Activitati de weekend: ce sa pui in cosul pentru picnic

Primavara si vara ne dorim sa petrecem cat mai multi timp in aer liber si picnicul este o activitate preferata pentru multi dintre noi. Iata ce sa iei cu tine la picnic, pentru o zi cu adevarat reusita.

Mancare pentru picnic

Primul lucru pe care trebuie sa il aveti in minte atunci cand pregatiti cosul pentru picnic este ca alimentele vor petrece cateva ore bune in caldura, poate chiar si in soare. Chiar daca stati la umbra, temperaturile de peste 18 grade sunt periculoase pentru alimente, favorizand alterarea acestora. Asadar, alegeti alimente si preparate care nu sunt perisabile.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Prima recomandare sunt fructele si legumele. Si fiindca la picnic de multe ori rontaim pe fuga intre un joc cu mingea si o plimbare cu bicicleta, este o idee buna sa taiati de acasa cateva fructe in bucatele sau fasii, pe care sa le depozitati in cutii mici de plastic.

Dupa ce le taiati puteti adauga si cateva picaturi de suc de lamaie, care va impiedica oxidarea (merele sunt cele care oxideaza cel mai repede, iar copiii refuza adesea sa mai manance acest fruct dupa ce isi schimba culoarea).

Puteti face si bastonase din morcov, ardei, castravete, ananas, mere, pere, piersici. Capsunele, strugurii sau ciresele sunt, de asemenea, usor de consumat si depozitat.

Daca preparati sandvisuri, evitati untul, branzeturile care se pot topi din cauza caldurii, sosurile sau ouale. Puteti taia baghete din faina integrala pe care sa le umpleti cu o bucatica de piept de pui la gratar, cateva frunze de salata si o lingurita de mustar.

Un alt tip de sandvis sanatos, gustos si rezistent la temperaturi mai ridicate este cel Caprese. Pentru a-l prepara, taiati pe lungime o bagheta din faina integrala, apoi umpleti-o cu cascaval (mozarella este mai sensibila la caldura), cu felii de rosii si cu sos pesto.

Un preparat mai satios ideal pentru picnic este salata de cartofi. Cartofii pot fi fierti, dar si copti, si amestecati cu mustar, masline, marar sau orice alte ingrediente preferati.

Puteti face si chipsuri sanatoase din legume. Cu o seara inainte, taiati in felii subtiri 2-3 dovlecei, asezati-le pe o hartie de copt intinsa pe suprafata unei tavi, turnati foarte putin ulei de masline si puneti foarte putina sare, apoi lasati totul la cuptor pana cand chipsurile se usuca si devin crocante. Rezista fara probleme chiar si 2-3 zile.

Bauturi pentru picnic

Va recomandam sa evitati alcoolul, deoarece va poate deshidrata in zilele calduroase. Puteti opta pentru o bere de ghimbir, putin mai sanatoasa, pe care sa o pastrati, insa, intr-o lada frigorifica sau intr-o punga termoizolanta.

Pe langa apa plata, pe care nu trebuie sa o uitati acasa, puteti prepara limonada sau apa aromatizata cu felii de castravete, bucatele de capsuni, felii de lime. Ca sa fie mai usor de manevrat, puteti pune lichidele in sticlute mici de plastic, de 0,5 litri.

Si ceaiul rece, adica celebrul ice tea, poate fi o alegere cu care nu veti da gres la picnic. Acesta poate fi preparat cu o seara inainte si lasat la frigider.

Activitati si accesorii

Ce ar mai trebui sa contina cosul pentru picnic:

•       un set de servetele de masa sau 2-3 pachetele cu batiste de hartie;

•       un set de servetele umede antibacteriene (pentru a curata mainile atunci cand mancati - este posibil sa nu aveti o toaleta unde sa va puteti spala pe maini);

•       o patura pe care sa va puteti aseza si pe care sa asezati mancarea, ferita de insectele din iarba;

•       palarii, sepci si ochelari de soare;

•       o lotiune de protectie solara;

•       2-3 servete de bumbac sau prosoape mici;

•       un cutit mic;

•       minge, palete sau rachete, in functie de activitatile preferate;

•       o carte sau o revista;

•       multa voie buna.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0