Bronz de vara: alimente si nutrienti care il favorizeaza si ii intretin rezistenta

Poate nu te-ai fi gandit la acest lucru pana acum, insa daca iti doresti sa mentii un bronz perfect si frumos in lunile de vara, tine cont ca si alimentatia te poate ajuta in acest sens. Asa ca astazi ne-am propus sa iti prezentam cateva alimente si nutrienti care sunt adevaratii aliati ai pielii tale, mentinand culoarea bronzului.

Bea mai multa apa

Apa este unul dintre aliatii de care vorbim astazi, chiar daca nu este aliment ori nutrient. Daca iti doresti sa mentii culoarea bronzului in sezonul cald, nu uita sa bei cat mai multa apa. Hidratarea pielii se face nu doar de la exterior, asa ca acest proces inseamna si un mare efort intern al organismului.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Nu subestima acest pas in ce priveste mentinerea unui bronz frumos, deoarece un consum optim de apa chiar va face diferenta si chiar vei vedea cat de mult va dura culoarea bronzului tau daca te hidratezi asa cum trebuie.

Dupa unii specialisti, este bine sa incercam sa bem cel putin 8 pahare cu apa pe zi. Explicatia pentru care trebuie sa ne hidratam este simpla: apa ajuta la prelungirea vietii celulelor noastre. Iar printre acestea se afla si celulele din pielea bronzata, chiar de la suprafata ei. In plus, consumul de apa are beneficii si pentru pielea, unghiile si parul tau.

Mananca alimente bogate in betacaroten

Expertii spun ca betacarotenul este un compus chimic organic, sintetizat, care contine un pigment rosu-oranj care se gaseste in foarte multe fructe si legume. Gandeste-te la culoarea pe care o au: cartofii dulci, mango, morcovii si dovleacul pentru a-ti da seama de cateva exemple de surse de betacaroten. Iar cercetarile au aratat ca prin consumul unor cantitati mari de astfel de alimente, pielea noastra va parea mai inchisa la culoare. Asa ca ai un motiv in plus pentru a manca fructe si legume (surse de betacaroten): ele te vor ajuta sa iti mentii culoarea bronzului vara aceasta.

Numeroase studii au aratat, de-a lungul timpului, ca o alimentatie bogata in betacaroten (acel pigment rosu-portocaliu inconfundabil) poate recrea acea "stralucire" a pielii expuse la soare, doar ca acest "bronz" vine de la interior.

Cele mai bune surse naturale de betacaroten sunt cartofii dulci, caisele, mango si mai ales morcovii. Asa ca atunci cand mergi la plaja ori la piscina ori pleci in concediu, nu uita sa iei cu tine si cateva gustari sanatoase: opteaza pentru fructe si legume colorate, bogate in betacaroten, care ii ofera pielii tale un aspect frumos, nuantand-o si intretinand rezistenta bronzului tau.

Fereste-te de arsuri solare si pete hiperpigmentare

Expunerea in exces la radiatiile UV, in special in zone si la ore la care indicele UV este crescut, favorizeaza aparitia arsurilor solare si petelor hiperpigmentare. Pielea se inflameaza, se inroseste, se descuameaza, iar toate aceste efecte distrug bronzul. Te vei confrunta, pe langa disconfortul de moment, si cu efecte pe termen lung: piele mai sensibila, pete maronii, zone cu piele uscata, eczeme, etc. Poti preveni arsurile solare prin evitarea expunerii la ore de varf si pentru foarte mult timp, folosind dispozitive inteligente precum , care monitorizeaza cantitatea de radiatii UV la care te expui. Cand dispozitivul isi modifica culoarea, stii ca ar trebui sa te retragi la umbra.

Alti aliati care favorizeaza un bronz frumos

Pentru un bronz perfect vara aceasta, poti apela, asadar, la anumite alimente care te vor ajuta (de la interior) sa iti mentii bronzul mai mult timp, fara sa iti afecteze in mod negativ pielea. Mai mult, acestea sunt alimente foarte sanatoase, care se vor integra perfect in dieta ta, iar un alt avantaj este ca pe multe dintre ele le poti folosi la prepararea unor smoothie-uri delicioase.

Peste gras si diverse tipuri de nuci - Acizii grasi Omega 3 care se gasesc din abundenta in pestele gras de mare adancime si in produse, precum uleiul de masline si nucile (fructele cu coaja lemnoasa) sunt excelente pentru sezonul cald, cand vrei sa mentii un bronz rezistent si frumos, pentru ca acesti aliati imbunatatesc elasticitatea membranelor celulare si echilibreaza functionarea acelor hormoni raspunzatori de hidratarea si de depozitele de grasimi din derma.

In plus, uleiul de masline si nucile contin si vitamina E, care are actiune antioxidanta, fiind un ingredient care se gaseste in multe suplimente pentru mentinerea sanatatii pielii.

Morcovii - Cand morcovii sunt consumati cu regularitate si in moderatie, pielea noastra se adapteaza la o nuanta mai naturala si cu un aspect mai sanatos.

Rosiile, cartofii dulci, pepenele galben (cantalup) si caisele - La fel ca in cazul morcovilor, si aceste fructe si legume bogate in carotenoide imbunatatesc culoarea pielii, iar in acelasi timp iti asigura si alte beneficii pentru sanatate.

Spanacul si Kale - aceste legume cu frunze de un verde inchis ar trebui sa faca parte din alimentatia ta, impreuna cu broccoli, pentru ca sunt cativa aliati care contribuie la pielea stralucitoare si mentin culoarea bronzului.

Uleiul de masline - Desi acest ulei de masline nu contine carotenoide, antioxidantii si acizii grasi esentiali Omega 3 din compozitia sa ii vor oferi pielii tale un plus de hidratare de la interior, iar pielea va avea un aspect sanatos. In acest mod, bronzul va rezista mai mult, intrucat pielea este hidratata.

Alimente bogate in vitamina E - Aceasta vitamina este unul dintre cei mai importanti nutrienti pentru o piele sanatoasa, pentru ca protejeaza impotriva daunelor si ajuta in ce priveste productia de colagen si de elastina. Unele alimente care contin vitamina E sunt: semintele de floarea-soarelui, spanacul si avocado.

Grasimi sanatoase - Grasimile naturale, neprocesate, impreuna cu acizii grasi Omega 3 pe care ii gasim in unele tipuri de peste gras si in semintele de in, sunt esentiale pentru capacitatea organismului de a regenera tesuturile pielii. Grasimile mononesaturate, precum cele din avocado, nuci si uleiul de masline sustin, de asemenea, acest proces.

Asa ca iti poti hrani pielea de la interior, daca vrei sa mentii culoarea bronzului vara asta. Poti opta pentru unele suplimente alimentare care contin mai multe tipuri de Omega, care iti protejeaza pielea si care lupta contra inflamatiei.

Asadar, data viitoare cand mergi la cumparaturi, nu uita sa pui in cos alimente bogate in betacaroten, pentru a mentine culoarea bronzului tau. Fructele si legumele care contin mari cantitati de betacaroten sunt indicate in perioada aceasta a anului, vara. Betacarotenul este convertit in corpul nostru in vitamina A, care este esentiala pentru o piele sanatoasa, unghii sanatoase si pentru un sistem imunitar optim, ajutandu-te sa obtii acea stralucire a pielii specifica verii:

•    cartoful dulce
•    morcovii
•    kale
•    pepene galben
•    broccoli
•    dovleac
•    spanac
•    mango
•    ardei gras rosu
•    rosii
•    piersici.

Alti aliati sunt uleiul de masline, fructele de padure (capsunele, etc., care pot intari fibrele de colagen), nucile braziliene, guava, piersicile, ananasul, somonul, ciocolata neagra, migdalele, lamaiele.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Sursa foto: Shutterstock

Bibliografie:

WebMD - https://www.webmd.com/a-to-z-guides/beta-carotene#1

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0