Cum îngrijești tenul și pielea după 50 de ani

După instalarea menopauzei, când cantitățile de estrogen scad, pielea tinde să-și piardă strălucirea și elasticitatea. Ce e de făcut pentru a reda sănătatea și frumusețea tenului?

Se spune că înțelepciunea și încrederea în tine cresc pe măsură ce îmbătrânești, însă același lucru nu este valabil și pentru nivelurile hormonale. În timpul menopauzei, nivelurile mai scăzute de estrogen au un impact negativ asupra pielii. Mai puțin estrogen predispune la subțierea și la ridarea pielii. Din fericire, unele dintre efectele negative pot fi combătute sau întârziate.

Menopauza provoacă multe modificări ale pielii: corpul nu mai produce atât de mult colagen, se pierd grăsimile de sub piele și elasticitatea țesuturilor scade. Acest lucru, combinat cu uscăciunea cauzată de modificările hormonale, poate duce la un aspect căzut al pielii, în special în zona gâtului, a liniei maxilarului și a obrajilor, iar liniile fine și ridurile de la ochi și din jurul gurii tind să se înmulțească. Ce e de făcut în acest context?

Curăță regulat pielea și nu omite hidratarea

Curățarea este un pas important în îngrijirea pielii, mai ales odată cu înaintarea în vârstă. Pe măsură ce îmbătrânești și pielea devine mai uscată, poate beneficia în special de umiditate suplimentară. Cheia este utilizarea unui produs de curățare potrivit pentru pielea mai uscată, deci, e bine să optezi pentru o formulă cremoasă, care hidratează, în loc geluri, care pot îndepărta umiditatea. Încearcă, de exemplu, o cremă de față cu apă de origine marină, care are efect anti-îmbătrânire și stimulează producția de colagen.

La menopauză, pielea devine mai uscată, deoarece glandele sebacee nu mai sunt la fel de active. Încearcă nu doar să oferi pielii mai multă umiditate cu ajutorul unei creme mai dense, ci și să eviți dușurile lungi și fierbinți; de asemenea, se recomandă să te dai cu crema hidratantă în timp ce pielea este încă umedă (acest lucru ajută la creșterea hidratării).

Folosește creme cu factor de protecție solară

Chiar dacă ridurile și cancerul de piele sunt cauzate de cantitatea de soare pe care o obții la vârstele de 20, 30 și 40 de ani, trebuie totuși să îți protejezi pielea și după ce ai trecut de 50 de ani. De ce? Pentru că gradul de protecție naturală al pielii este mai mic decât când erai mai tânără. Așadar, căută o cremă cu un factor de protecție solară mare, cel puțin 30, și aplic-o de fiecare dată când ieși din casă, chiar dacă nu este soare.

E posibil ca la 50 de ani să ai deja riduri cauzate de prea multe daune provocate de soare de-a lungul anilor, precum și de modificările hormonale venite odată cu menopauza. Pe măsură ce nivelul hormonilor scade odată cu înaintarea în vârstă, acest lucru poate schimba calitatea pielii și poate agrava starea ridurilor, iar acestea pot deveni mai evidente atunci când pielea este uscată. Folosește în fiecare dimineață o cremă hidratantă pe față, pe linia maxilarului, pe gât și decolteu și în fiecare seară un produs de îngrijire a pielii conceput pentru a ajuta la combaterea liniilor fine și a încetinirii adâncirii ridurilor, care să confere pielii un aspect mai sănătos și mai tineresc.

Petele de vârstă de pe față, mâini și piept pot părea mai evidente în jurul menopauzei. Poți încerca să le previi folosind în fiecare zi când ieși din casă crema cu protecție solară. Dacă ai deja pete, folosește produse exfoliante, care elimină celulele moarte ale pielii. De asemenea, produsele de iluminare a pielii pot ajuta la estomparea petelor, iar cremele colorante pot contribui la uniformizarea nuanței pielii.

Acordă atenție îngrijirii mâinilor

Dosul mâinilor poate pierde umezeală, colagen și grăsime în timpul menopauzei, ceea ce poate face ca venele să pară mai ieșite în relief și pielea să arate mai încrețită sau transparentă și osoasă. Pentru a reduce aspectul ridurilor, folosește o cremă hidratantă pentru mâini de mai multe ori pe zi și poartă mănuși dacă lucrezi în curte sau când utilizezi prin casă produse de curățare cu substanțe care atacă pielea.

Mănâncă fructe și legume colorate, precum și soia

Frumusețea și sănătatea pielii vin și din farfurie. Colagenul conferă pielii aspectul tânăr și elastic, dar pe măsură ce nivelul de estrogen scade, la fel se întâmplă și cu colagenul din piele. Consumul de alimente bogate în antioxidanți te poate ajuta să obții o piele mai puternică din interior spre exterior. Alege fructe și legume viu colorate, care practic își obțin culoarea din acești compuși sănătoși.

E bine să introduci în alimentația ta și soia, deoarece este bogată în izoflavone, compuși pe bază de plante care par să acționeze ca un fel de estrogen în organism. Izoflavonele pot ajuta la reducerea modificărilor neplăcute asociate cu vârsta, cum ar fi subțierea pielii. Experții consideră că aproximativ 50 mg de izoflavone pe zi - ceea ce înseamnă cam 85 de grame de tofu - pot ajuta femeile aflate la menopauză și în alte moduri, nu doar în ceea ce privește aspectul pielii.

Tinde spre echilibrul psihic

Stresul poate face pielea mai uscată și mai sensibilă și poate declanșa afecțiuni precum psoriazisul. Și dacă ești stresată, s-ar putea chiar să uiți rutina de îngrijire a pielii. Pentru combaterea stresului încearcă să practici yoga, să meditezi sau să faci exerciții de respirație care să te ajute să te relaxezi și să îți eliberezi mintea de griji.

Nu neglija activitățile fizice

Exercițiile fizice fac mai mult decât să-ți tonifice musculatura, ajutând pielea în două moduri. În primul rând, atenuează stresul, iar în al doilea rând, stimulează circulația, care începe să încetinească odată cu înaintarea în vârstă. Fluxul suplimentar de oxigen și sânge poate face ca pielea să arate mai luminoasă și mai sănătoasă.

Luptă pentru un somn bun

Somnul suficient ajută pielea să arate proaspătă, poate contribui la prevenirea cearcănelor și oferă, de asemenea, restului corpului ocazia să se regenereze. Lipsa somnului poate modifica nivelul hormonilor și metabolismul în sens negativ, așa că e important să obții între 7 și 9 ore de somn în fiecare noapte. Pentru un somn odihnitor, nu bea alcool și cofeină seara, nu sta cu ochii în ecrane și relaxează-te cu o oră înainte de culcare (o baie caldă, lectura unei cărți liniștitoare etc.).

 

 

 

Sursă foto: Shutterstock
Bibliografie:
AARP - 10 New Do's and Don'ts of Skin Care After 50
https://www.aarp.org/entertainment/style-trends/info-2018/skin-care-after-50.html


Te-ar mai putea interesa și...


 

 

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0