Ce să mănânci ca să fii mai frumoasă. Cei 5 nutrienţi ai frumuseţii

Eşti bombardată zilnic se zeci de reclame înșelătoare care încearcă să te convingă că frumusețea se cumpără. De fapt, aceste reclamă încearcă să te facă să dai banii pe produse de frumuseţe artificiale și costisitoare.

nutrienti-piele-frumusete

Ignoră aceste reclame! „Frumuseţea vine din interior” nu este doar un clişeu psihologic, ci un adevăr demonstrat ştiinţific. Aşa cum au arătat zeci de studii, cu cât mănânci mai sănătos şi mai echilibrat, cu atât eşti mai frumoasă la exterior.

Există chiar alimente care, prin bogăţia lor în „nutrienţi ai frumuseţii”, fac procesul de înfrumuseţare mai rapid şi mai vizibil. Astăzi vei afla care sunt nutrienţii responsabili cu frumuseţea şi care sunt cele

10 alimente care îi conţin din plin.

Frumuseţea – un ideal universal

Am avut zeci de paciente cu probleme de greutate care sufereau de acnee, ceea ce le făcea să cheltuie lunar sume importante pe creme şi tratamente. Spre surpriza lor (extrem de plăcută, de altfel), dietele sănătoase pe care le-au urmat le-au scăpat şi de kilogramele în plus, dar şi de acnee... Nimic întâmplător, o alimentaţie nesănătoasă nu numai că redă silueta, dar contribuie substanţial la frumuseţea pielii.

Dorinţa de a fi frumoasă este firească, este înscrisă în codul nostru genetic şi nu doar în scopul perpetuării speciei, ci ca o contribuţie substanţială la stima de sine, încredere şi o stare permanentă de bine. Orice femeie îşi doreşte să fie frumoasă. Majoritatea apelează în acest sens la tratamente de înfrumuseţare, creme şi machiaje, unele ajung chiar la operații estetice. Cert este că frumuseţea, cum spuneam, vine din interior. Indiferent de idealul de frumuseţe promovat de orice cultură trecută sau prezentă, o femeie considerată frumoasă radiază de sănătate, are forme atrăgătoare dar suple :) şi o piele impecabilă şi strălucitoare.

Cei 5 nutrienţii ai frumuseţii

Ceea ce mănânci se reflectă în pielea ta. Iar în acest sens, există alimente care, odată introduse în alimentaţia te de zi cu zi, te ajută să fii mai frumoasă. Pentru a-ţi îmbunătăți aspectul pielii, vitalitatea și sănătatea ai nevoie în primul rând de 5 nutrienţi, care nu se găsesc în creme şi tratamente costisitoare, ci în alimente.

1. Sulful are un impact semnificativ asupra tenului, părului şi strălucirii pielii. În esență, se găseşte în toate ţesuturile conjunctive şi conectează toate organele, având capacitatea de a construi și reconstrui continuu colagen și cheratină, ambele esenţiale pentru păr, piele și unghii strălucitoare. Printre alimentele bogate în sulf de numără ouăle, fructele de mare, legumele verzi cu frunze (spanac, broccoli, varză creață, varză de Bruxelles etc.) și organele (ficat, inimă, rinichi).

2. Zincul este esenţial pentru detoxifierea ficatului, repararea ţesuturilor şi oxigenarea organismului. Un deficit de zinc a fost ştiinţific asociat cu căderea părului, acnee şi alte afecţiuni ale pielii. Surse bune de zinc sunt scoicile, carnea de vită, leguminoasele (fasole, năut, linte), nucile și semințele.

3. Acizii graşi Omega 3 graşi ridică nivelul de hidratare al pielii, ceea ce o menţine tânără şi elastică şi fără semne ale îmbătrânirii premature. Surse de acizi grași Omega 3 din alimentație sunt macroul, somonul, heringul, scoicile, sardinele, semințele de in și nucile.

4. Vitamina C este o componentă importantă a procesului de sinteză a colagenului, direct responabil cu elasticitatea pielii. În situaţii extreme, deficitul de vitamina C cauzează scorbutul, o boală gravă şi dureroasă în care colagenul sintetizat este defect. Acest lucru duce la sângerarea gingiilor, la pierderea dinţilor, la descuamarea pielii şi la împiedicarea procesului de vindecare în cazul leziunilor cutanate.

O dietă bogată în vitamina C poate stimula repararea ADN-ului, ajută la creşterea producţiei de colagen, reduce inflamaţiile şi îmbunătăţeşte circulaţia sângelui. Alimentele cu conținut mare de vitamina C sunt măceșele, ardeii iuți roșii, ardeii grași, pătrunjelul, varza creață, broccoliul, lămâile, portocalele, kiwi-ul și căpșunile.

5. Fierul şi magneziul lucrează în tandem, deoarece fierul este esenţial pentru unghii sănătoase, regenerarea corectă a părului, iar magneziul previne afecţiunile pielii. Cel mai bine este să-ţi asiguri doza zilnică necesară de fier din dieta zilnică, ceea ce înseamnă aproximativ 8 mg pentru bărbaţi şi 14 mg pentru femei. Crustaceele, spanacul, organele, leguminoasele, semințele de dovleac, tofu, carnea de curcan și ciocolata neagră sunt câteva surse de fier. Magneziul se găsește în leguminoase, avocado, tofu, semințe, cereale integrale, banane, ciocolata neagră, somon, macrou și halibut.
 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0