Bătălia cu celulita începe din farfurie: care sunt cei mai buni aliați ai tăi

Când vine vorba de una dintre cele mai neplăcute defecte ce preocupă femeile care urmăresc perfecțiunea, și anume celulita, alimentația capătă alte conotații. Culmea este că și unele dintre legumele sănătoase ne pot sabota la acest capitol, așa că nu trebuie să abuzăm nici de cartofi sau orez nedecorticat, pentru că specialiștii susțin că ar influența negativ, având o acțiune relativ astringentă.

Ce este celulita?

Celulita este o problemă foarte frecventă și complexă care afectează 80-90% dintre femeile aflate în perioada post-pubertății, fiind astfel mai răspândită la femei decât la bărbați, indiferent de greutatea corporală. Celulita este mai frecventă la femeile caucaziene decât la cele asiatice. Aspectul de „coajă de portocală” este una dintre principalele preocupări estetice ale femeilor care au celulită, deoarece este vizibilă. Deși încă nu se cunoaște în totalitate cauza exactă, mulți specialiști sunt de acord că celulita are multiple cazue, inclusiv structurale, genetice și endocrinologice rezultând dintr-o serie complexă de evenimente inflamatorii care implică atât țesuturile grase subcutanate, cât și dermul.

Din punct de vedere metabolic, în timpul debutului celulitei, adipocitele stochează grăsimi, se aglomerează de lipide, în timp ce un exces de lichide subcutanate este reținut. De asemenea, apare inflamația țesutului conjunctiv și degradarea fibrelor conjunctive. Stratul adipos subcutanat pare a fi mult mai gros la femeile cu celulită comparativ cu cele care nu au celulită. Există, de asemenea, particularități în arhitectura septurilor fibroase care compartimentează țesutul adipos, acestea fiind mult mai abundente la femeile afectate de celulită decât la bărbați, care de obicei, nu sunt afectați de celulită.

Celulita este o afecțiune cutanată foarte obișnuită, care face ca piele să aibă gropițe sau denivelări, uneori fiind descrisă ca având o textură de coajă de portocală. Poți observa o formă ușoară a celulitei numai dacă îți ciupești pielea într-o zonă afectată cum ar fi coapsele. Celulita este cel mai des întâlnită în jurul coapselor și feselor, dar poate să apară și pe sâni, șolduri, abdomenul inferior și brațe.
Mulți oameni încearcă să-și îmbunătățească aspectul pielii prin pierderea în greutate, exerciții fizice, masaj și creme comercializate ca soluție împotriva celulitei. Sunt disponibile și opțiuni de tratament dovedite medical, deși rezultatele nu sunt imediate sau de lungă durată. În plus, dieta și stilul de viață joacă, de asemenea, un rol important în îmbunătățirea sau agravarea aspectului zonelor cu celulită ale corpului tău. Așa că există totuși, alimente-aliați în lupta cu celulita.

Kiwi combate celulita

Se spune despre kiwi că ar ajuta la eliminarea celulitei. Este bine cunoscut faptul că fructul kiwi are proprietăți antioxidante, corelate în principal cu conținutul ridicat de polifenoli, vitamina C și fibre dietetice. Se raportează că vitamina C pare să fie cea mai importantă contribuție la activitatea antioxidantă totală a fructului de kiwi. În plus, s-a raportat că polizaharidele care se găsesc în kiwi au o utilizare potențială ca active. S-a arătat că au o acțiune asupra îmnulțirii fibroblastelor și a cheratinocitelor, ducând la o creștere a activității metabolice și a producției de colagen in vitro, sugerând astfel o posibilă utilizare pentru tratamentul dermatologic al pielii, potrivit unui studiu1

În plus, fiind foarte bogat atât în vitamina C, cât și în fibre, potasiu și magneziu, fructele de kiwi ajută la reglarea digestiei și împiedica depunerea grăsimii, dar și a colesterolului. De asemenea, sunt foarte sărace în calorii, însă aceste fructe sunt eficiente, dacă sunt consumate într-o cantitate de cel puțin 3 bucăți pe zi. Kiwi mai acționează și asupra tonusului muscular al colonului, combătând constipația. 

În plus, dieta împotriva celulitei trebuie să fie normocalorică sau hipocalorică, echilibrată și variată, bogată în fructe proaspete, salate verzi, legume crude și cât mai ușor prelucrate termic, bogată în apă și lichide, supe de zarzavat, alimente aromate cu cât mai multe mirodenii și ierburi.

Ca să ții celulita în frâu, trebuie să mănânci fără prăjeli, fără grăsimi, să consumi mai puține proteine animale, să excluzi mezelurile, tocăturile, micii și cârnații. Dieta ta trebuie să fie predominat vegetariană, cu efect final alcalinizant și nu acid, urmărind practic să aibă o funcție de echilibrare și dezintoxicare a întregului organism. Alimentația nu trebuie confundată cu dietele de slăbire, pentru că, așa cum știi, dietele restrictive recomandate de medicul nutriționist pentru eliminarea mai multor kilograme în plus pot fi dezechilibrate, alteori disociate, cum ar fi dieta Atkins sau fazele de atac ale dietei Dukan, bazată în principal, pe proteine animale. De aceea, dietele se țin doar pe o perioadă scurtă, sub monitorizarea medicului, iar diversificarea ulterioară se face treptat.

Include în dieta ta grăsimile sănătoase

Înlocuiește grăsimile saturate cu acizi grași Omega-3, adică grăsimi sănătoase, care se regăsesc în alimente cum ar fi peștele gras, uleiul din semințe de in, uleiul de pește și nucile. Grăsimile sănătoase reprezintă un ajutor în ceea ce privește circulația sangvină. O circulație deficitară a sângelui reduce capacitatea corpului tău de a transporta nutrienții la celulele din piele, făcându-le să dea naștere unor „aglomerări”, fapt care poate agrava problemele cauzate de celulită.

Crește consumul de fructe și de legume

Pentru a te asigura că ai în dieta ta un aport mare de antioxidanți, fitonutrienți și flavonoide, este recomandat să adopți o dietă care să fie bogată în fructe și legume, pentru că acestea asistă la producția sănătoasă de colagen, contribuie la protejarea celulelor și ajută la prevenirea descompunerii excesive a colagenului. Mai mult decât atât, întocmai cum a susținut și un studiu2 din 2015, antioxidanții protejează împotriva acțiunii radicalilor liberi, care provoacă daune la nivelul celulelor pielii și de aceea, ar putea contribui în lupta împotriva celulitei. 

În plus, oamenii de știință sugerează că alimentele bogate în polifenoli, în special antocianinele, care se gasesc în fructele și legumele de culoare mov-violet, pot să ajute la reducerea aspectului celulitei. Așadar, data viitoare când mergi la piață, adaugă în coșul tău de cumpărături: sfeclă roșie, cartof dulce mov, varză roșie, varză kale roșie, rodie, afine, căpșuni, zmeură, mure, coacăze negre și merișoare.

Celulita este adeseori, cauzată de toxine, care reduc elasticitatea pielii și care încetinesc circulația sângelui, așa că este indicat să mănânci cât mai multe fructe și legume care au culori puternice, pentru că acestea conțin cele mai mari cantități de antioxidanți, care îți ajută organismul să elimine toxinele.

Fructele de pădure sunt îndeosebi benefice, așa că poți include în bolul tău cu cereale, de la micul dejun, o mână de zmeură, căpșuni, afine sau mure, după preferință. Potrivit unui studiu3 bananele pot fi alți aliați anticelulită, care ajută la prevenirea acesteia, pentru faptul că sunt recunoscuți că stimulează fluxul sangvin.

Diureticele din natură

Alimentele care au proprietăți diuretice sunt, de asemenea, alți aliați care te pot ajuta să ții celulita la distanță. Diureticele sunt cele care te fac să urinezi mai mult și care te ajută, totodată, să reduci balonarea, cât și retenția de lichide. De aceea, este recomandat să incluzi alimente cu efecte diuretice în dieta ta. Încearca să mănânci castraveți, țelină, ceapă și sparanghel.


Sursă foto: Shutterstock
Bibliografie: 
1.Studiul „Kiwi fruit (Actinidia chinensis L.) polysaccharides exert stimulating effects on cell proliferation via enhanced growth factor receptors, energy production, and collagen synthesis of human keratinocytes, fibroblasts, and skin equivalents”, publicat în J. Cell Physiol. Suppl. 2005, 202, 717–722, autori: Deters, A.M, Schröder, K.R., Hensel, A.
2. Studiul „Influence of polyphenols on the physiological processes in the skin”, publicat în  Phytotherapy Research 29.4 (2015): 509-517, autori: Ratz‐Łyko, Anna, et al.
3. Studiul „Traditional and medicinal uses of banana”, publicat în Journal of Pharmacognosy and Phytochemistry 1.3 (2012): 51-63, autori: Kumar, KP Sampath, et al.
Cosmetics:  „In Vitro and In Vivo Study on Humans of Natural Compound Synergy as a Multifunctional Approach to Cellulite-Derived Skin Imperfections”, https://www.mdpi.com/2079-9284/7/2/48
Mayo Clinic: „Cellulite”, https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/cellulite/symptoms-causes/syc-20354945
Journal of Cosmetic Science: „Evaluation of anti-cellulite efficacy: a topical cosmetic treatment for cellulite blemishes - a multifunctional formulation”, https://www.researchgate.net/profile/Adele-Sparavigna/publication/51568947_Evaluation_of_anti-cellulite_efficacy_A_topical_cosmetic_treatment_for_cellulite_blemishes_-_A_multifunctional_formulation/links/00b495270da05196c1000000/Evaluation-of-anti-cellulite-efficacy-A-topical-cosmetic-treatment-for-cellulite-blemishes-A-multifunctional-formulation.pdf
International Journal of Cosmetic Science: „Benefit of a topical slimming cream in conjunction with dietary advice”, https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/j.1468-2494.2010.00630.x


 


Te-ar mai putea interesa și...


 

 

 

Pentru a comenta este nevoie de sau înregistrare.
Comentarii 0