Batalia cu celulita incepe din farfurie: care sunt cei mai buni aliati ai tai

Cand vine vorba de una dintre cele mai neplacute defecte ce obsedeaza femeile preocupate de perfectiune - celulita - alimentatia capata alte conotatii. Culmea este ca si unele dintre legumele sanatoase ne pot sabota la acest capitol, asa ca nu trebuie sa abuzam nici de cartofi sau  orez nedecorticat pentru ca specialistii sustin ca ar influenta-o negativ, avand o actiune relativ astringenta.

shutterstock_86585644

Kiwi combate celulita

Exista totusi alimente-aliati: se spune despre kiwi ca ar ajuta la eliminarea celulitei, insa aceste fructe sunt eficiente daca sunt consumate intr-o cantitate de cel putin 3 pe zi. Kiwi mai actioneaza si asupra tonusului muscular al colonului, combatand constipatia. De asemenea, se mai considera eficiente contra celulitei, inul si uleiul de in de uz alimentar, adaugate la salate, sau semintele de in rasnite proaspat si adaugate eventual in iaurt sau in cerealele integrale de la micul dejun.

In plus, dieta contra celulitei trebuie sa fie normocalorica sau hipocalorica, echilibrata si variata, bogata in fructe proaspete, salate verzi, legume crude si cat mai usor prelucrate termic, bogata in apa si lichide, supe de zarzavat, alimente aromate cu cat mai multe mirodenii si ierburi.

Ca sa tinem celulita in frau, trebuie sa mancam fara prajeli, fara grasimi, sa consumam mai putine proteine animale, sa excludem mezelurile, tocaturile, micii si carnatii.

Dieta trebuie sa fie predominat vegetariana, cu efect final alcalinizant si nu acid, urmarind practic sa exercite o functie de echilibrare si dezintoxicare a intregului organism. Alimentatia nu trebuie confundata cu dietele de slabire pentru ca, asa cum stim, dietele restrictive recomandate de medicul nutritionist pentru eliminarea mai multor kilograme in plus pot fi dezechilibrate, alteori disociate, cum ar fi dieta Atkins sau fazele de atac ale dietei Dukan, bazata in principal pe proteine animale! De aceea, dietele se tin doar pe o perioada scurta, sub monitorizarea medicului, iar diversificarea ulterioara se face treptat.

 

 

Include in dieta ta grasimile sanatoase

Inlocuieste grasimile saturate cu acizi grasi Omega-3 (adica grasimi sanatoase), cum ar fi pestele gras, uleiul din seminte de in, uleiul de peste si nucile, spun medicii nutritionisti. Grasimile sanatoase, explica ei, ajuta in cazul circulatiei sanguine. O circulatie a sangelui deficitara reduce capacitatea corpului nostru de a transporta nutrientii la celulele din piele, facandu-le sa dea nastere unor "aglomerari", lucru care poate agrava problemele cauzate de celulita.

Creste consumul de fructe si de legume

Pentru a te asigura ca ai in dieta ta un aport mare de antioxidanti, fitonutrienti si flavonoide, medicii nutritionisti iti recomanda sa adopti o dieta care sa fie bogata in fructe si legume. De ce? Pentru ca acestea asista la productia sanatoasa de colagen, contribuie la protejarea celulelor si ajuta la prevenirea descompunerii excesive a colagenului. Sa nu uitam ca antioxidantii protejeaza impotriva actiunii radicalilor liberi, care provoaca daune la nivelul celulelor pielii si care pot contribui la formarea celulitei.

Unele cercetari sugereaza ca alimentele bogate in polifenoli, in special antocianinele, care se gasesc in fructele si legumele de culoare mov/violet, pot sa ajute la reducerea aspectului celulitei.

Asadar, data viitoare cand mergi la piata sau la raioanele cu fructe si legume, adauga in cosul tau de cumparaturi: sfecla rosie, cartof dulce mov, varza rosie, varza kale rosie, rodie, afine, capsune, zmeura, mure, coacaze negre si merisoare.

Celulita este adeseori cauzata de toxine, care reduc elasticitatea pielii si care incetinesc circulatia sangelui, asa ca sfatul nutritionistilor este sa mananci cat mai multe fructe si legume care au culori puternice. De ce? Deoarece acestea contin cele mai mari procente de antioxidanti, care ajuta organismul sa elimine toxinele.

Fructele de padure sunt indeosebi benefice, asa ca poti include in bolul tau cu cereale, de la micul dejun, o mana de zmeura, capsune, afine sau mure, dupa preferinta. Bananele si mango sunt alti aliati recunoscuti pentru faptul ca stimuleaza fluxul sanguin, care ajuta la prevenirea celulitei, asa ca ori de cate ori ai ocazia, mananca banane si mango, dar si papaya, despre care studiile arata ca previne deteriorarea tesuturilor de sub pielea noastra.

Totodata, din farfuria ta nu ar trebui sa lipseasca nici alimentele care ajuta la intarirea pielii. Aceste alimente includ pestele gras, carnea de pui, grepfrutul, rosiile, merele, spanacul, morcovii si avocado. Cand mergi la cumparaturi, ia si cateva fructe bogate in vitamina C, pentru ca sunt aliati excelenti care lupta contra celulitei, mai ales ca stimuleaza nivelurile de colagen din piele.

Diureticele din natura

Alimentele care au proprietati diuretice sunt alti aliati care te ajuta sa tii celulita la distanta. Diureticele sunt cele care te fac sa urinezi mai mult si care te ajuta si sa reduci balonarea, cat si retentia de lichide. Un sfat al nutritionistilor este sa incluzi alimente cu efecte diuretice in dieta ta. Incearca sa mananci castravete, telina, ceapa si sparanghel.

De retinut!

Se estimeaza ca celulita afecteaza intre 80-90% dintre femeile la varste post-pubertate. Celulita este considerata de majoritatea femeilor mai degraba o problema de natura cosmetica. Cercetarile in privinta cremelor pentru combaterea celulitei au oferit rezultate mixte de-a lungul timpului. Un studiu din 2011, de exemplu, a constatat ca o crema anticelulitica a aratat imbunatatiri semnificative atunci cand a fost folosita in combinatie cu recomandarile personalizate in materie de dieta. Specialistii cred ca folosirea unei creme anticelulitice sporeste beneficiile alimentatiei controlate in ceea ce priveste reducerea vizibilitatii celulitei pe piele.

 

Bibliografie:

  • Studiul "Evaluation of anti-cellulite efficacy: a topical cosmetic treatment for cellulite blemishes - a multifunctional formulation.", publicat in Journal of Cosmetic Science, autori Sparavigna A, Guglielmini G, Togni S, Cristoni A, Maramaldi G.
  • Studiul "Benefit of a topical slimming cream in conjunction with dietary advice", publicat in International Journal of Cosmetic Science, autori B Escudier, C Fanchon, E Labrousse si M Pellae.
Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0