7 soluții pentru o dispoziție mai bună

Primirea unei vești proaste, o zi mai grea la birou, eșuarea unui plan sau alte lucruri ne pot face să ne simțim deprimați sau triști.

Chiar și dezamăgirile și frustrările minore îți pot perturba activitățile zilnice și te pot face să te simți nefericit și complet dezinteresat de lucrurile care îți făceau plăcere. Acest lucru este perfect normal, dar  suferința emoțională nu trebuie să fie extremă. 

Ignorarea sursei stării tale proaste nu o va face să dispară, dar nu este nimic în neregulă dacă o dai deoparte temporar pentru a te concentra asupra a ceva care te face să te simți bine în schimb.

TESTARE PCR COVID-19

Mai jos, veți găsi șapte idei pe care să le încercați atunci când nu sunteți în cea mai bună dispoziție !

1. Fă o plimbare în parc

O scurtă plimbare prin cel mai apropiat parc, sau orice alt spațiu verde, poate ajuta la îmbunătățirea stării de spirit. Mersul în natură stimulează producția de „hormoni ai fericirii”, mesagerii chimici care ajută la reglarea dispoziției.

O plimbare de 10 minute poate crește fluxul de sânge către creier și te poate energiza, reducând senzația de oboseală. Mersul pe jos poate ajuta, de asemenea, la scăderea nivelului hormonilor de stres din corpul tău și poate determina eliberarea de endorfine, hormoni care pot reduce stresul, durerea și disconfortul.

RECOMANDĂRILE EXPERȚILOR DOC

Desigur, și lumina soarelui are beneficii. A petrece doar 10 sau 15 minute la soare poate declanșa producția de serotonină, împreună cu mai multe endorfine, ceea ce face o doză mare de substanțe chimice care îmbunătățesc starea de spirit. 

2. Râzi

Există un motiv bun pentru care atât de mulți profesori și alți vorbitori publici au tendința de a-și începe discursul cu o glumă sau o remarcă spirituală. Râsul într-un grup poate ajuta la ameliorarea tensiunii și poate face ca toată lumea să se simtă mai energizată - și, adesea, mai conectată.

Râsul funcționează și la nivel individual. Dacă te simți puțin anxios sau stresat de ceva - să zicem, o prezentare la locul de muncă sau o discuție intensă cu cineva drag - umorul te poate ajuta să scapi de tensiune.

3. Încearcă aromaterapia

Simțul mirosului poate comunica direct cu amigdala cerebrală, o parte a creierului care ajută la reglarea emoțiilor. De aceea, parfumurile care declanșează amintiri pozitive sau nostalgice ajută adesea la ameliorarea tensiunii și anxietății. Conexiunea dintre creier și simțul mirosului poate ajuta, de asemenea, să explice de ce lucrurile care miros bine te pot face să te simți bine.

Aromaterapia se referă în general la utilizarea uleiurilor esențiale pentru a îmbunătăți starea de spirit sau sănătatea mintală, dar nu trebuie neapărat să cumperi uleiuri esențiale pentru a obține aceste beneficii. S-ar putea să ai deja câteva parfumuri care stimulează starea de spirit în jurul casei sau al biroului. 

4. Cere sau oferă-ți o îmbrățișare

Este complet natural să apelezi la oamenii din viața ta pentru sprijin fizic și emoțional atunci când ai de-a face cu o dispoziție proastă și alte frustrări. S-ar putea să știi deja că îmbrățișările și alte forme fizice de afecțiune îți pot determina corpul să elibereze oxitocină și să te ajute să te simți mai aproape de cei dragi.

Poate că începi brusc să te simți trist, copleșit sau pur și simplu dărâmat la locul de muncă sau într-o mulțime de oameni pe care nu îi cunoști. O îmbrățișare de susținere pare exact ceea ce ai nevoie pentru a-ți îmbunătăți starea de spirit, dar nu există nimeni în jur care să facă asta - nimeni în afară de tine. 

În timp ce te îmbrățișezi s-ar putea să te simți puțin prost, dar o să constați repede că ajută. Atingerea (da, a ta inclusă) poate ușura sentimentele de stres, ajutându-te să te simți în siguranță și relaxat. Cuprinde-te cu brațele o clipă sau două, la fel cum ai face atunci când îmbrățișezi pe altcineva!

5. Ascultă muzică!

Imaginează-ți acest lucru: faci curățenie, așezi documente sau faci o altă sarcină care nu îți place în mod deosebit. Postul de radio sau de televizor se aude în fundal.

Când cântecul se schimbă, recunoști primele note ale uneia dintre melodiile tale preferate. Vei vedea că o melodie veselă, optimistă, îți dă o energie nouă. 

Muzica îți poate oferi o mulțime de avantaje. Ea contribuie la:

•    Îmbunătățirea abilităților de reglare a dispoziției și emoțiilor
•    Reducerea stresului și tensiunii
•    Reducerea anxietății
•    Asigurarea unei funcții sănătoase a creierului, inclusiv o mai bună memorie
•    Îmbunătățirea concentrării, în unele cazuri

6. Fă un bine cuiva

Poate te simți blocați pentru că nu poți face nimic pentru a-ți schimba situația actuală pentru moment. În loc să te lași prins într-o spirală descendentă de îngrijorare și stres, încearcă să îți  concentrezi energia pe altcineva.

A face ceva frumos pentru o altă persoană ar putea să-i îmbunătățească ziua și să-i aducă un zâmbet pe față, potențial îmbunătățindu-ți și ție starea de spirit. Simpla conștientizare că ai îmbunătățit ziua altcuiva îți poate da o stare mai bună. 

7. Sună o persoană dragă

Fie că tocmai ai reușit să treci printr-o zi lungă și epuizantă sau dacă ai un eveniment stresant care se apropie, un mesaj rapid de dragoste și sprijin te poate ajuta mult să te simți mai bine. 

Chiar și o discuție de 5 minute cu partenerul tău, prietenul tău cel mai bun sau o rudă îți poate îmbunătăți starea de spirit și te poate ajuta să scapi de gândurile negre, nervozitate, îngrijorare și alte tensiuni emoționale.

Nu uita!

•    Dacă starea ta de spirit are nevoie de un mic ajutor din când în când, nu îți face griji - este absolut normal. 
•    Cele mai multe dispoziții proaste tind să dispară repede și poți apela la multe soluții pentru a scăpa de ele.
•    O dispoziție scăzută care persistă zi de zi, pe de altă parte, ar putea sugera ceva puțin mai grav, cum ar fi depresia sau stările de anxietate.
•    Când observi schimbări persistente în dispoziția și starea ta emoțională și strategii precum cele de mai sus par să aibă un efect redus, discuția cu un terapeut este întotdeauna o variantă bună.


Sursa foto: Shutterstock
Bibliografie:
https://www.healthline.com/health/mental-health/mood-boosters


 


Te-ar mai putea interesa și...


 

 

 

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0