Dieta pentru cei cu poliartrita reumatoida

Anumite alimente pot sa aline simptomele poliartritei reumatoide, asa ca ar fi bine ca acestea sa se regaseasca pe lista ta de cumparaturi, daca suferi de aceasta boala.

Chiar daca poliartrita reumatoida nu are inca un leac, cercetatorii spun ca anumite alimente ar putea avea un impact pozitiv asupra reducerii simptomelor bolii.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Multi pacienti cu artrita reumatoida se confrunta cu multe informatii contradictorii (si cu tot felul de sfaturi) in ceea ce priveste alimentele pe care ar trebui sau nu ar trebui sa le manance. Insa acum, oamenii de stiinta au realizat un amplu studiu, pentru a sustine cu dovezi stiintifice unele dintre afirmatiile legate de alimentele permise sau interzise celor cu artrita reumatoida.

Chiar daca nu exista un leac pentru boala, anumite alimente si produse alimentare pot ajuta la calmarea simptomelor artritei reumatoide. Un studiu recent a abordat in detaliu aceasta problema si a listat 33 de alimente care s-ar putea dovedi a fi benefice pentru pacientii cu aceasta boala cronica inflamatorie.

Care sunt alimentele ce ii ajuta pe pacientii cu poliartrita reumatoida?

Alimentele de pe lista din cadrul studiului acesta au fost grupate in opt categorii: fructe, cereale, leguminoase, cereale integrale, condimente, ierburi aromatice, uleiuri si diverse alimente.

•    Fructele recomandate pentru ca ajuta in alinarea simptomelor poliartritei reumatoide si activitatii bolii au fost prunele, grepfrutul, strugurii, afinele, bananele, rodiile, mango, piersicile si merele.
•    Cerealele care au intrat in aceasta categorie includ: fulgii de ovaz integrali, painea din grau integral si orezul integral.
•    Sectiunea de cereale integrale a adaugat pe lista: porumbul, secara, orzul, meiul, sorgul si meiul canarilor.
•    Leguminoasele mentionate in ampla analiza ce a cuprins mai multe studii au fost boabele de soia neagra si fasole mung neagra.
•    Ierburile aromatice precum sallaki si ashwaganda au intrat pe aceasta lista.
•    De asemenea, pe lista condimentelor au fost incluse si ghimbirul si turmericul, impreuna cu uleiul de masline, uleiul de peste, uleiul din seminte de limba mielului, iaurtul, ceaiul verde si ceaiul de busuioc.

Autorii acestei analize ample par sa propuna si sa sustina dietele precum cea mediteraneana si cea vegana.

Pentru a compila aceasta lista, dr. Bhawna Gupta, impreuna cu Shweta Khanna si Kumar Sagar Jaiswal, de la Disease Biology Lab din cadrul Scolii de Biotehnologie de la Universitatea Kalinga Institute of Industrial Technology (KIIT), au revizuit cercetarile existente in privinta alimentelor si nutritiei pentru persoanele cu artrita reumatoida.

Alimente care reduc inflamatia si care trebuie sa se afle pe lista de cumparaturi

Zicala "Esti ceea ce mananci" este indeosebi relevanta atunci cand vrei sa tii sub control inflamatia si cand vrei sa reduci umflarea articulatiilor tale. Trebuie sa retii ca exista foarte multe alimente gustoase, cu proprietati antiinflamatoare, care pot calma articulatiile umflate, durerea degetelor si mainilor si pot calma chiar si simptomele poliartritei reumatoide.

•    Uleiuri bune pentru gatit: uleiul de masline; alte optiuni sanatoase: uleiul din samburi de struguri, uleiul de avocado.

•    Peste - carnea rosie nu are o reputatie prea buna, este bogata in colesterol si sare, care pot declansa inflamatia. Trece pe lista de cumparaturi pestele, cum ar fi somonul, tonul, codul, halibutul si pestele bass, care sunt variante bogate in acizi grasi Omega-3, care te ajuta sa reduci inflamatia.

•    Nuci - intre mesele principale, incearca niste nuci. Cele mai bune optiuni includ: nucile romanesti, migdalele, alunele de padure. Toate acestea sunt bogate in acizi grasi Omega-3 si reprezinta o gustare excelenta.

•    Fructe - incearca sa inlocuiesti alimentele si snacks-urile procesate cu o paleta larga de fructe, precum: merele, afinele, ciresele, ananasul, zmeura, capsunele.

•    Usturoiul e un aliat care functioneaza bine in cazul articulatiilor umflate, potrivit unui studiu din 2009. Poti folosi pentru improspatarea respiratiei si cateva frunze de menta, pentru ca si menta te ajuta in cazul umflarii articulatiilor.

•    Ierburi aromatice: busuiocul, cimbrul si oregano sunt optiuni delicioase pe care le poti folosi cand gatesti si sunt o sursa excelenta de antioxidanti.

•    Ceaiul verde: este un puternic antiinflamator care duce o lupta importanta in corpul tau. Il poti bea rece sau cald si poti adauga putina zeama de lamaie, pentru un plus de savoare si o doza de antioxidanti.

•    Fasolea boabe contine multe proteine si, in plus, este bogata in fibre si fitonutrienti, care ajuta la scaderea inflamatiei din corp.

•    Ceapa este foarte bogata in antioxidanti si poate, de fapt, sa iti reduca inflamatia, riscul de boli cardiace si valorile mari ale colesterolului.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

•    Alimente cu un continut bogat de fibre. Se stie ca fibrele scad nivelul proteinei C-reactive, o substanta care se gaseste in sange si care sugereaza prezenta inflamatiei. Alimente bogate in fibre sunt cerealele integrale, fasolea boabe, legumele si fructele. Alege (doar daca nu ai intoleranta la gluten) fulgi de ovaz, bulgur, orez brun, quinoa si faina integrala de grau, pentru a te bucura de fibrele alimentare.

•    Avocado - spre deosebire de alte fructe, avocado e bogat in grasimi mononesaturate si are un continut mare de vitamina E, doua proprietati antiinflamatoare asociate cu un risc redus de deteriorare a articulatiilor. In plus, daca mananci avocado cu regularitate, el poate contribui la reglarea nivelului colesterolului.
 

Sursa foto: shutterstock.com

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0