Bronz de vară: alimente și nutrienți care îl favorizează și îi întrețin rezistența

Poate nu te-ai fi gândit la acest lucru până acum, însă dacă îți dorești să menții un bronz perfect și frumos în lunile de vară, ține cont că și alimentația te poate ajuta în acest sens. 

Astăzi ne-am propus să îți prezentăm câteva alimente și nutrienți care sunt adevărații aliați ai bronzului tău și ce altceva e bine să faci pentru a-ti proteja pielea, astfel incat sa ramana frumoasa si sanatoasa.

Bea mai multă apă

Dacă îți dorești să menții culoarea bronzului în sezonul cald, nu uita să bei cât mai multă apă. Hidratarea pielii se face nu doar de la exterior, așa că acest proces înseamnă și un efort intern al organismului. Nu subestima acest pas în ceea ce privește menținerea unui bronz frumos, deoarece un consum optim de apă chiar va face diferența și vei vedea cât de mult va dura culoarea bronzului tău dacă te hidratezi așa cum trebuie. In plus, iti poti ajuta pielea sa nu capete un aspect uscat si ridat, mai ales dupa ce bronzul va disparea.

RECOMANDĂRILE EXPERȚILOR DOC

Încearcă să bei cel puțin 8 pahare cu apă pe zi. Explicația pentru care trebuie să ne hidratăm este simplă: apa ajută la prelungirea vieții celulelor noastre in general, deci si a celulelor cutanate.  În plus, consumul de apă are beneficii și pentru hidratarea unghiilor , precum si a scalpului  și firelor de păr.

Mănâncă alimente bogate în betacaroten

Betacarotenul este un antioxidant, mai precis un compus chimic organic, care conține un pigment roșu-portocaliu ce se regăsește în foarte multe fructe și legume. Gândește-te la culoarea pe care o au caisele, cartofii dulci, fructul de mango, morcovii și dovleacul pentru a-ți da seama de câteva exemple de surse de betacaroten.

Unele cercetări au arătat că prin consumul unor cantități mari de astfel de alimente, pielea noastră va părea mai sanatoasa, mai uniforma dar si mai... închisă la culoare! Precum efectul de bronzare!  Se pare că o alimentație bogată în betacaroten poate recrea aceasta  strălucire a pielii expuse la soare, doar că acest „bronz” provine de la interior. Așa că ai un motiv în plus pentru a mânca fructe și legume (surse de betacaroten), deoarece te vor ajuta să îți capeti, dar si sa menții frumos, acest  bronz de vară. 

În perioadele în care mergi la plajă ori la piscină sau pleci în concediu, nu uita să consumi și aceste fructe și legume colorate, bogate în betacaroten, care îi oferă pielii tale un aspect frumos, nuanțând-o și întreținând rezistența bronzului. Roșiile, pepenele galben și caisele sunt și ele utile.

Ferește-te de arsuri solare și pete hiperpigmentare

Expunerea în exces la radiațiile UV, în special în zone și la ore la care indicele UV este crescut, favorizează apariția arsurilor solare și a petelor hiperpigmentare. Pielea se inflamează, se înroșește, se descuamează, iar toate aceste efecte distrug bronzul. Te vei confrunta, pe lângă disconfortul de moment, și cu efecte pe termen lung: piele mai sensibilă, pete maronii, zone cu piele uscată sau eczeme. În plus, expunerea la soare fără protecție solară crește riscul de cancer de piele.

Poți preveni arsurile solare prin evitarea expunerii la ore de vârf și pentru foarte mult timp, folosind anumiți plasturi sau brățări inteligente, care monitorizează cantitatea de radiații UV la care te expui. Când dispozitivul își modifică culoarea, știi că ar trebui să te retragi la umbră. Sau, poți merge pe recomandările clasice: stai la plajă doar dimineața, de la răsăritul soarelui până la ora 10:00 și după-amiaza după ora 17:00, folosind o cremă cu factor de protecție solară adaptat pielii tale.

Consumă pește gras și diverse tipuri de nuci

Acizii grași Omega 3 care se găsesc din abundență în peștele gras de mare adâncime și în produse precum ulei de măsline, nuci, semințe de in etc. sunt de ajutor în sezonul cald, când vrei să menții un bronz rezistent și frumos. Acești acizi grași îmbunătățesc elasticitatea membranelor celulare și echilibrează funcționarea acelor hormoni răspunzători de hidratare și de depozitele de grăsimi din oiele. În plus, uleiul de măsline și nucile conțin și vitamina E, care are acțiune antioxidantă, fiind un ingredient care se găsește în multe suplimente pentru menținerea sănătății pielii.

Optează pentru spanac și varză creață (kale)

Aceste legume cu frunze de un verde închis ar trebui să facă parte din alimentația ta zilnică, împreună cu broccoli-ul, pentru că sunt câțiva aliați care contribuie la pielea strălucitoare și mențin culoarea bronzului. În plus, aportul de legume verzi are multe alte beneficii pentru sănătatea generală, cum ar fi gestionarea ficatului gras, scăderea riscului cardiovascular și contribuția la slăbit.

Nu uita de alimentele bogate în vitamina E

Această vitamină este unul dintre cei mai importanți nutrienți pentru o piele sănătoasă, pentru că protejează împotriva daunelor factorilor de mediu și ajută în ce privește producția de colagen și de elastină. Printe alimentele care conțin vitamina E sunt semințele de floarea-soarelui, spanacul și avocadoul.

Și grăsimile sănătoase îți sunt de folos

Grăsimile naturale, neprocesate, împreună cu acizii grași Omega 3 pe care îi găsim în unele tipuri de pește gras și în semințele de in, sunt esențiale pentru capacitatea organismului de a regenera țesuturile pielii. Grăsimile mononesaturate, precum cele din avocado, nuci și ulei de măsline susțin, de asemenea, acest proces.

Ia în calcul și un supliment alimentar

După cum ai aflat deja, dacă îți hrănești pielea de la interior, vei contribui în acest fel și la menținerea culorii bronzului obținut. Însă poți opta și pentru unele suplimente alimentare care conțin acizi grași Omega 3 din surse certificate, care îți protejează pielea și care luptă contra inflamației.

În concluzie, apa, legumele verzi, peștele gras și fructele și legumele care conțin cantități serioase de betacaroten sunt alimente indicate în cantitate mai mare în această perioadă a anului. Betacarotenul este convertit în corpul nostru în vitamina A, care este esențială pentru o piele sănătoasă, unghii sănătoase și pentru un sistem imunitar optim, ajutându-te să obții acea strălucire a pielii specifică verii.

Așadar, dacă te pregătești de vacanță sau dacă te-ai întors și vrei să iei măsuri pentru a menține culoarea bronzului tău, data viitoare când mergi la cumpărături nu uita să pui în coș alimente precum cartoful dulce, morcovii, pepenele galben, broccoli-ul, spanacul, ardeiul gras roșu, piersicile și roșiile. 

Folosește în salate și peste mâncărurile gătite câte puțin ulei de măsline, consumă salate de fructe cu nuci și zeamă de lămâie, mănâncă pește gras cel puțin de două ori pe săptămână sau ia un supliment alimentar cu Omega 3 din ulei de pește de la mare adâncime (sau din ulei de microalge).

 

Sursa foto: Shutterstock
Bibliografie:
True Skin - Foods That Boost Your Summer Tan
http://www.trueskinmd.com/foods-boost-summer-tan/
Mayo Clinic - What are the best foods for healthy skin?
https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/adult-health/expert-answers/healthy-skin/faq-20058184


Te-ar mai putea interesa și...


 

 

 

Pentru a comenta este nevoie de
Comentarii 0