8 remedii naturiste pentru răceală, care iti stimuleaza imunitatea

Principala armă pe care o avem în lupta cu răceala, tusea si gripa este propriul nostru sistem imunitar și suntem sfătuiți deseori să evităm medicamentele. O alternativă de tratament la îndemână vine de la natură. Așadar, atunci când vine vorba de remedii pentru acasă, este bine să te concentrezi pe ingrediente realmente eficiente în lupta împotriva infecțiilor respiratorii. Mai jos regăsești câteva dintre cele mai utile remedii naturiste care ameliorează simptomele de gripă și răceală și fortifică sistemul imunitar. 

 

 

1. Usturoiul

Cel mai puternic antibiotic natural, usturoiul este un adevărat supererou în lupta cu virusurile și bacteriile. Are un puternic efect antiinflamator și eliberează căile respiratorii datorită aromei foarte puternice. Pentru ca efectul usturoiului să fie pe deplin pus în valoare, consumă-l crud, alături de câteva legume pline de vitamine, cum ar fi roșiile, sfecla roșie, broccoli și morcovii. Atenție, însă, dacă ai un stomac sensibil, pentru că prea mult usturoi îți poate crea disconfort. De asemenea, dacă ai, în general, o tensiune arterială mică, reține că usturoiul are proprietăți hipotensive și îți poate scădea și mai mult tensiunea, ceea ce poate duce la stare de slăbiciune și vertij. 

2. Ghimbirul

Ghimbirul este un alt medicament puternic pe care natura ni-l pune la dispoziție prin proprietățile sale antivirale și antiinflamatorii, dar și prin faptul că susține procesul digestiv. Tot prin consumul regulat de ghimbir îți poți întări sistemul imunitar. Deși poate fi consumat ca atare, ghimbirul mai poate fi folosit sub formă de ceai, în combinație cu lămâie și miere de albine, sau ca ingredient extra pentru o supă de pui, de exemplu. Pulberea de ghimbir este un condiment excelent pentru salate și rețete la cuptor.

3. Ceaiul verde

Înainte de toate, este important de reținut că ceaiul verde este recomandat indiferent dacă ai răcit sau nu - contrar crezului popular care spune că doar cei răciți beau ceai, din mai multe motive. Unul dintre ele este că ceaiul verde este bogat în antioxidanți, esențiali pentru buna funcționare a sistemul imunitar. În caz de răceală, este ideal să consumi cât mai multe lichide, inclusiv ceai verde, însă este foarte important să te gândești la acest remediu ca la unul care, mai degrabă, previne răceala și alte afecțiuni, în loc să le trateze odată ce acestea apar. O alternativă mai puternică a ceaiului verde este pulberea de matcha, bogată, de asemenea, în antioxidanți și catehină, un ingredient deosebit de eficient în lupta împotriva diabetului și a cancerului.
 

 

4. Miere, propolis, lăptișor de matcă

Mierea conține vitamine, minerale, dar și enzime active, proteine și carbohidrați, care îi garantează proprietăți antiinflamatorii, antibacteriene și antialergice. Ca și în cazul ceaiului verde, trebuie văzută ca un mod de fortifiere a organismului și de prevenire a unor afecțiuni. Propolisul este numit și „Penicilină Rusească”, datorită capacității de inhibare a ciupercilor, virusurilor și bacteriilor, deci trebuie luat în considerare în cazul unei răceli și, în special, în cazul celor care suferă în mod frecvent de gât iritat. Răsfățul suprem oferit de albine este însă lăptișorul de matcă, un cocktail de vitamine (A, B, C, D și E), acizi grași sănătoși și sulf. Lăptișorul de matcă trebuie ținut în permanență la frigider și consumat zilnic, în cantități mici. Poți face o cură anuală de lăptișor de matcă, preferabil în anotimpul rece, ca o modalitate de imunizare pe cale naturală.

5. Pătrunjelul

Știai că pătrunjelul conține mai multă vitamina C decât lămâia? Pentru că este ușor de integrat în orice preparat, fie o salată, o supă sau o tocăniță, pătrunjelul poate fi aliatul tău numărul 1 în lupta cu răceala. Pe lângă aportul bogat de vitamina C, pătrunjelul este bogat și în antioxidanți puternici. Îl poți folosi cu încredere și cu rol preventiv, consumându-l cât mai des. O variantă eficientă de a consuma pătrunjel din plin este salata orientală numită tabbouleh.

6. Mugurii de pin

Mugurii de pin sunt eficienți împotriva răcelii datorită conținutului bogat în tanini și vitamina C, pe lângă alte substanțe, care oferă proprietăți antiseptice și expectorante. Mugurii de pin sunt de asemenea recomandați în cazul tusei,  bronșitelor și afecțiunilor respiratorii acute. Aceștia se pot administra sub formă de ceai sau sub formă de sirop, dar nu ezita să ceri sfatul unui medic naturist înainte să începi tratamentul.

7. Ananasul

Despre ananas, diverși medici naturiști spun că este de cinci ori mai eficient decât tradiționalul sirop de tuse. Ananasul conține bromelaină, o enzimă digestivă cu proprietăți antiinflamatorii. Mai mult, sucul de ananas alină gâtul iritat și grăbește eliminarea mucusului. Pe lângă acestea, ananasul este un aliat eficient în lupta cu bronșitele, astmul și pneumonia. Îl poți consuma ca atare, după ce l-ai spălat bine și l-ai curățat de coajă, dar și sub formă de suc. Este recomandat să optezi pentru varianta proaspătă, și nu pentru cea conservată, deși aceasta este mai la îndemână. Dacă nu ai timp, însă, poți alege o variantă de ananas conservat fără zahăr adăugat.

8. Pătlagina

Pătlagina - mai exact, frunzele acestei plante - se laudă cu un conținut bogat de aucubină și flavonoide care îi oferă un efect expectorant, emolient și, în același timp, antiinflamator și antimicrobian. În plus, flavonoidele luptă împotriva stresului oxidativ, portejând și întărind sistemul imunitar. Pe scurt, tot ceea ce ai nevoie pentru a-ți reveni dintr-o răceală, laringită sau faringită, în special dacă printre simptome se numără și tusea ușoară, se poate găsi într-un preparat pe bază de pătlagină. Pătlagina se poate administra sub formă de pulbere după mese, infuzie, gargară sau sirop, în funcție de afecțiune.

Tot pentru stimularea imunității, poți încerca și o cură pe bază de mușețel. Mușețelul este bogat în flavonoizi și terpenoizi, antioxidanți importanți în întărirea sistemului imunitar și în protecția organismului împotriva acțiunii radicalilor liberi. Numai floarea uscată a acestei plante conține peste 120 de compuși, majoritatea cu acțiune antioxidantă și calmantă. De asemenea, datorită proprietăților calmante, antibacteriene, antiseptice și cicatrizante ale acestei plantei, extractul de mușețel este un ingredient frecvent întâlnit în creme și tincturi cosmetice și pentru tratamentul rănilor. Consumat sub formă de sirop sau de ceai, mușețelul alină gâtul congestionat, potolește tusea și asigură un somn odihnitor.

Citește și:


Sursă foto: Shutterstock
Bibliografie:
Mayo Clinic – Honey overview
https://www.mayoclinic.org/drugs-supplements-honey

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0