Cum combati hipotensiunea cu metode naturale

Ai ameteli de fiecare data cand te ridici din pat sau de pe scaun? Ai adesea senzatia ca iti pierzi echilibrul atunci cand te ridici in picioare? Este posibil sa suferi de hipotensiune – medicul tau este cel in masura sa confirme acest lucru.

Hipotensiunea este tensiunea arteriala care scade sub limitele normale. Cauzele hipotensiunii sunt nenumarate:

  • Deshidratare cauzata de varsaturi, diaree sau activitate fizica intensa
  • Sangerari
  • Pancreatita acuta
  • Afectiuni cardiovasculare
  • Tratament medicamentos folosit pentru hipertensiune sau pentru depresie
  • Deficit de vitamina B12
  • Septicemie
  • Consum excesiv de alcool
  • Consum de droguri
  • Repausul indelungat la pat
  • Sarcina
  • Afectiuni endocrine
  • Afectiuni neurologice
TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Acestea sunt doar cateva dintre motivele pentru care poate aparea hipotensiunea. Exista insa si situatii in care hipotensiunea nu este cauzata de niciunul dintre acestea, ci apare in mod inexplicabil.

Semne si simptome hipotensiune

Hipotensiunea se manifesta prin urmatoarele simptome:

  • Ameteli
  • Senzatie de confuzie
  • Oboseala extrema
  • Vedere incetosata
  • Palpitatii
  • Lesin

Metode naturale pentru combaterea hipotensiunii

Exista o serie de metode naturale care pot combate hipotensiunea fara sa declanseze reactii adverse.

Consumul de cafea – daca suferi de hipotensiune e recomandat sa consumi doua cafele pe zi. Cafeaua contine cofeina in cantitati semnificative, iar aceasta poate creste temporar tensiunea arteriala.

Consumul de ceai verde – si ceaiul verde este o sursa bogata de cofeina, asa ca poate fi consumat pentru ridicarea tensiunea arteriale.

Consumul de apa cu sare – in cazul scaderii bruste a tensiunii arteriale se poate consuma un pahar de apa in care se dizolva ½ lingurita de sare. Sodiul din sare creste tensiunea arteriala. Intrucat excesul de sare poate fi daunator pentru sanatate, nu se recomanda folosirea abuziva a acestui remediu.

Consumul de ceai de lemn dulce – lemnul dulce ajuta organismul sa creasca tensiunea arteriala, asa ca poate fi folosit pentru combaterea hipotensiunii. Prepara un asemenea ceai dintr-o ceasca de apa si 1 lingurita de lemn dulce. Indulceste ceaiul, daca simti nevoia, cu miere. Consuma 2-3 cesti de ceai de lemn dulce pe zi pentru a combate hipotensiunea si simptomele cauzate de aceasta.

Consumul de stafide – stafidele sunt folosite in medicina ayurvedica pentru tratarea hipotensiunii. Inmoaie 30-40 de stafide intr-o cana cu apa. Dimineata, dupa ce stafidele s-au rehidratat, consuma-le pe stomacul gol. Repeta aceasta operatiune cateva zile la rand si observa efectele pe care le are.

 

 

Dieta pentru combaterea hipotensiunii

Unele alimente au capacitatea de a combate hipotensiunea, marind tensiunea arteriala imediat ce sunt consumate. Printre aceste alimente se numara si:

  • Alimentele bogate in vitamina B12: cerealele integrale, ouale, carnea de vita.
  • Alimentele bogate in acid folic: ficatul, sparanghelul.
  • Alimentele sarate precum: alimentele la conserva, branza cottage, pestele afumat sau maslinele.
  • Cafeaua, ceaiul verde, ceaiul negru.

Recomandari pentru pacientii care sufera de hipotensiune

  • Consumul moderat de sare este recomandat pacientilor care sufera de hipotensiune.
  • Consumul de lichide precum apa, ceaiurile si sucurile naturale este recomandat intrucat deshidratarea favorizeaza hipotensiunea.
  • Limiteaza consumul de alcool.
  • Practica sport in mod regulat pentru reglarea tensiunii arteriale.
  • Dormi cu capul pe o perna.
  • Nu ridica greutati foarte mari.
  • Nu te expune la temperaturi excesive – in sauna, in cada plina cu apa fierbinte.
  • Consuma mese mici si dese, sarace in carbohidrati – astfel, eviti scaderea brusca a tensiunii arteriale care apare dupa o masa copioasa.
  • Limiteaza consumul de alimente bogate in carbohidrati precum: orezul, cartoful, pastele si painea. Dupa consumul unor cantitati mari de alimente bogate in carbohidrati, tensiunea arteriala poate inregistra o scadere brusca.
  • Inainte de a te ridica dimineata din pat, inspira profund si ridica-te din pat usor, fara sa bruschezi corpul.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0