Cum să te ferești de răceală în sezonul rece

Încă de când se instalează toamna și simțim primele temperaturi mai scăzute, corpul nostru începe să resimtă efectele negative ale frigului. Avem mai puțină energie, simțim nevoia să dormim mai mult și tânjim permanent după băuturi fierbinți, care să ne încălzească. Ca să nu ne confruntăm și cu o răceală care să ne strice toate planurile și buna dispoziție, e important să avem grijă de noi și să respectăm câteva reguli simple.

 

Îmbracă-te conform temperaturii de afară

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Oricât de pasionată ești de modă, sănătatea ta este mai presus de orice. Alege piese vestimentare în tendințe, dar care te și protejează de frig: cizme îmblănite, dresuri groase, fulare, jachete cu glugă, haine din lână, cașmir sau diferite tipuri de tricotaje. Ca să nu simți că pierzi din eleganță, accesorizează-le cu coliere mari, curele și brățări metalice.

Ai grijă și în privința extremităților corpului, pentru că prin acestea pierzi cea mai multă căldură. Poartă mănuși, căciuli sau pălării, fulare sau eșarfe, șosete groase.

 

Evită umezeala

Umezeala menține o temperatură scăzută, iar dacă ai hainele sau încălțămintea ude, îți va fi foarte greu să te încălzești.

Investește în jachete impermeabile, care să împiedice pătrunderea vântului, ploii și ninsorii și încălțăminte groasă, din piele, în care să nu pătrundă apa.

Dacă stai cu capul neacoperit la temperaturi de sub 10 grade poți suferi de sinuzită și migrene, iar frigul resimțit timp îndelungat în partea inferioară a corpului poate favoriza durerile și inflamațiile ovariene, renale și ale vezicii urinare.

 

Mănâncă sănătos

Din cauza frigului, avem de multe ori tendința de a mânca preparate grase, fierbinți, cu multe proteine și carbohidrați. Deși ne face să ne simțim mai bine pe moment, o astfel de alimentație nu ne ajută să avem un sistem imunitar puternic.

Menține o alimentație sănătoasă, bogată în fructe și legume, ceaiuri neîndulcite, supe slabe din legume și pui și consumă cât mai des alimente bogate în vitamina C și antioxidanți: citrice, pătrunjel, usturoi, ardei iute.

 

 

Ia suplimente cu vitamine și minerale, pentru imunitate

Specialiștii recomandă ca pe lângă aportul provenit din alimentație, să plusezi cantitatea de vitamine și minerale cu ajutorul suplimentelor. Poți încerca vitamina C, vitamina E, magneziu, zinc, sau suplimentele naturale, cu echinacea, propolis, baraka  sau lăptișor de matcă.

Discută cu medicul tău sau cu un farmacist și găsiți împreună cea mai bună opțiune sau combinație, care să te ferească de boli.

 

Evită aglomerația și persoanele care par bolnave

Știm că este aproape imposibil să eviți aglomerația, în special în perioada sărbătorilor de iarnă. În transportul în comun, în centrele comerciale, la serviciu, la școală, mediile aglomerate care pot favoriza răspândirea virusurilor sunt nenumărate.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Încearcă să stai departe de persoanele care par bolnave, tușesc, strănută sau sunt palide, iar dacă cineva strănută lângă tine acoperă-ți gura și nasul cu un fular sau cu mâneca bluzei. Vei filtrea astfel aerul pe care îl inspiri și ai mai puțne șanse să te molipsești cu același virus.

 

Odihnește-te și evită stresul

Am amintit de o grămadă de ori imunitatea în acest articol, însă asta ar trebui să fie principala ta grijă în sezonul rece. Tot pentru imunitate este extrem de important să dormi suficient, cel puțin 7 ore pe noapte, și să eviți pe cât posibil stresul. Citește, urmărește serialele tale preferate, bucură-te de timpul petrecut împreună cu cei dragi, gătește din plăcere, ieși în oraș cu prietenii.

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0