5 decizii pentru noul an, care sunt usor de respectat

Aceste idei te vor ajuta sa ai mai mult succes in noul an. In plus, nu sunt asa de greu de respectat.

Poti face schimbari in fiecare zi a vietii tale, insa prima zi din an te va stimula sa te tii de promisiunile pe care ti le faci tie insati. Asadar, inceputul de an reprezinta un prilej oportun pentru o serie de decizii. 

Schimbarea nu este usoara, dar asta nu inseamna ca nu poti adopta cateva obiceiuri sanatoase in anul urmator. Ca sa iti "pavezi" calea catre succes, scrie-ti pe o foaie obiectivele, impartaseste-le cu cineva care te va ajuta sa tii cont de ele si asigura-te ca sunt obiective/promisiuni clare si cat mai usor de atins cu putinta. Stii si tu ca Roma nu a fost construita intr-o singura zi, asa ca cel mai important lucru este sa te asiguri ca ai obiective care sunt, de fapt, realiste.

Iata mai jos cateva mici schimbari, care au totusi un impact mare, pe care le poti incadra la categoria "decizii" in anul care urmeaza:

1. Fii prezenta atunci cand mananci

Ideea de a fi "mindful" cand mananci este destul de simpla: daca iti acorzi timpul necesar pentru a savura cu adevarat alimentele pe care le mananci, fara ca atentia sa iti fie distrasa de alte lucruri, atunci corpul tau iti va spune clar cand ai stomacul plin (cand esti satula), dar si ce alimente ar trebui sa consumi. Scopul este ca acest obicei alimentar (sa fii prezenta cand mananci) sa te ajute sa ajungi la o dieta sanatoasa si echilibrata, care totodata sa includa si preparatele tale preferate.

Daca acorzi atentie preparatelor din fata ta, vei fi mai satisfacuta de ce mananci din punct de vedere psihologic, explica specialistii. Asadar, daca mananci in mod constient, vei fi chiar mai fericita decat atunci cand mananci pur si simplu.

2. Mergi la culcare si trezeste-te la aceeasi ora

Cei mai multi oameni se concentreaza pe numarul de ore de somn pe care le dormim si acest lucru este, intr-adevar, important, dar multi dintre noi nu constientizeaza importanta unui program consistent (ii poti spune rutina chiar) de mers la culcare si trezire. Asa ca specialistii in medicina somnului ne sfatuiesc ca in 2018 sa incercam sa mergem la culcare la aceeasi ora, in mod regulat, si sa incercam pe cat posibil sa ne trezim la aceeasi ora, pentru a vedea cum ne face sa ne simtim acest mic truc.

3. Gaseste antrenamentele cele mai potrivite pentru tine, care te vor ajuta sa iti atingi obiectivele stabilite

In primul rand, stabileste clar ceea ce vrei sa obtii atunci cand mergi la sala de fitness, fie ca este vorba de faptul ca iti doresti mai multa masa musculara, fie ca vrei sa iti sporesti flexibilitatea, ori vrei doar sa arzi grasimea. Apoi incearca antrenamente si exercitii care sunt aliniate cu obiectivele tale. Si alege antrenamente de care sa te bucuri, astfel incat sa fii mai inclinata sa revii la sala, exact la aceste antrenamente.

4. Renunta la zahar sau redu consumul

Stii ca un consum excesiv de zahar iti creste riscul de boli de inima, obezitate si diabet de tip 2. In noul an, evalueaza cat de mult zahar consumi, de fapt, si daca ajungi la concluzia ca e mult, ia masuri pentru a reduce consumul sau pentru a renunta complet la zahar.

Renuntarea la zahar este un proces gradual si nu se intampla peste noapte, dar odata ce ai inceput sa mai "tai" din el, vei realiza ca nu ai atat de multa nevoie de zahar pe cat ai fi crezut. Totodata, efectele pozitive pe care le vei resimti dupa ce renunti la zahar te vor incuraja in demersurile tale. 

5. Bea mai multa apa

Daca vrei sa cresti volumul de apa pe care il bei, incearca sa tii o sticla cu apa pe birou, sa bei un pahar cu apa inainte de a incepe fiecare masa sau bea putina apa atunci cand te simti flamanda. Expertii spun ca noi, oamenii, adeseori confundam foamea cu setea, asa ca nu e nimic rau in a bea putina apa in diferite momente ale zilei, ca sa te asiguri ca foamea ta este "reala" si ca nu iti era, de fapt, sete.

 

 

Sursa foto: Shutterstock

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0