Cum se prepară ceaiul de ghimbir pentru efecte puternice

Ceaiul de ghimbir are nenumărate beneficii pentru sănătate, însă, pentru a te bucura de ele, trebuie să te asiguri că îl prepari în mod corect și că obții un ceai concentrat.

Ghimbirul este o plantă cu flori care provine din China, aparține familiei Zingiberaceae și este înrudit cu turmericul, cardamomul și galangalul. Rizomul (partea subterană a tulpinii) este partea folosită în mod obișnuit pe post de condiment și o găsim adesea în comerț sub numele de rădăcină de ghimbir.

Ghimbirul are o istorie foarte lungă de utilizare în diferite forme de medicină tradițională și alternativă. A fost folosit pentru a ajuta digestia, a reduce greața și a contribui la combaterea gripei și a răcelii obișnuite, pentru a numi doar câteva întrebuințări pe care le-a avut de-a lungul timpului. Ghimbirul poate fi utilizat în stare proaspătă, uscat, sub formă de pudră sau sub formă de ulei ori suc și este uneori adăugat în alimente procesate și produse cosmetice. Este un ingredient foarte obișnuit în diverse rețete gastronomice.

Parfumul și aroma unică provin din uleiurile naturale, dintre care cel mai important este gingerolul. Acesta este principalul compus bioactiv din ghimbir, responsabil pentru o mare parte dintre proprietățile sale medicinale. Are efecte antiinflamatoare și antioxidante puternice.

Fie că îl ai în vedere pentru beneficiile sale legate de digestie, pentru estomparea grețurilor sau pentru scăderea în greutate, ceaiul de ghimbir ar trebui să facă parte din rutină ta zilnică dacă pui preț pe sănătatea și starea ta de bine.

Componentele active din ghimbir  regleaza nivelul zahărului din sânge, producția de insulină la pacienții cu diabet.
Datorită abilităților de scădere a colesterolului din ghimbir, previne bolile legate de inimă și accidentele vasculare cerebrale. De asemenea, poate preveni formarea cheagurilor de sânge care pot declanșa atacuri de cord. Ceaiul de ghimbir este foarte eficient în tratarea infecțiilor comune și cele provocate de virusuri, precum gripa.

Consumul a cel puțin 2-3 căni de ceai fierbinte de ghimbir cu lămâie vă va ajuta să vă recuperați mai repede intr-un episod de raceala sau  gripă.

Pentru ca tu să te bucuri de toate proprietățile ghimbirului, ți-am pregătit câteva rețete de ceai de ghimbir.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Ceai de ghimbir simplu

Pentru a prepara un ceai de ghimbir simplu, ai nevoie de o bucățică de rădăcină de ghimbir și de o cană și jumătate de apă. Curăță coaja de pe rizom, apoi taie rădăcina în felii subțiri. Pune apa la fiert și apoi adaugă ghimbirul, pe care îl vei fierbe 10 minute. Oprește apoi focul, lasă ceaiul să se așeze 1-2 minute și îl poți consuma.

Ceai de ghimbir cu lămâie

Pentru a prepara un ceai de ghimbir și lămâie, începe cu spălarea și curățarea rădăcinii de ghimbir, pe care o vei tăia apoi felii foarte subțiri. Pune ghimbirul în apă fierbinte și mai lasă să fiarbă încă 20 de minute, pentru ca substanțele active să fie eliberate în apă. Adaugă apoi 2 linguri de zeamă de lămâie și amestecă bine. Lasă ceaiul să se așeze în jur de 5 minute, apoi consumă-l fierbinte sau cu cuburi de gheață, după gust.

Acest ceai promite să fie de ajutor în prevenirea formării cheagurilor de sânge pe artere, în cazurile în care te confrunți cu valori crescute ale colesterolului. Totodată, ceaiul de ghimbir cu lămâie este eficient în prevenirea și tratarea răcelilor, dar și în situațiile stresante, ajutând la detensionarea corpului.

 

Citește și De ce iubim ghimbirul?

Ceai de ghimbir cu turmeric

Turmericul are o mulțime de caracteristici curative, printre care și proprietăți antiinflamatoare. Ghimbirul și turmericul împreună funcționează precum un remediu extrem de puternic, având efecte benefice asupra inflamațiilor, digestiei, inimii, circulației sangvine, colesterolului și sistemului imunitar. O sumedenie de studii făcute în ultimii ani au confirmat efectele puternice ale acestor două daruri ale naturii, mai ales dacă sunt consumate împreună.

Pentru a prepara un ceai de ghimbir cu turmeric, ai nevoie de următoarele ingrediente:

  • 1 linguriță de rădăcină de turmeric dată pe răzătoare (dacă ai turmeric sub formă de pulbere, 1/3 de linguriță este suficientă)
  • 1 linguriță de rădăcină de ghimbir dată pe răzătoare (dacă folosești ghimbir sub formă de pulbere, 1/3 de linguriță este suficientă)
  • Un sfert de linguriță de piper negru (acesta favorizează absorbția substanțelor din turmeric în organism)
  • Opțional, miere naturală și lămâie, după gust.

Într-un ibric, fierbe apa pentru ceai. Oprește focul după ce apa clocotește și adaugă turmericul și ghimbirul. Acoperă ibricul cu o farfurie sau cu un capac și lasă cele două ingrediente să se infuzeze. Strecoară apoi ceaiul și lasă-l să se răcească. Adaugă la final piperul și amestecă bine. Îndulcește cu miere, dacă obișnuiești să bei ceaiurile dulci și pune și puțină zeamă de lămâie. Dacă nu agreezi piperul negru, poți facilita absorbția curcuminei din turmeric și prin adăugarea unei lingurițe de ulei de cocos în ceaiul preparat. 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA
 

Cand poate fi consumat ceaiul?

Dimineata

Ceaiul de ghimbir este recomandat în orice moment al zilei, dar cel mai bun moment pentru a bea ceai de ghimbir este dimineața. Atunci când este administrat în primele 30 de minute după ce te-ai trezit, ajută organismul să-și termine repede peste noapte, să-ți încarce metabolismul și să prevină greața.

In timpul unei diete de slabire

Rădăcina de ghimbir contine nutrienți cunoscuti sub numele de gingeroli și shogaoli. Proprietățile acestr substante ajută la stimularea activităților biologice ale organismului.
Ele stimuleaza procesle catabolice ale metabolismului și lucrează pentru a reduce nivelul de colesterol.

Puteți adăuga rădăcină de ghimbir zdrobită in mancare, o puteți mânca crudă sau puteți consuma ceai de ghimbir, dimineața.
Rețineți că, în timp ce ghimbirul ajută la pierderea în greutate, trebuie să îl completați cu o alimentație dietetica fara excese și exerciții fizice suficiente.

Seara 

Ghimbirul este un aliment natural fără cofeină, așa că nu ar trebui să vă afecteze somnul în comparație cu ceaiurile din planta Camellia sinensis, cum ar fi ceaiurile negre sau cele verzi, care conțin cofeină. Dacă va perturba somnul asigurați-vă că ceaiul cumparat este făcut doar din rădăcină de ghimbir sau pregătiți-l singur, acasă.
 

 

 

Sursă foto: Shutterstock
Bibliografie:
Healthline - 11 Proven Health Benefits of Ginger
https://www.healthline.com/nutrition/11-proven-benefits-of-ginger

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0