa nastere.

cum sa slabesti dupa nastere

Alaturi de un consum crescut de apa si de cateva masuri dietetice de bun simt - renuntarea la dulciuri, fainoase, biscuiti umpluti sau alimente prajite, alaptarea este principalul aliat care contribuie la o pierdere treptata si naturala in greutate, intre 300 si 500 de grame pe saptamana. Se stie ca daca alaptezi, slabesti mai usor dupa nastere.

Exista bineinteles, o serie de strategii pe care le poti aplica pentru a pierde in greutate, in special la nivelul abdomenului, cum ar fi alaptarea la cerere, care de-altfel ii prieste si micutului tau, dar si anumite exercitii care se adreseaza grasimii abdominale in special, dar si grasimii coapselor si feselor. Pe parcursul slabirii abdominale, purtarea unei centuri adecvate poate fi de folos, ajutand pielea sa isi recapete mai rapid tonusul.

Centurile speciale abdominale sunt recomandate de zeci de ani postpartum, poate ca ai auzit despre ele si de la mama si bunica ta, intrucat ajuta in primul rand la sustinerea structurilor abdominale. In acest fel, incurajeaza vindecarea si previne intinderea neregulata sau deteriorarea musculaturii abdominale, striate sau netede, mai ales dupa o operatie cezariana.

7 strategii pentru a slabi dupa nastere

Iata cateva sfaturi usor de aplicat pentru recapatarea siluetei, postpartum:

  1. Alapteaza ori de cate ori copilul doreste, deoarece favorizeaza productia de lapte, proces care consuma mai multa energie.
  2. Prepara alimentele la abur, este mai sanatos, ofera mai multi nutrienti si mai putine calorii.
  3. Foloseste o centura postpartum, deoarece faciliteaza reasezarea organelor interne, promoveaza refacerea tegumentului extrem de destins in sarcina, reconfigureaza talia si ofera un aspect placut siluetei.
  4. Bea 2-3 litri de apa pe zi, pentru a asigura o productie buna de lapte si pentru a ajuta la mentinerea unui stomac mereu pe jumatate plin, ceea ce inhiba foamea.
  5. Bea ceaiuri, cum ar fi ceai de fenicul, anason, musetel, tei; toate ajuta la scaderea retentiei hidrice, fara a afecta calitatea laptelui pentru copil.
  6. Mergi la plimbare cu copilul in carucior sau in rucsacul special, pana cand acesta are 11 kg, cel putin 30 de minute in fiecare zi, de preferat in parc, deoarece plimbarea in aer liber imbunatateste circulatia sangelui, arde calorii si, de asemenea, contribuie la o stare de bine si relaxare.
  7. Fa exercitii acasa cu copilul, deoarece aceasta activitate tonifiaza muschii, combate starile de proasta dispozitie si creste apropierea de cel mic, distrandu-l foarte mult. Despre aceste exercitii gasesti mai multe informatii aici.

Cum iti recapeti abodmenul plat, dupa ce ai nascut

Urmand aceste sfaturi femeile pot slabi si isi pot recapata abdomenul plat, dar este important sa se stie ca o slabire accelerata nu este sanatoasa (mai mult de 2 kg pe luna) mai ales cand alaptezi, chiar si daca alaptatul s-a rarit, cand bebelsul a trecut la diversificare, respectiv o data sau de doua ori pe zi.

Dieta ideala pentru a scapa de grasimea in exces de la nivelul centurii abdominale, acumulata in timpul sarcinii, nu poate fi prea restrictiva, mai ales daca femeia alapteaza, deoarece pentru a asigura o buna calitate a laptelui, organismul are nevoie de nutrienti si calorii, care sunt furnizate de dieta mamei . Altfel, acestia sunt preluati din rezervele mamei, ducand la carente de calciu, magneziu, fier etc.

In aceasta etapa, proaspata mama ar trebui sa aiba 5-6 mese pe zi si sa bea multa apa intre mese, pentru a nu afecta digestia si producerea laptelui.

Alimentele de baza sunt proteinele, salatele si legumele, ocazional fructele, si cerelale integrale, deoarece acestea sunt bogate in fibre, care ajuta procesul de slabire.

 

 

Exemplu meniu dieta postpartum

Ziua 1

Micul dejun: o portocala intreaga sau alt fruct (mar, para), 1 iaurt degresat si paine de secara prajita unsa cu putin unt

Gustare: ceai de musetel cu lamaie si 1 iaurt degresat

Pranz: 150 g peste la plita, cu lamaie si ulei de masline, garnitura de linte cu ceapa rosie si patrunjel

Gustare: 1 felie de paine integrala cu o felie de branza si 250 ml de suc de sfecla rosie, mar si zmeura

Cina: 250 g de legume fierte la abur cu 150 g de piept de curcan sau friptura de vitel, o rodie

Ziua 2

Micul dejun: omleta intr-o tigaie unsa cu unt de cocos, cu ceapa calita si marar, 1 iaurt degresat si o felie paine de secara

Gustare: ceai de fenicul cu lamaie si cateva bucatele de urda cu afine

Pranz: 150 g friptura de vitel, garnitura de orez salbatic cu ciuperci si patrunjel

Gustare: 2 felii de paine se secara, cu o frunza mare de salata verde si sunca de curcan, un mar

Cina: 250 g de fasole verde pastai, cu usturoi si oregano, cu o bucata de urda sau cas/ telemea proaspata, o para

Ziua 3

Micul dejun: 30 de grame de cereale integrale si fulgi de ovaz, un borcan de kefir

Gustare: ceai de anason si o budinca de chia, cu un praf de cacao sau scortisoara

Pranz: 3 cotlete mici de miel, cu salata de andive cu mustar, lamaie si ulei de masline, doua caise

Gustare: 2 felii de paine integrala cu o felie de cascaval si o rosie taiata felii, cu putin ulei de masline si oregano

Cina: somon la plita cu sparanghel, dovlecel si morcovi baby la gratar; o jumatate de ananas proaspat, stropit cu zeama de limeta (lime).

Dieta este orientativa si urmareste principiile de baza. Ingredientele pot fi inlocuite dupa gust si preferinte, cu cele din aceleasi grupe si categorii alimentare.

In aceasta faza, este important sa bei cel putin 3 litri de apa pe zi pentru a mentine organismul hidratat, fapt care faciliteaza recuperarea si ajuta la producerea de lapte matern. De asemenea, ceaiul de musetel, anason si fenicul pot fi baute pe tot parcursul zilei, avand ca efect stimularea producerii de lapte.

Exercitiile fizice si sportul sunt bune, deoarece contractia musculara contribuie ca excesul de lichid sa fie condus la rinichi si eliminat prin urina. Cu toate acestea, excesul de sport, practicat intensiv, reduce productia de lapte matern.

Dupa ce alaptarea s-a terminat, se pot intensifica exercitiile si se poate aplica o dieta mai restrictiva, precum cea de mai sus, insa din care se elimina complet gustarile. Aceasta va permite pierderea in greutate cu 2-3 kg pe luna, din care 1 kg poate fi reprezentat de lichidele ce constituie retentia hidrosalina nesanatoasa.

Alege superalimente

Chiar daca esti proaspata mamica, nu uita ca organismul tau are nevoie de o alimentatie cat mai bogata si cat mai hranitoare, mai ales daca esti in perioada de alaptare. Alege, asadar, alimente care sunt foarte bogate in nutrientii de care ai nevoie si care sa fie sarace in calorii si ingrasimi.

Pestele este unul dintre aceste superalimente, deoarece este bogat in DHA, un acid gras esential Omega 3, care iti ajuta bebelusul sa aiba un creier sanatos si un sistem nervos sanatos. Cele mai bune surse de DHA sunt pestele de apa rece, precum somonul, sardinele si tonul.

Laptele si iaurtul sunt, de asemenea, superalimente pentru proaspata mamica, deoarece acestea sunt bogate in calciu, de care ai nevoie pentru a-ti mentine oasele puternice. Nu uita de proteine: carnea slaba, carnea de pui si fasolea boabe sunt sarace in grasimi si au un continut bogat de proteine si de fibre. Sunt alimente benefice acum si te vor ajuta sa mentii senzatia de satietate mai multa vreme.

Cere ajutorul unui specialist

Daca te lupti de luni bune sa slabesti, poti cere ajutorul medicului tau si al unui medic nutritionist. Acesta din urma te poate ajuta sa creezi un plan alimentar care te va ajuta sa slabesti intr-un mod sigur si eficient, iar medicul tau iti va spune cate kilograme trebuie sa dai jos si cand ai voie sa incepi sa faci anumite exercitii fizice.

Stabileste-ti obiective realiste

Cele mai multe femei dau jos 5,9 kg in timpul nasterii, inclusiv greutatea copilului, placenta si lichidul amniotic. In prima saptamana dupa nastere, vei pierde si mai mult in greutate, pe masura ce "dai jos" retentia de lichide, insa grasimea care s-a depus pe corp in timpul sarcinii nu va disparea de la sine.

Cu ajutorul dietei si prin intermediul exercitiilor fizice regulate, poti sa dai jos 0,5 kg pe saptamana. Este posibil, spun expertii, sa dureze intre 6 luni si 1 an pana sa revii la greutatea de dinainte de sarcina, fie ca alaptezi sau nu bebelusul. Asa ca sfatul expertilor este sa nu iti fortezi corpul, sa stabilesti un set de obiective realiste si sa ceri ajutorul unui nutritionist sau unui antrenor personal, pentru a face schimbarile necesare in stilul tau de viata.

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie:

  • Mayo Clinic - https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/labor-and-delivery/in-depth/weight-loss-after-pregnancy/art-20047813
  • WebMD - https://www.webmd.com/baby/features/8-tips-for-losing-weight-after-pregnancy#1

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0