Alimente care cresc imunitatea la copii: ce e bine să mănânce în sezonul rece

Pe timpul iernii, cu toții devenim mai sensibili, inclusiv copiii, motiv pentru care e bine să ne pregătim din vreme sistemul imunitar pentru lupta cu frigul, virusurile și bacteriile. Nu există niciun aliment care să garanteze faptul că, dacă i-l oferi copilului, acesta nu se va mai îmbolnăvi în sezonul rece, dar o nutriție adecvată îl ajută să își crească imunitatea și să își scadă riscul de îmbolnăvire.

Somonul

Un aliment indicat pentru păstrarea bunei-dispoziții pe timpul iernii datorită conținutului de acizi grași Omega-3, somonul contribuie și la sănătatea inimii și la stimularea sistemului imunitar. Poți prepara peștele la grătar, la abur sau la cuptor. Dacă cel mic nu e încântat să vadă o bucată de pește pe farfurie, îl poți rupe în bucăți mici, pe care să le strecori într-o chiflă sau într-o lipie, în care îi mai pui legumele lui preferate și un sos de iaurt.

Citricele și kiwi-ul

Bogate în vitamina C, portocalele, clementinele, mandarinele și kiwi-ul sunt numai bune pentru a crește imunitatea copiilor. În general, cei mici nu vor face mofturi când le vei oferi aceste fructe, poate pentru că le place să curețe singuri coaja sau datorită mirosului îmbietor al acestora. Poți să le dai copilului ca gustare, inclusiv în pachetul pentru școală sau sub formă de smoothie, la micul dejun. Pune în blender un kiwi, o mandarină, o jumătate de banană, o mână de spanac proaspăt și lapte de migdale, iar la final îndulcește cu o linguriță de miere.

Migdalele

O altă gustare care susține creșterea imunității la copii, dar și la adulți, și care este și apreciată ca gust de cei mici, este reprezentată de migdale. Bogate în vitamina E și mangan, migdalele întăresc sistemul imunitar și, în plus, sunt delicioase. I le poți oferi copilului crude sau coapte la cuptor, dar fără ulei și sare - și nu doar pe post de gustare. Vor fi apreciate, de exemplu, în bolul cu cereale de la micul dejun. Amestecă un iaurt cu două linguri de cereale, câteva bucăți de kiwi și o linguriță de miere, peste care presari câteva migdale zdrobite.

Fructele de pădure

Pline de antioxidanți, fructele de pădure ajută organismul să lupte împotrive stresului oxidativ cauzat de radicalii liberi, ceea ce contribuie la creșterea imunității. Avantajul fructelor de pădure este că nu trebuie consumate neapărat în timpul sezonului, ci le poți congela și oferi copilului inclusiv iarna, deoarece își vor păstra nutrimentele. Copilul va adora să mănânce un iaurt în care i-ai pus câteva mure sau căpșuni tăiate și o linguriță de miere. De asemenea, fructele de pădure sunt excelente cu cerealele de dimineață sau puse pe deasupra tartelor preparate în casă.

Ouăle

Pe lângă aportul de vitamina D, ouăle oferă și vitamina B și seleniu, necesare bunei funcționări a sistemului de apărare a organismului. Pentru a le prepara cât mai sănătos și a le păstra nutrimentele, e bine să fierbi ouăle sau să le poșezi. Un ou fiert poate fi pus într-un sandviș cu brânză și foi de salată verde ori feliat într-o salată de crudități. De asemenea, mai ales dacă cel mic refuză oul ca atare, poți prepara o omletă cu spanac și ardei gras, pe care să o coci la cuptor în formele de brioșe, peste care să pui la final puțin cașcaval ras. Spanacul, de altfel, este și el de ajutor la creșterea imunității, datorită conținutului de vitamine (A,E, C și K), magneziu, zinc, seleniu și fier.

Broccoli

Deși nu mulți copii se dau în vânt după această legumă, broccoli conține vitaminele A, C și E și un număr mare de antioxidanți. Cel mai simplu mod de a introduce acest aliment util pentru imunitate în alimentația copilului este să îl prepari sub formă de chiftele. Amesteci bucățele mici de broccoli cu ou, cașcaval ras și puțin pesmet, formezi chiftelele și le coci într-o tavă la cuptor, unse cu ulei pe toate părțile. I le poți servi celui mic într-o lipie cu legume crude și sos de iaurt. O altă variantă ar fi să pregătești broccoliul la aburi, să îl tai bucăți mici și să îl amesteci cu sare, usturoi, zeamă de lămâie și puțin ulei de măsline și să-l servești copilului într-o lipie cu hummus și felii de roșii.

 

Sursă foto: Shutterstock
Bibliografie: 
https://www.eatright.org/food/planning-and-prep/cooking-tips-and-trends/best-winter-foods-for-kids
https://www.superhealthykids.com/recipes/top-10-immune-system-boosting-foods-kids-ideas-recipes/

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0